AUTO

Noua revolutie de la Mioveni: Dacia Solenza X52 se pregateste sa intre in productie

15 octombrie 2013, ora 00:07, autor(i): Adrian Negrescu   | 5 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
D.jpg
Amanat din cauza crizei economice, proiectul primei berline Dacia cu pretentii premium ar putea intra in curand pe liniile de productie. Renault fabrica deja Sandero in Maroc, iar specialistii spun ca decizia a fost luata nu pentru ca modelul ar avea o mare cerere in piata, ci pentru a face loc la Mioveni viitoarei masini de familie dezvoltata pe platforma Fluence.

Cea de a doua linie de productie a uzinei Renault din Maroc a intrat pe 8 octombrie in functiune, astfel ca modelelor Loggy si Dokker produse deja la aceasta uzina se adauga Dacia Sandero (fabricat pana acum doar la Mioveni). 

Pentru francezi, decizia pare sa fie una strategica.  Potrivit unor surse din piata auto, compania-mama Renault ar vrea sa transfere, treptat, in Africa, productia modelelor ieftine, urmand ca la uzina din Romania sa produca in principal SUV-ul Duster si viitoarea Solenza cu nume de cod X52.  

Nu este exclus, totodata, ca in Romania sa fie produsa, din 2015, si primul model de clasa mica al Dacia, cunoscut sub numele de Dacia City.  



La nivel oficial, niciuna dintre aceste informatii nu este confirmata, insa la uzina se stie deja ca se pregateste demararea unui nou proiect.  

O dovada in plus o reprezinta vizita facuta zilele trecute in Romania de sefii Renault, care s-au intalnit cu presedintele Traian Basescu, pentru a se asigura ca vor beneficia de sprijinul statului roman pentru a demara acest proiect. 

Ce miza are X52

Proiectul X52 este vazut drept prima masina post-criza, una care sa vina in intampinarea unei cresteri a pietei auto, prognozata pentru anii urmatori.  

Francezii vor astfel sa prinda noul ''val'' al cererii cu o masina moderna, mai putin poluanta si cu un pret de 10-11.000 euro. Vor reusi?

''Loganul a fost destinat pietelor emergente si numai datorita crizei, a ajuns sa fie vanduta cu succes pe pietele occidentale. Noua gama X52 va depasi acest nivel. Vom vedea prima masina globala a Dacia, in fapt primul automobil destinat tuturor pietelor internationale'', afirma, anterior, analistul auto Razvan Marinescu.  

Noul model, cunoscut si sub numele Solenza, a trecut demult de faza schitelor si se afla in procesul de pre-productie. Cei 54 de furnizori locali si cei 134 furnizori externi ai Dacia au primit deja comenzile pentru noile componente.  

Un Renault Fluence cu aer spartan  

Noua masina va fi, in fapt, un Logan II cu usoare pretentii premium, pentru a concura de la egal la egal, printre altele, Skoda Rapid.

Dezvoltat pe platforma SM3, la fel ca Renault Fluence, automobilul va include patru usi si un portbagaj incapator, cu hayon, care sa pastreze forma de sedan in trei volume, dar care sa permita accesul la portbagaj ca intr-un hatchback - solutie pe care o regasim in prezent la modele precum Skoda Octavia.  
Modificarea partii din spate s-ar putea realiza in ideea de a atrage cat mai multi clienti vest-europeni, in contextul in care sedanul se vinde bine doar pe piete emergente precum Europa de Est, in timp ce occidentalii prefera versiunile hatchback.  

Farurile si grilele vor fi, cel mai probabil, aceleasi ca pe Logan, insa cu mai multe insertii de crom.  

Piesele vor proveni, in marea lor majoritate de la modelele constructorului francez aflate in productie in urmatorii 2 ani.  

La nivel de motorizare, noul model va beneficia de noile motoare Euro 5 H4si H5, de 1.4 si 1.6 litri, cu emisii de carbon mai scazute si un consum de carburant mai redus. Este posibil ca cea mai ieftina varianta sa primeasca motorul K7 upgradat la Euro 5.

Nu este exclus si ca viitoarea generatie Dacia sa aduca si primul model "eco", construit exclusiv pentru pietele dezvoltate.  

La interior, masina va include dotari precum sistemul Start/Stop al motorului care opreste motorul la semafor si il porneste automat atunci cand este apasat ambreiajul, sistemul de navigatie cu ecran touch screen (aceelasi de la gama Lodgy), scaunele incalzite, pilotul automat etc.  

Tot la nivel de dotari, noul model va beneficia si de o gama de dotari de clasa superioara, de la cutia automata, la faruri cu led-uri, bineinteles pentru variantele de echipare de top.  

Pretul de plecare estimat de experti pentru noul model ar urma sa fie in jur de 10.000 euro. Bineinteles, variantele de top ar putea ajunge la 14-15.000 euro.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Pop Dumitru a spus:
15/10/2013 09:18
Cam neprofesional sa faci copy-paste dupa un articol din 2010 *(tot al vostru): http://www.dailybusiness.ro/stiri-auto/dacia-pregateste-noul-logan-cum-va-arata-viitoarea-generatie-x52-48282/
Poate va hotarati pana la urma care masina e X52?!
Va contraziceti singuri.
 
Dan a spus:
15/10/2013 12:26
Cei de la Dacia o sa ajunga sa faca remake al produselor Renault daca nu-si schimba echipa de design ,care nu face decat sa arunce Dacia ca model in umbra marcii Renault.
 
Redactia a spus:
15/10/2013 14:41
In ultimii ani, Renault si-a schimbat de mai multe ori planurile in Romania, pe fondul evolutiei mediului general de business, influentat de criza financiara mondiala.
 
costy a spus:
21/10/2013 15:14
nu sunt satisfacut absolut deloc de relizarile de pana acum a celor de la Dacia Renault,in primul rand pentru ca nu au realizat un produs 100 la 100 original care sa nu foloseasca elemente de caroserie,motorizari de la mai vechile produse ale brandului francez...asadar conceptul Dacia Logan din 2004 s-a dezvoltat in aceleasi conditi astfel incat vedem aceleasi motorizari si elemente de caroserie,desing interior pe toate celelalte versiuni pana la Dacia Duster..daca francezii nu schimba echipa de desingneri,nu vor face altceva decat ceau facut si pana acum..nimic interesant...
 
pripon lucian a spus:
08/01/2014 23:26
detin o solentza din2003 cu motor 1,4 sunt foarte multumit de ea si nu va inteleg de ce nu mai scoateti pe piata vechiul model ,ati renuntat la ea in favoarea loganului a fost cea mai neinspirata alegere ,trebuia sa mai faceti in paralel si solentza.Vreau sa cumpar solentza model2003-2005 noua pentru ca a mea e cam veche
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 21 Septembrie 2019, 02:37
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter