- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Dacia SUV: 15.000 de euro pentru un mix Logan-Sandero cu tractiune integrala

12 Sep, 00:01 • razvan.codorean
Primul SUV din istoria Dacia, ce va fi lansat, cel mai probabil, anul viitor la Salonul Auto de la Bucuresti, se va baza pe conceptul MCV Steppe, prezentat la Geneva in 2006, la care se vor adauga elemente constructive de la Sandero Stepway, modelul crossover - SUV lansat recent de Renault in America de Sud, estimeaza, pentru DailyBusiness.ro, analistii auto.
Dacia SUV: 15.000 de euro pentru un mix Logan-Sandero cu tractiune integrala

Dacia SUV va costa maxim 15.000 de euro si va beneficia de tractiune integrala, conform oficialilor companiei.

Cum va arata primul SUV construit de francezii de la Renault in Romania? Va fi o masina mai ieftina decat cele de pe piata? Si, in conditiile in care vor tine la pret, cat de fiabila va fi? Intrebari care macina de luni de zile pasionatii genului, forumurile auto de pe Internet prezentand, pe larg, diverse fotografii spion, concepte inspirate din Logan sau din Sandero, versiuni privind motorizarea si preturile noului model.

Oficialii de la Dacia Renault evita sa faca declaratii pe marginea acestui subiect, marginindu-se la a spune ca masina nu va semana cu Sandero Stepway, modelul crossover – SUV ce va fi comercializat de Renault in America de Sud, din luna octombrie. Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, declara recent pentru DailyBusiness.ro ca SUV-ul Dacia va fi un model nou, adaptat preferintelor europenilor in materie de SUV-uri.

[quote=Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia]Dacia SUV va fi un model adaptat din toate punctele de vedere pietei europene[/quote]
Analistii auto spun ca modelul pe care il pregateste Dacia va fi inspirat mai mult din conceptul MCV Steppe, prezentat acum 2 ani, decat din Sandero Stepway.

Analistul auto Marius Carp, fostul director al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, spune ca cea mai semnificativa deosebire intre modelul lansat in Brazilia si cel pregatit la Bucuresti o reprezinta tractiunea: in timp ce Sandero Stepway are tractiune 2X4, modelul romanesc va merge pe tractiunea integrala.

Sandero Stepway, ce va fi vandut in Brazilia si Argentina din luna octombrie, este un Sandero cu fata de hatchback, garda la sol mai inalta, pozitie mai ridicata de condus si bare pe plafon cu spoiler incorporat.

Masina este disponibila cu motor pe bio-combustibil 1,6 litri 112 CP, tipic pietei din Brazilia. E de mentionat ca Renault nu foloseste cuvantul SUV in descrierea lui Stepway ci spune ca e o varianta „Urban Sport” de Sandero.

„America Latina este o piata speciala, unde asemenea masini, cu un aspect ceva mai dinamic, chiar agresiv, cum este Sandero Stepway, sunt foarte cautate. Multi dintre marii producatori auto au oferte dedicate pentru piata Latina”, explica Carp.

„Cred ca noul SUV va respecta mai degraba linia impusa de conceptul MVC Steppe, la care se vor adauga elementele exterioare de la Sandero”, a explicat analistul.

[quote=Marius Carp, analist auto]Dacia nu isi va permite sa lanseze un Logan sau un Sandero inaltat, pe care sa il vanda ca SUV, chiar daca ar avea tractiune integrala. Masina va fi cel mai riscant proiect al Dacia, mai cu seama ca nu are experienta pe acest segment[/quote]
Specialistii auto spun ca Dacia SUV va imprumuta piesele de la celelalte masini din gama, dar ca va trebui sa fie foarte atenta la oferta, clientii de SUV fiind mult mai pretentiosi decat cei de berline.

„Nu poti risca sa iesi in piata cu o oferta inferioara calitativ concurentei, chiar daca vei veni cu argumentul pretului mai mic”, a explicat analistul Razvan Codorean. „Ca si in cazul Sandero, care a imprumutat piese de la Logan si invers, in cazul Loganului restilizat, SUV-ul va contine destule piese comune. Este interesant de vazut in ce masura va avea succes”, a mai spus analistul.

Nici pasionati genului nu cred ca Dacia isi va permite sa lanseze un Sandero „inaltat”, dar nici un „Logan” cu fata de SUV. Subiectul este larg dezbatut pe forumurile auto de pe Internet.

„Din ce vad, au marit un pic garda la sol si gata, iata SUV-ul. Eu sunt foarte curios cam ce elemente de la X-trail (care e o masina extrem de buna) vor folosi francezii si la ce pret va iesi masina. Un X-trail e pe la 35.000 de euro”, spune un bucurestean pe forumul Dacia. „Sper sa nu iasa cu un model ca CrossPolo sau cel „off-road” de la C3, ca nu prea se vand. Daca e cum arata in poze, este genul de strutocamila cum sunt si Altea Freetrack si Crosspolo. E chestie de gusturi”, crede un alt utilizator. „Daca o sa iasa cu bord de Logan si cu faruri de Sandero, nu o sa il cumpere nimeni. De ce sa dai 15.000 de euro pe un astfel de SUV?”, se intreaba un alt pasionat auto.

Francezii sunt optimisti, visand la pietele emergente

Francezii de la Renault sunt extrem de optimisti privind viitorul SUV ce il vor construi in Romania. Patrick le Quement, director design industrial la Renault, declara recent ca are un feed-back pozitiv din piata.

„Sunt fericit de masina asta, am aratat-o multor oameni din vanzari si marketing si s-au aratat interesati, incantati chiar, au zis ca avem un produs foarte bun. Va arata extrem de bine, dar va avea si caracteristicile Dacia si un pret acceptabil”, declara Le Quement.

Cu o trasmisie integrala preluata de la vechiul Nissan X-Trail, cu piesele de la Logan, dar mai ales de la Sandero, cu tractiunea integrala in varianta standard, francezii spera sa ofere un model cu un pret minim de 10.000 de euro si unul maxim de 15.000 de euro in varianta de top. La capitolul motorizari, sunt luate in calcul o varianta de 1,6 litri si 90 CP si o alta de 1,5 dCi de 85 CP, combinata cu tractiunea integrala.

Site-ul worldcarfans.com a relatat recent ca Automobile Dacia testeaza deja masina in Scandinavia, subliniind faptul ca automobilul, construit pe platforma Logan, este inspirat din conceptul Steppe, prezentat la Geneva in anul 2006.

SUV-ul isi propune sa devina un concurent concurent serios in special pentru modele similare coreene, fata de care va fi mai ieftin cu cateva mii de euro – modelele vizate ar fi, in primul rand, cele dezvoltate de Hyundai si KIA.

Principala tinta a Dacia va fi reprezentata de pietele emergente, in principal fostul spatiu sovietic, acolo unde Lada si Volga au facut istorie.