CARIERE

Business-ul romanesc si creativitatea: Criza e cel mai bun taram, acum mai mult decat oricand

14 februarie 2014, ora 00:07, autor(i): Andra Troasca 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
C.jpg
Mediul economic din Romania ajuta creativitatea in business sau, dimpotriva, o impiedica? Cat de greu este sa iti implementezi ideile pe aceasta piata? Raspunsurile facile oscileaza intre "O impiedica" si "Foarte greu". Insa este tocmai invers.

Orice schimbare dramatica aparuta in mediul economic poate insemna un nou inceput si oportunitati pentru cei care gasesc  solutii si nu cauta doar explicatii”, spune expertul media Bogdan Prajisteanu.

Potrivit acestuia, situatia dificila economic pe care inca o traverseaza Romania este un taram pentru creativitate mai mult decat oricand, pentru noi toti.

Bogdan Prajisteanu
Bogdan Prajisteanu
Ne dorim rezultate mai bune, vanzari mai mari si doar adaugand mai multa valoare produselor sau serviciilor reusim, iar creativitatea asta inseamna, sa creezi valoare”, subliniaza Prajisteanu.

Intrebat cum i-au influentat cariera anumite alegeri pe care le-a facut, el a spus ca rezultatele din cariera au fost potentate mai ales cand a inceput sa citeasca carti din alte domenii decat publicitate, media sau business, biografii ale unor personalitati marcante.

Am citit carti de fizica si astronomie, anatomie si medicina alternativa, nutritie, sport si psihologie si asta m-a impins sa incep sa gandesc diferit, mai ales in plan personal. In ultimii 5 ani am inceput sa ma cunosc mai bine si am reusit sa-mi planific viata personala cu alt ritm care ma face azi sa ma simt alt om, matur, care stie ce vrea, caruia ii place sa-si imbratiseze temerile, sa isi asume riscuri si sa caute succesul”, povesteste Bogdan Prajisteanu.

Specialistul media le recomanda tinerilor antreprenori sa iasa din carapacea pe care o poate forma ambitia de a reusi intr-o afacere, si sa puna accent pe dezvoltarea personala:

„Creativitatea in business este potentata major atunci cand incepi sa fii creativ cu propria ta viata, atunci cand iti aloci timp sa reflectezi profund si sa-ti identifici valorile, sa iti cunosti bine punctele tale tari, dar si pasiunile, astfel incat sa poti lua decizii care sa aduca valoare vietii tale si sa poti da tot ce e mai bun din tine in viata personala si in business”, explica Prajisteanu, care crede ca implinirea in viata personala iti poate da energie si te impinge sa creezi valoare consistenta si in business.

Creativitatea in business e potentata major cand incepi sa fii creativ cu propria viata 

Conform experientei sale, asta se intampla mai ales cand gasesti suprapunere a tot ceea ce reprezinti peste valorile celorlalti cu care interactionezi in viata personala si in viata profesionala. 

In ceea ce priveste modelele care il inspira in business, el a amintit de Richard Branson, pe care il admira pentru dorinta lui continua de crea valoare pentru clientii sai, precum si pentru perseverenta in a-si atinge obiectivele chiar daca ele sunt mai mult decat ambitioase, de exemplu zborul spatial cu Virgin Galactic.

O alta personalitate care il inspira este Robin Sharma, pentru misiunea sa declarata de a sustine si a le fi de folos leaderilor din toata lumea, prin cartile, intalnirile cu comunitati de business, dar si prin interactiunea continua cu toti cei care isi doresc sa devina leaderi.

„Cred ca modelele profesionale te pot inspira sa cauti in adancul tau acolo unde inca nu ai simtit sa o faci si apoi te fac sa fii curios sa experimentezi prin filtrul tau valorile care ti se potrivesc si sa stralucesti cat poti de tare in aceasta lume”, mai spune Bogdan Prajisteanu.


Insa inspiratia in afaceri nu e alimentata numai de personalitati pe care le admiri. De multe ori, aceasta vine din micile placeri ale vietii. In cazul expertului media, alte surse de inspiratie sunt momentele petrecute departe de tumultul orasului, mai ales in vacante, cand citeste, cand se afla la mare sau la ski sus pe munte, cand zaboveste singur deasupra unui carnetel sau cand zboara la 10.000 de metri altitudine si asculta muzica.

Bogdan Prajisteanu are peste 15 ani de experienta pe piata de advertising. El va fi unul dintre speakerii din cadrul conferintei
"Creativitatea in Business – avantajul competitiv pentru performanta companiilor", care va avea loc pe 19 februarie 2014, la Bucuresti. 

Evenimentul, organizat de DailyBusiness.ro si Concord Communication, va fi sustinut de specialisti in programe de formare a echipelor de directori, leadership si management strategic, cum sunt Catalin Ionescu, fost presedinte si CEO al Codecs, Florin Colceag, presedinte al Institutului Roman pentru Studii si Cercetari Avansate Gifted Education, antrenor de genii, Felix Tataru, presedinte si fondator al grupului independent de comunicare GMP Group, Traian Ispasiu, proprietarul Caffe Tabiet, Malina Chirea, fondatorul Asociatiei Initiativa pentru Fericire, Camelia Dragan, presedintele Asociatiei pentru Antreprenoriat Romania.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din CARIERE
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Sambata, 25 Iunie 2016, 22:22
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter