In topul mijloacelor de transport la locul de muncă, mașina personală
este pe primul loc, cu 28% dintre răspunsuri, fiind urmată de
metrou, cu 18%, autobuz (17%), mersul pe jos (15%) și bicicleta, cu
13%.
Un studiu derulat în
toamna acestui an de platforma de recrutare SmartDreamers în
colaborare cu Bicicletele Pegas arată că voucherele pentru
achiziționarea unei biciclete din partea angajatorului reprezintă
principalul motiv pentru care angajații ar fi mai încurajați să
folosească acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de
muncă. Topul continuă cu parcări de biciclete cu pază, programe
de rewarding pentru kilometrii parcurși și dușuri pentru cei care
vor să se schimbe după ce au venit la job cu bicicleta.
Din cele 2.351 de
persoane care au răspuns la întrebările studiului, 76% sunt
angajate în acest moment. În ceea ce privește infrastructura
prezentă în orașe, 90% dintre respondenți își doresc pistă de
biciclete până la locul de muncă, topul fiind completat de zone de
parking pentru biciclete, rasteluri de biciclete și puncte de
reparații și vulcanizare. Toate aceste condiții i-ar face pe
români să folosească bicicleta în transportul către și de la
locul de muncă.
Revenind la relația cu
angajatorul, 50% dintre respondenți afirmă că în acest moment nu
există o infrastructură dedicată bicicliștilor la locul de muncă,
36% afirmă că au rasteluri de biciclete la sediul companiei, 20%
beneficiază de parcare cu pază, 13% au duș dedicat celor care vin
la birou cu bicicleta și doar 3% au vouchere pentru achiziționarea
unei biciclete din partea angajatorului.
Tot din survey-ul derulat
în luna septembrie de SmartDreamers și Bicicletele Pegas rezultă că 63%
dintre persoanele angajate nu au utilizat niciodată programe de
bike-sharing, în timp ce 30% au beneficiat de astfel de programe de
câteva ori. Doar 7% dintre respondenții cu loc de muncă folosesc
frecvent astfel de programe. 58% dintre respondenții angajați
declară că ar merge mai des cu bicicleta dacă în apropiere de
locuința lor sau de metrou ar exista biciclete de sharing. La polul
opus, doar 4% afirmă că nu ar folosi acest serviciu, chiar dacă ar
exista facilități.
În ceea ce privește
beneficiile oferite la angajare, 51% dintre respondenții angajați
afirmă că nu au ținut cont de facilitățile pentru bicicliști
atunci când au ales oferta de job. 84% dintre respondenți spun că
nu au fost întrebați niciodată de angajator dacă își doresc o
infrastructură dedicată bicicliștilor la locul de muncă, în 11%
din cazuri angajații au avut o inițiativă de acest fel adresată
managementului, iar 4% dintre angajați au fost întrebați de
angajator dacă își doresc facilități dedicate transportului pe
două roți.
Cât despre persoanele
neangajate, 71% dintre respondeți afirmă că ar fi interesați să
folosească bicicleta pentru a se deplasa la viitorul job. În topul
așteptărilor de la infrastructura orașelor se numără pistele de
biciclete, parcările cu pază și rastelurile de biciclete.
De la
angajator, persoanele care nu au în prezent un loc de muncă își
doresc parcări de biciclete cu pază, vouchere pentru achiziționarea
unei biciclete și rasteluri amenajate la sediul companiei. Totodată,
68% dintre persoanele neangajate afirmă că ar fi încurajate să
folosească biciclete de sharing dacă în apropiere de locuința
proprie sau metrou ar exista astfel de zone.
Studiul s-a derulat în
luna septembrie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 2.351 de
persoane din România. Marja de eroare este de plus sau minus 3% la
nivelul întregului eșantion.
CARIERE
3 din 10 romani merg cu masina la munca. Vezi cati merg cu transportul in comun sau bicicleta
02 noiembrie 2017, ora 13:02
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din CARIERE
06 februarie 2019, ora 17:03 in Cariere |
22 vizualizari |
0 comentarii
05 februarie 2019, ora 18:51 in |
25 vizualizari |
0 comentarii
05 februarie 2019, ora 18:46 in |
12 vizualizari |
0 comentarii
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Articole similare
- Pegas lansează sistemul de franciză
- Prima bicicleta electrica romaneasca de tip chopper, fabricata la Piatra Neamt
- România, al şaselea producător de biciclete din Europa
- Investiţie de 3 milioane de euro la Arsenal Park Transilvania, în piste de biciclete şi tiroliană
- Mio Technology: 400.000 de biciclete vor fi vandute anul acesta in Romania
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium