- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Producatorii auto asiatici, gata sa-i invinga pe rivalii americani la ei acasa

04 Apr, 12:34 • Redactia DailyBusiness
Producatorii auto asiatici si-au crescut, in martie, cota de piata in SUA la 41,9%, in timp ce principalii constructori americani, desi inca detin majoritatea, au ajuns la un minim istoric in privinta cotei de piata - 51,6%.
Producatorii auto asiatici, gata sa-i invinga pe rivalii americani la ei acasa

Cota de piata a Toyota in SUA a ajuns la 15,7% in martie anul acesta, de la 14,2% in aceeasi luna din 2006, situandu-se in fata DaimlerChrysler care a avut o cota de piata de 13,4% luna trecuta.

GM a avut o cota de piata de 22,2% in martie, de la 23,3% in aceeasi luna a lui 2006, iar Ford a inregistrat o scadere de 1,8% fata de martie 2006, ajungand la 16%.

Cota de piata a celor trei producatori americani s-a situat la 51,6%, cea mai mica inregistrata vreodata, relateaza presa internationala.

Vanzarile General Motors (GM), Ford si Chrysler au scazut, in martie, in ciuda faptului ca au avut cele mai mari discount-uri de pe piata, pentru a atrage clientii.

Chrysler a micsorat, in martie, pretul autovehiculelor in medie cu peste 4.300 dolari. Ford si GM au scazut preturile autovehiculelor in medie cu circa 3.000 de dolari, de aproape trei ori mai mult decat Toyota si Honda.

Si producatorii asiatici folosesc discount-uri pentru a atrage clientii, dar au mai mult succes decat constructorii americani, spun analistii.

In martie, GM a inregistrat o scadere a vanzarilor de 6,2%, iar vanzarile Ford au scazut cu 10% in martie anul acesta.

Oficialii Chrysler au declarat ca vanzarile au scazut, dar nu au specificat datele exacte.

In acelasi timp, vanzarile din martie ale Toyota au crescut cu 7,7%, ajungand la un numar record pe piata americana, 242.675 automobile vandute. Hibridul Toyota Prius, vazut pana acum ca un produs de nisa, a fost unul dintre cele mai bine vandute modele ale lunii, cu vanzari duble fata de martie 2006.

Honda si Hyundai au inregistrat de asemenea vanzari record in martie.

Analistul de vanzari al Ford, George Pipas, a declarat ca vanzarile companiei ar fi fost mai mari daca dealerii ar fi avut mai multe pick-up-uri serie F disponibile, adaugand ca aceasta categorie a devenit competitiva, ca urmare a introducerii recente pe piata a noilor camionete GM si Toyota.

„Brandurile de import castiga teren pentru ca sunt mai competitive”, a declarat Ron Pinelli, presedintele Autodata Corporation, o companie americana de statistica care efectueaza cercetarii privind piata auto din SUA. El a adaugat ca produsele marcilor de import sunt in acest moment cele pe care le doresc americanii, producatorii autohtoni inregistrand scaderii ale vanzarilor pentru ca inca sunt dependenti de camionetele pe care le produc.

In total, vanzarile pe piata americana au scazut cu 3% fata de martie 2006, luna cu cele mai mari vanzari de anul trecut.

Producatorii americani se asteapta la vanzari mai scazute aproape in fiecare luna a acestui an comparativ cu anul trecut, in mare parte pentru ca au hotarat sa reduca livrarile catre companiile de inchirieri auto, considerate mai putin profitabile.