AUTO

"Jocurile foamei" la Salonul Auto de la Bucuresti (Galerie Foto)

10 octombrie 2013, ora 17:05, autor(i): Adrian Negrescu   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
20131010_150956.jpg
Criza a lovit puternic industria auto, iar dovada “prafului” puternic din piata o arata poate cel mai bine Salonul Auto Bucuresti, care se desfasoara in aceste zile la Romaero Baneasa. Masini putine, oferte zgarcite, promotii de criza. Un tablou sumbru in care stralucesc doar cele cateva masini de epoca care amintesc de vremurile cand automobilul era o adevarata arta, nu o intrecere exclusiv pentru profit.

S-au dus vremurile cand SAB reprezenta un adevarat spectacol. Standurile somptuoase au disparut, luminile, muzica, animatoarele, materialele promotionale, intreg arsenalul pus in slujba clientului s-a risipit.

Criza a lovit puternic dealerii auto, iar acest lucru se vede la tot pasul. In calitate de vizitator iei contactul cu aceasta realitate inca de la intrare. Biletul costa 20 lei. Iar parcarea, singura din zona, astfel ca nu poate fi "ocolita", iti mai scoate din buzunar 10 lei.

Joi, la ora 15, in salon erau vreo 10-15 vizitatori. Expozantii asteptau cu interes vizita premierului Victor Ponta.



Odata intrati in zona expozitiei, veti avea in stanga un prim hangar in care, in loc de masini noi, veti intalni o expozitie de automobile de epoca – de departe cea mai atractiva destinatie din salon.

La cum sunt amplasate masinile, pe spatii foarte mari, iti lasa impresia ca s-a incercat umplerea spatiului, in absenta unor dealeri auto. Asta nu strica insa bucuria de a descoperi cateva dintre masinile legendare din ultimul secol, de la celebrul Ford T la Jaguarul E-Type.  

Este locul din salon in care simti, cu adevarat, ca masinile au cu adevarat valoare, nu reprezinta doar un amestec de piese ieftine, mult plastic si electronica care au un singur scop – sa te duca din punctul A in B.  

Urmeaza un alt hangar in care veti gasi cateva zeci de standuri cu tot felul de produse, de la solutii “miraculoase” pentru motoare, la oferte de tuning etc. Printre expozanti, Directia de Permise Bucuresti care prezinta o Dacia 1300 de Militie si Politia Rutiera Bucuresti, cu ale sale motociclete BMW care ne dau fiori de fiecare data cand le intalnim in trafic.  

Dincolo de utilitarele insiruite afara, masinile noi le gasim intr-un al treilea hangar, cum intri in fata. Nu va asteptati la cine stie ce “minuni”.  

Veti vedea, cu siguranta, modelele din show-room si cateva limuzine pe care le puteti admira deja pe Dorobanti sau in fata cluburilor de fite din Bucuresti.   Un consistent  lot de masini de la Tiriac Auto, modele noi de la Honda, Citroen, Peugeot, cateva Hyundai-uri, niste modele Skoda aduse de dealeri etc. Lipsesc, ca de obicei, de la salon, marcile Dacia, Renault si VW.

Galerie Foto
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria

Parca nici nu prea mai conteaza cine si de ce nu este prezent. La cum arata piata auto in prezent, aproape de faliment, trebuie intelesi cei care au facut economie si au declinat oferta organizatorilor.

Nici cei prezenti in salon nu se simt mai bine, dovada ca standurile arata auster, pliantele lipsesc, masinile nu mai sunt puse in valoarea ca in trecut. Despre oferte promotionale, prea putine informatii. 

Am intrebat mai multi dealeri, iar raspunsul invariabil a fost: “Avem oferte, le vedeti aici, sunt discounturi de 2-3 mii de euro, dar mai bine sa ne intalnim dupa salon si discutam atunci”, ti se spune.

Primesti drept “compensatie” o carte de vizita. Materiale cu masina dorita va trebui sa descarci de pe Internet. Era de asteptat sa se intample asa.

Odata cu esecul programului Rabla, in piata s-a asternut un sentiment de asteptare. Dealerii asteapta ca statul sa mai iasa cu niste tichete, clientii asteapta sa le poata lua si sa primeasca masinile si cu discountul de Rabla. Asa ca toata lumea pare ca asteapta vremuri mai bune.  

In rest, ca un simplu observator, am mai descoperit un lucru. Faptul ca producatorii de masini par sa isi fi pierdut inspiratia si se copiaza unii pe altii.  

Mergeti la salon si uitati-va, de exemplu, la modelele de clasa medie, familiale. Toate, dar absolut toate, au cam acelasi interior ce abunda in insertii de crom sclipitoare, tapiterii inchise, iar la exterior, modificarile tin mai mult de sigla si prea putin de linia de design.  

Iar daca intrebati de preturi veti observa ca pare ca exista o intelegere in piata. Masinile de clasa mica sunt undeva la 9.000 de euro, iar cele de clasa medie la 15.000 euro. Unde e batalia preturilor, a discounturilor din alte vremuri?  

Unde sunt promotiile speciale pentru targ, ofertele de buy-back, creditele speciale care iti dadeau sansa sa iti iei masina in doua zile? Amintiri din “Epoca de Aur a Consumului”.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Dan a spus:
15/10/2013 12:29
Daca aceasta expozitie este Salon Auto cred ca cei care il organizeaza au o echipa de tot hohotul , daca nu reusesc ei sa faca din acest salon auto ceea ce trebuie sa fie .
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 25 Februarie 2020, 02:05
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter