CARIERE

7 idei eronate despre inovatie. Cum iti cresti afacerea prin creativitate

22 iunie 2011, ora 00:01, autor(i): Cristina Mihai 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
innovation-walkway.jpg
78% din directorii executivi chestionati de compania PricewaterhouseCoppers considera ca inovatia va aduce o crestere substantiala a veniturilor si o reducere a costurilor in urmatorii 3 ani. Care sunt insa atributele organizatiilor inovative si ce idei gresite trebuie sa depaseasca managerii pentru a ajunge sa isi transforme organizatia?
1. Inovatia poate fi delegata.

Studiul companiei PwC arata ca resortul pentru inovatie porneste de la top management. Daca CEO-ul nu va rasplati inovatia, proteja procesul sau schimba relatiile interne, orice efort va esua. In plus, managerul trebuie sa gaseasca si partea buna a esecului. “Jobul de manager nu inseamna sa previi riscul, ci sa construiesti capacitatea necesara de a te redresa cand apare esecul”, scria Ed Catmull, presedintele Pixar si Disney Animation in Harvard Business Review.  

 2. Middle managerii sunt aliatii “naturali” ai inovatiei.



Poate ca managerii nu sunt dusmanii inovatiei, dar nu sunt nici campionii ei. In general focusul lor pe profit ii determina sa respinga noi idei, care nu se raliaza obiectivelor perpetue de crestere financiara.

Spre exemplu, o companie de asigurari multinationala a realizat, dupa ce a intervievat 5.000 de angajati, ca cei mai interesati de inovatie sunt cei din pozitiile de senior management si angajatii aflati mai jos pe scara ierarhica, middle managerii opunand cea mai mare rezistanta la inovatie. Managementul respectivei companii a recunoscut, insa, ca tensiunea la care si-a supus middle managerii a sufocat spiritul inovativ si ca niciodata nu a motivat sau asteptat idei inovative de la aceasta parte a angajatilor.

3. Talentele lucreaza pentru bani.

Angajatii inovativi nu sunt motivati doar de bani. Pentru a retine talentele in companie, angajatorii trebuie sa foloseasca motivarea non-financiara cum ar fi recunoasterea sau gradul de autonomie. Firmele au nevoie de programe de incentivare clar formulate si concentrate pe angajatii din prima linie.

4. Inovatia rezulta din accidente norocoase.

In inovatie, disciplina procesului creativ este cruciala, in ciuda preconceptiilor legate de creativitate. De asemenea, majoritatea ideilor inovatoare nu sunt radicale, asa ca managementul nu ar trebui sa treaca cu vederea inovatiile la scara mai mica. Paul Polman, CEO-ul Unilever, a spus pentru studiul  PwC  ca  “oamenii tind sa vada inovatia strict in termenii unor produse revolutionare. Este bine, dar majoritatea inovatiilor sunt rezultatul imbunatatirii constante si continue”.

5. Cu cat este mai deschis, cu atat procesul creativ este mai putin disciplinat.

Multe organizatii sunt din ce in ce mai dornice sa adopte abordari mai deschise in procesul de inovatie si sa se duca spre clienti si parteneri. Aproape 40% din respondentii studiului PwC spun ca  se asteapta ca inovatiile companiilor lor sa fie co-dezvoltate cu parteneri.

6. Business-urile stiu de cata inovatie au nevoie.

Liderii marilor afaceri trebuie sa analizeze exact care este cresterea pe care actualele modele de business, produse si servicii, o pot oferi si sa realizeze care sunt asteptarile lor de la inovatie, motorul care ii pune pe calea majorarilor de doua cifre, in special pe pietele mature unde cresterile sunt lente. Managerii trebuie sa isi seteze nevoia de crestere anorganica pentru a-si determina nevoia de inovatie.

7. Inovatia nu poate fi masurata.

Managerii trebuie sa masoare inovatia, sa stabileasca criterii de performanta, pentru ca este un domeniu care ar trebui sa suporte aceleasi rigori ca si alte arii. Inovatia trebuie tratata ca orice portofoliu de investitii: ii aloci resuse si setezi obiective.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 25 Octombrie 2020, 18:54
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter