- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Pretul masinii, negociat la telefon: Dealerii auto, dispusi la discounturi de mii de euro

13 Aug, 00:05 • razvan.codorean
Scaderea masiva a vanzarilor determina dealerii auto sa faca reduceri semnificative, de ordinul miilor de euro, dincolo de cele prezentate in ofertele de pe Internet. In cautarea clientului cu "cash", reducerile si optionalele se negociaza inca din faza primului contact telefonic sau pe e-mail.
Pretul masinii, negociat la telefon: Dealerii auto, dispusi la discounturi de mii de euro

Daca vreti sa va cumparati o masina, luati in calcul sfatul nostru – totul se negociaza.

La aceasta concluzie am ajuns, dupa ce am incercat, in calitate de clienti, sa achizitionam o masina, erijandu-ne, bineinteles, in postura cumparatorului ideal – cel dispus sa achite cu banii jos, cat mai repede posibil.

Iar rezultatele discutiilor telefonice si celor de pe e-mail demonstreaza faptul ca pe langa promotiile mediatizate, toti cei cu care am vorbit sunt dispusi sa discute discounturi ce merg pana la cateva mii de euro.

Primul pas a fost sa consultam site-urile producatorilor. Am inceput cu Dacia si cea mai bine vanduta masina de pe piata romaneasca – Logan.

In oferta de preturi de pe site-ul Dacia, valabila pentru 12 august, noul Logan in varianta Preference GPL 1.4 MPI 75 CP costa 8.000 de euro, iar varianta Preference 1.4 MPI 75 CP costa 7100 euro. Am sunat la unul dintre dealerii Dacia, Adras, si foarte repede, am primit pe mail oferta reala. Varianta de motorizare pe GPL la 75 CP nu exista, iar pentru cea pe benzina, pentru ca platim masina cash, ni s-a facut din start un discount de 400 de euro.

Urmatoarea oferta pe care am testat-o a fost cea a firmei „mama”, Renault. Pe site-ul companiei, am ales noul Clio care, in varianta 1,4 16 V 100 CP costa, la prima vedere, 11.300 euro cu tot cu TVA. La o privire mai atenta, poti descoperi un attachement, din care afli ca varianta de motorizare este disponibila numai pentru Clio Estate, iar pretul final este de 13.000 euro. La Auto Cobalcescu ni s-a spus sa revenim, pentru ca toti agentii de vanzari sunt ocupati, sau sa lasam un numar de telefon, astfel ca am ales sa sunam la alt dealer.

Daca la Meridian Sud nu a raspuns nimeni la telefon, la Serus am avut mai mult noroc, un consilier de vanzari oferindu-ne toate lamuririle. Din oferta primita pe mail am aflat ca ni se ofera o reducere de 1.700 de euro, ce nu apare pe site, pretul final fiind de 11.790 euro, la care urma sa primim gratuit si vopseaua metalizata, pe langa aerul conditionat, inclus in oferta.

Cum noul Polo de la Volkswagen abia a fost lansat pe piata romaneasca, am vrut sa vedem ce facilitati putem avea la cumparae. Pe site, prima surpriza – configuratorul nu functioneaza, afisand mesajul „missing parameter: FAB”. Asa ca am decis sa mergem pe varianta clasica, sunand la unul dintre dealeri, firma Midocar.

Desi in faza discutiei telefonice ni se spune ca fiind abia lansat, Polo nu beneficiaza de oferte promotionale, insistam totusi pentru o oferta pe mail, in conditiile in care mizam pe faptul ca avem banii jos si vrem sa cumparam masina cat mai repede.

Astfel, din oferta speciala primita, pe care o descoperim ulterior si la adresa de Internet a Midocar, aflam ca masina, in versiunea 1.4/85 CP, costa 13.267 euro. Pretul final, insa, in cazul in care ne vom prezenta la sediul firmei, ar putea fi discutat, insa ni se spune din start – discountul nu poate fi decat unul simbolic, o rotunjire a sumei finale.

Daca cei de la Midocar nu sunt prea dispusi sa faca reduceri promotionale, la BDT, dealer autorizat Mazda, avem mai mult noroc. Pentru o Mazda 2, in 5 usi, 1.5i GTA 103 CP, care pe site costa 15.190 de euro, ni se face din start o reducere de 1.000 de euro, ce poate fi discutata ulterior si care poate merge si pana la 1.500 de euro.

Promisiunea unui discount ce poate ajunge pana la 400 de euro reusim sa obtinem, in urma unei discutii telefonice, si de la Auto Perugia. Pe dealerii de aici i-am convins sa ne faca o reducere pentru un Fiat 500, 1,4 16V la 100 CP, in varianta de echipare Lounge. Spre deosebire de oferta de pe site, de 13.505 de euro, ni se ofera o masina cu cateva dotari in plus, disponibila imediat, insa cu 900 de euro mai scumpa. Interesant este ca dotarile suplimentare, climatizarea, proiectoarele si vopseaua, ce nu apar in dotarea standard, s-au scumpit fata de oferta de pe site in total cu 168 de euro. Motivul? Oferta de pe site a expirat la 31 iulie. Atunci, de ce mai este disponibila online?

Iata doar cateva exemple de discounturi oferite de catre dealerii auto. Surse din piata spun ca reducerile negociate face-to-face pot atinge, in cazul masinilor mai scumpe, sume de ordinul miilor de euro.

Negocierea devine absolut normala

Testul facut de noi demonstreaza astfel ca ofertele de pe Internet nu au, in cele mai multe cazuri, nicio legatura cu realitatea.

Pe de alta parte, fata de anii trecuti, dealerii auto sunt mult mai deschisi la o convorbire telefonica si dispusi sa negocieze inca din aceasta faza posibile discounturi. Nu este exclus ca discutiile directe, din show-room, sa aduca si mai multe avantaje.

Pentru clienti, testul nostru dovedeste ca, in cazul in care vor sa cumpere o masina, cel mai bine este sa nu se pripeasca, sa caute mai atent in ofertele dealerilor si sa negocieze pretul oferit de comercianti.

In conditiile in care vanzarile auto de pe piata romaneasca au scazut in acest an cu peste 60%, intorcandu-se la nivelul de acum 5 ani, dealerii sunt dispusi mai mult ca oricand sa satisfaca pretentiile clientilor.