AUTO, LIFESTYLE

Romanii si trendul eco-friendly. Suntem pregatiti pentru automobilul electric?

14 septembrie 2012, ora 00:07, autor(i): Andra Troasca   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
masini electrice.jpg
Renault a incheiat la jumatatea anului trecut un parteneriat cu Electrica, Siemens si Schneider Electric pentru proiectul de infrastructura a masinii electrice in Romania. Citeste intr-un material DailyBusiness.ro in ce consta acest parteneriat, in ce stadiu se afla, cand se vor vedea rezultatele, precum si daca proiectul ar putea sa functioneze pe o piata aparent neinteresata de astfel de automobile.

Cresterea continua a populatiei la nivel mondial, la care se adauga diminuarea resurselor naturale, determina economia globala sa caute solutii alternative. Din ce in ce mai multe companii isi transforma activitatea intr-un business eco-friendly. Masina electrica este unul din pasii necesari catre un mediu inconjurator sustenabil.

O directiva a Uniunii Europene cere statelor membre ca pana in 2030 sa reduca numarul masinilor pe carburanti fosili la jumatate, iar pana in 2050 sa interzica circulatia automobilelor traditionale in marile orase. Pe fondul acestei directive, ministrul Mediului de anul trecut - Laszlo Borbely ľ a incercat sa promoveze o strategie de stimulare a vanzarilor de masini electrice si hibride.

Incercarea a esuat, bineinteles. Nu poti sa-i ceri Romaniei sa fie pionierul Europei, mai ales in acest domeniu. Potrivit ultimelor informatii, pe strazile noastre circula momentan doar 5 automobile electrice.



Pe langa lipsa de infrastructura care sa permita rulajul masinilor electrice in Romania, motivul pentru care nu suntem pregatiti pentru un astfel de autoturism tin de bani: Pretul unei masini electrice nu scade sub 20.000 de euro. Chiar daca au un consum mai ieftin decat cele clasice (2 euro la 100 de km), pretul de achizitie tine la distanta o eventuala tendinta eco, cel putin pe piata locala.

In prezent, pe piata din Romania se comercializeaza numai doua modele electrice, Mitsubishi i MIEV si Citroen C-Zero. Acestea au un pret de circa 36.000 euro. Alte doua modele ar urma sa fie lansate de Renault, spre sfarsitul anului - Kangoo ZE si Fluence ZE, care ar urma sa coste 21.000 euro, respectiv 27.000 euro.

In conditiile in care piata auto second-hand castiga tot mai mult teren la noi, e greu de crezut ca romanii ar putea imbratisa trendul eco, doar de dragul de a fi eco si fara sa se gandeasca la bani.

Pana una alta, proiectul de infrastructura din Romania este in plina desfasurare:

Compania Renault este liderul acestui proiect, fiind responsabila de lansarea masinii electrice in Romania, in timp ce Schneider Electric, Siemens si Electrica si-au luat angajamentul sa puna la dispozitie infrastructura necesara.

Schneider Electric a furnizat deja cateva statii pentru alimentarea masinilor electrice EVlink, folosite momentan de Renault in centrul de cercetare de la Titu.

Cum mai stam cu infrastructura

ôDupa ce Renault va lansa masina electrica, noi vom dezvolta o retea de statii pentru alimentare, instalate in cele mai tranzitate zone de trafic, in parcarile centrelor comerciale, ale cladirilor de birouri, precum si ale ansamblurilor rezidentialeö, a spus pentru DailyBusiness.ro Saulo Spaolanse.

ôSuntem in procesul de dezvoltare a mai multor modele de statii de incarcare, inclusiv a unei statii pentru urgente, la care bateriile masinilor vor putea fi incarcate la o capacitate de 80%, in mai putin de 15 minuteö, a adaugat acesta.

Urmatorul pas este pentru Renault - sa lanseze propriul model de astfel de automobile - eveniment preconizat pentru sfarsitul anului curent.

In legatura cu partea care ii revine companiei Schneider, Spaolanse afirma ca solutiile tehnice pot fi adaptate si la infrastructura cladirilor deja existente si ca aceastea sunt 100% green, ceea ce contribuie la mentinerea standardelor de sustenabilitate impuse cladirilor äinteligenteö.

Intrebat la cat s-ar putea ridica vanzarile companiei in urma acestui proiect, oficialul Schneider a spus ca va putea face estimari asupra volumului de vanzari pentru statiile de incarcare abia dupa lansarea masinii electrice.

Intregul proiect va fi dezvoltat pas cu pas, in functie de numarul de automobile electrice produse si vandute in Romania, asa ca va fi un proces care va demara lent si se va accelera pe parcurs.

ôLa fel s-a intamplat si cu statiile de benzina peste tot in lume. De exemplu, in Romania, existau doar cateva astfel de statii, inmultindu-se o data cu numarul masinilor si ajungand sa fie la tot pasul, in prezentö, a mentionat Spaolanse.

Cat de repede vom schimba stilul de viata?

Intrebat ce sanse sunt ca Romania sa adopte un stil de viata care sa includa si folosirea unui combustibil ôcuratö, seful Scnheider a evitat sa se refere in mod special la mentalitatea din tara noastra, spunand ca este constient de faptul ca oamenii nu isi pot schimba stilul de viata peste noapte.

ôPe de alta parte, acestia nu pot ignora la nesfarsit sfaturile ecologistilor si ale oamenilor de stiinta, care trag un semnal de alarma asupra poluarii mediului si a insuficientei resurselor naturaleö, a precizat acesta.

Revenind la romani, Saulo Spaolanse spune ca Schneider s-a implicat in proiectul de infrastructura cu increderea ca acestia vor deveni, incetul cu incetul, constienti de importanta conservarii resurselor naturale si a diminuarii dependentei de combustibili fosili.

ôMasinile electrice reprezinta viitorul in domeniul transporturilor si nu ma indoiesc de faptul ca Romania se va alinia la acest proces globalö, a conchis reprezentantul Schneider.

Oportunitati pentru energia regenerabila

Seful Schneider considera ca Romania este o piata cu perspective promitatoare, unde estimeaza o evolutie considerabila a economiei. Contextul este ca tara noastra trebuie sa ajunga din urma celelalte tari membre ale UE, cee ce creste foarte mult potentialul de investitii. In plus, Romania are anumiteá avantaje competitive - forta de munca educata, pozitie geografica favorabila si resurse naturale. ôSuntem pregatiti pentru o cursa lunga, aici, in Romaniaö, a subliniat acesta.

Cele 5 piete pe care activeaza compania - imobiliare, industrie, energie si infrastructura, centre de date si rezidential, consuma 72% din energie la nivel mondial. Majoritatea cladirilor emit aproape jumatate din cantitatea globala de CO2.

In ceea ce priveste energia regenerabila, oportunitatile din Romania tin de disponibilitatea pietei locale pentru ferme solare si eoliene, Schneider furnizand sisteme de conectare a acestora la reteaua electrica. Desi prezenta fermelor de acest tip este inca timida, Spaolanse se asteapta ca in urmatorii ani Romania sa atraga mult mai multi investitori pe acest sector.

In legatura cu efectele crizei economice, Saulo Spaolanse spune ca tot mai multe companii au fost constranse sa isi eficientizeze activitatile, prin taierea costurilor, aspect care a ajutat business-ul Schneider, care a gasit astfel o piata favorabila.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Cris a spus:
14/09/2012 12:14
E munca de pionierat, fara mari sanse de succes pe termen scurt si chiar mediu. Romanul eco-friendly e o specie destul de rara sau, mai bine zis, pe cale de aparitie. Aparitie care o sa mai dureze ceva timp.
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 01 Decembrie 2020, 01:48
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter