AUTO

Ce culori pentru masini sunt la moda in 2018 - 2019

22 iunie 2018, ora 17:41 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
P237_BASF_Automotive_Color_Trends_2018-19_Keep_It_Real_13x18.jpg
Nevoia de a rămâne autentic într-o lume în care tehnologia continuă să estompeze granița dintre realitate și artificialitate este forța catalizatoare din spatele temei raportului BASF Automotive Color Trends 2018-2019 – "Keep it Real". Nuanțele de gri și albastru sunt punctul central al colecției, iar culorile acromatice sunt combinate cu efecte complexe care adaugă accente colorate și naturale și reprezintă fuziunea dintre realitate și lumea virtuală.

Pe măsură ce inovații precum inteligența artificială, mașinile autonome și industrializarea robotică încep să preia puterea, revenirea la elementul uman – nevoile și emoțiile oamenilor – devine din ce în ce mai importantă. Designerii diviziei de Produse de acoperire a BASF au tradus aceste observații într-o colecție de 65 de culori pentru suprafețe auto.      

Culorile închise, nuanțele de albastru și efectele complexe sugerează omniprezența tehnologiei

Progresele în digitalizare fac ca tehnologia să devină mai puțin vizibilă și, mai degrabă, împletită cu realitatea. Aplicațiile pentru realitate augmentată și gadgeturile inteligente menite să ne simplifice viața de zi cu zi îmbină lumea reală cu cea digitală. Oamenii par să petreacă mai mult timp pe platforme online, luptând pentru perfecțiune în social media, decât în ​​lumea reală.



Această omniprezență a tehnologiei se reflectă în raportul Automotive Color Trends. Nuanțele de gri și albastru sunt punctul central al colecției. Culorile acromatice sunt combinate cu efecte complexe care adaugă accente colorate și naturale și reprezintă fuziunea dintre realitate și lumea virtuală. Nuanțele de albastru – care reflectă culoarea ecranelor și lumina digitală – apar în culori saturate puternice. Texturile naturale și efectele de culoare simbolizează căutarea calităților umane într-o lume virtuală.  

Schimbarea funcțiilor – noile concepte de mobilitate vor influența opțiunile de culoare

Conceptele de car sharing și ride sharing și mașinile autonome vor schimba funcția unei mașini de la un bun personal, la un mod de transport mai public. Pentru autoturismele proiectate pentru a fi utilizate în comun, paletele de culoare universal atractive vor juca un rol semnificativ. Colecția de tendințe arată modul în care texturile elaborate și efectele complexe pot face fiecare culoare cu adevărat unică. În plus, BASF răspunde mobilității viitorului prin dezvoltarea continuă a culorilor funcționale. Anumite culori din cadrul colecției incorporează un sistem de acoperire care atenuează acumularea de căldură pe suprafața vehiculului, ceea ce reduce creșterea temperaturii în interiorul mașinii. Alte inovații includ culori cu funcționalități de ultimă oră, cum ar fi o putere de reflexie mai bună, care le face mai ușor de detectat, cu ajutorul LiDAR, fără a le compromite estetica.  

EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) – Viața în spații urbane

În regiunea EMEA, utilizarea spațiilor urbane se schimbă, unele tipuri de locuri câștigând o importanță tot mai mare în zonele metropolitane. Acest lucru se reflectă în concepte de design inedite pentru spații semi-publice, precum magazine, muzee și restaurante. Produsul devine mai puțin important, iar spațiul în sine se transformă într-o experiență, care îi invită pe nomazii digitali să petreacă timp descoperind-o.

Totodată, apare provocarea de a atrage atenția și în mediul virtual. Acolo, tendințele evidențiate de căutări pe smartphone indică, printre altele, elemente arhitecturale nefinisate care, în unele cazuri, evocă urme arhaice. În loc să creeze o atmosferă de confort și lux, formele și materialele prezintă din ce în ce mai mult muchii drepte. Aceste tendințe se reflectă în gama de culori pentru EMEA. Nuanțele de gri sugerează mediul urban.

Combinate cu efecte haptice, ele se bazează pe semnificația a ceea ce poate fi experimentat în realitate. Culoarea aproape albă, "Grand Blanc", cu textura sa aspră și asociațiile sale cu betonul, face aluzie la viața trăită în spațiile urbane. Efectele particulelor incluse în stratul de acoperire transparent evidențiază trăsătura specială a unui automobil, aceea de produs emoțional. "The Urbanist", o culoare gri închis, antracit metalic, reprezintă uniunea dintre oameni și tehnologie. Efectul metalic pronunțat creează reflexii neprevăzute și evocă dorința de a fi în centrul atenției.  

Asia Pacific – Căutarea calității în viața reală

Oamenii din regiunea Asia Pacific au o relație ambivalentă cu tehnologia. Își oferă de bunăvoie datele personale companiilor care le fac viața de zi cu zi mai confortabilă și sunt deschiși în ceea ce privește legăturile emoționale cu mașini cu inteligență artificială. În același timp, dorința de contact și de experiențe umane, în viața reală, remodelează spațiile publice din orașe. “Gray Ambivalence”, un gri metalic strălucitor, reprezintă integrarea tehnologiilor de înaltă performanță în viața de zi cu zi.  

America de Nord – Extinderea orizontului de culori

Demistificarea eroilor publici face loc unor noi idoli. Defectele sunt acceptate ca fiind parte a naturii umane, iar diversitatea este sărbătorită. Un nou entuziasm pentru știință și în special pentru călătoriile în spațiu atrage atenția asupra lumilor îndepărtate. Conectarea lumii reale și virtuale, precum și relația dintre pământ și spațiu, sunt captate în culoarea esențială propusă de BASF, pentru America de Nord – “Atomium Sky”: un albastru puternic saturat, cu o granulație medie, care, în anumite unghiuri, se transformă într-o nuanță mai blândă, semi-opacă. Culoarea emană un caracter jucăuș și dovedește un spirit orientat spre viitor. Acesta este al doilea an consecutiv în care BASF a ales albastrul drept culoare cheie în America de Nord, drept rezultat al proeminenței sale tot mai mari în regiune.  

America de Sud – Transformarea gamelor de culoare clasice

Culorile pentru America de Sud oferă o conexiune vizuală cu diversitatea regiunii. Două dintre cele mai populare game de culoare de pe piața auto – alb și negru – se transformă în acoperiri elegante și eclectice pentru mașini. “Coriolis Force”, culoarea cheie a regiunii, reflectă atenția și respectul pentru meșteșugurile tradiționale și cunoștințele transmise de-a lungul generațiilor. Nuanța întunecată emană un efect luxos, care este creat prin utilizarea unor particule aurii-roșiatice. Sub o sursă de lumină puternică, acestea creează o estetică reprezentativă pentru regiune.

Expertiza culorilor Diviziei de Produse de Acoperire

Designerii diviziei de Produse de acoperire din cadrul BASF observă modificările tehnologice și sociale și le folosesc ca sursă de inspirație și punct de pornire pentru cercetarea intensivă a tendințelor viitoare. Anual, aceștia își traduc concluziile și predicțiile într-o colecție de 65 de noi culori, care reflectă tendințele și evoluțiile globale din regiunile: Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA), Asia Pacific (AP) și America de Nord (NA).
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din AUTO
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 13 Noiembrie 2018, 03:16
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter