CARIERE

Schimbare drastica in piata muncii: Generatia care prefera job-uri part-time si de scurta durata

17 aprilie 2017, ora 01:09   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
interviu.jpg
Membrii acestei generaţii par să prefere joburile part-time in detrimentul celor full-time şi îşi doresc un loc de muncă pentru o perioadă scurtă de timp - sunt câteva tendinţe din piaţa muncii observate cu ocazia unui târg de joburi. 

Universitatea Romano-Americana
a gazduit recent cea de-a patra editie RAU JOB FAIR. Companiile pun la dispozitia tinerilor o paleta larga de optiuni in materie de joburi si nu numai, preferand, insa, preponderent angajamente de tip full-time. Astfel, angajatorii urmaresc sa se muleze pe nevoile studentilor si le ofera programe de internshipuri si practica platite, dar si oportunitatea reala de angajare pe o perioada nedeterminata, chiar daca, in unele domenii salarii primite la inceput de cariera nu par sa fie foarte motivante pentru absolventi.

Cand tinerii aud de un program de lucru de 8 ore, atunci intervine dezinteresul

Nevoia companiilor de angajati pe termen lung se simte tot mai acut. Astfel, tot mai multi angajatori devin constienti de importanta pe care o joaca un angajator format in cadrul companiei, adaptat modului de lucru si eficienta si, totodata, beneficiul real pe care acesta le poate aduce business-ului daca este angajat la o varsta cat mai frageda. In tabara studentilor insa, se simte un interes tot mai scazut pentru joburile pe termen lung.



Tinerii vor mai mult practica si joburi part-time. Un aspect deloc imbucurator pentru domeniul hotelier, unde iti doresti pe cineva care sa invete standardul, sa se obisnuiasca cu echipa si sa livreze impreuna servicii de 5 stele. Noi asta ne dorim, nu ne ajuta foarte mult un om care vine si pleaca la scurt timp”, a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest.

Sectorul turistic este unul dinamic, foarte putin angajati stau pentru o perioada mai lunga de timp daca nu vorbim de top management. Majoritatea angajatilor stau 6 luni, 1 an, nu sunt angajati care sa isi doreasca sa stea in acelasi loc de munca pentru 4-5 ani, iar in turism cu atat mai mult. Noi cautam oameni sa ne acoperim toate departamentele, departamentul de turism intern, extern, ticketing, evenimente si marketing. Oferim si programe de internship. Am observat si ca tinerii care vor sa lucreze pe timpul verii sunt tot mai putini, cei mai multi cauta doar in timpul facultatii, si atunci 4 ore. Dar cumva tot trebuie sa vezi daca iti place sau nu sa lucrezi in acest domeniu, noi suntem deschisi si le putem oferi posibilitatea de a lucra part time, 4 ore, insa principalul nostru scop este sa recrutam pe termen lung. Am vazut insa ca exista un dezinteres, multi vor 4-5 ore, in niciun caz 8 ore”, a declarat Aurel Creanga, Travel Manager navigator.ro.

Un student din primul an nu are cum sa fie si la scoala si la job.  Preferintele tinerilor sunt pentru internshipuri, dar si pentru ca li se solicita sa participe la astfel de programe la facultate. Internshipurile sunt remunerate si presupun un program de full-time. Insa atunci cand tinerii aud de un program de lucru de 8 ore, atunci intervine dezinteresul, cei care vor sa lucreze la noi sunt in primul an si nu au posibilitatea sa imbine si facultatea si jobul. Cei in an semi terminal, care sunt in anul 2 si termina in anul 3, sunt interesati, pentru ca au posibilitatea ca in anul trei, in perioada de 2-3 luni inainte de a-si da licenta sa vina sa lucreze si sa mearga la cursuri 1-2 ore.  Noi targetam insa studenti in an terminali pentru ca ne dorim sa ii tinem pe termen lung, pe o perioada nedeterminata, a declarat un reprezentant Microsoft.

Companiile prezente la targuri de joburi dedicate studentilor vin adesea cu un portofoliu de posturi disponibile mixt, cautand astfel sa satisfaca pe cat posibil nevoile tinerilor.

Noi aducem toate joburile care sunt vacante in acest moment si avem joburi disponibile pe mai multe departamente: camere, receptie, bucatarie etc. Generatia tanara este intr-un ritm alert isi doreste castiguri mari pe termen scurt, nu tine foarte mult la calitate si, din pacate, piata din Bucuresti este saturata de angajati care nu au competentele necesare. Pe de alta parte, noi, angajatorii avem poate asteptari ridicate, ne dorim sa stie o limba straina, sa aiba o anumita conduita si educatie”, a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest.

In ceea ce priveste salariul oferit, majoritatea companiilor le ofera proaspetilor angajati posibilitatea de crestere financiara direct proportionala cu experienta dobandita, dar si multe alte beneficii.

„Salariul nostru este cel practicat la nivelul domeniului hotelier. La receptie, spre exemplu, salariul este de 1200 lei, dar le oferim si multe alte avantaje: bonuri de masa contorizate in restaurantul angajatilor, programe de training, programe de incentivare, astfel, pe langa salariul fix, in functie de cat vand, angajatii sunt recompensati” a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest.

Remuneratia oferita este salariul minim pe economie pentru consultant de turism, fara experienta. Daca au o experienta deja acumulata, atunci vorbim de un alt salariu, care creste in functie de experienta lor, pentru ca pot acoperi mai multe departamente”, a declarat Aurel Creanga, Travel Manager navigator.ro.

Desi participarea la targuri de joburi nu este metoda principala de rerutare, majoritatea companiilor aleg sa fie prezenti in fiecare an, in principal cu scopul de a dobandi notorietate in randul potentialilor angajati.  

Participam in fiecare an la astfel de targuri. Scopul principal al participarii noastre este acela de a angaja, insa mai rar gasesti candidati care sa se potriveasca pe profilul tau, noi am gasit mai mult pe partea de practica, desi anul acesta am vazut ca multi au venit si si-au lasat CV-ul. Am observat ca domeniul IT este in continuare la mare cautare, ori noi suntem pe partea hoteliera si resimtim un interes mai scazut. Cei care isi lasa cv-ul sunt 15. Din acestia, 5 vin la interviuri, dintre care se concretizeaza 1-2 angajari”, a declarat un reprezentant Intercontinental Bucharest.

In general noi recrutam altfel, targurile iti aduc notorietate, te pozitioneaza pe piata ca si angajator, de obicei persoanele care participa la astfel de targuri, participa la toate aceste tipuri de targuri. Pentru noi e o foarte buna metoda de a ne promova, de a cunoaste oamenii si de fiecare data am plecat satisfacuti”, a adaugat Aurel Creanga, Travel Manager navigator.ro.

Programele de internship raman de cele mai multe ori cea mai buna modalitate de a testa compatibilitatea existenta intre angajator si angajatori. „Scopul final al unui program de internship in Microsoft este sa pastram toti internii pe o perioada nedeterminata, dar cum putem noi masura motivatia lor de a avea un job daca nu printr-un astfel de program de internship. Si cred ca este foarte important de la inceput sa fie setate corect asteptarile”, a declarat un reprezentant Microsoft. T

inerii raman o tinta clara pentru multe companii, angajatorii fiind convinsi de suflul nou pe care acestia il pot aduce afacerii


Angajam tineri pentru ca vrem un suflu nou si pentru ca vrem o abordare diferita asupra lucrurilor. De exemplu, si la noi in turism, perceptia generala este ca toata activitatea noastra este predefinita. Noi incercam sa avem o abordare diferita si atunci, din start, noi cautam creativitate. Cred cu tarie ca generatia tanara are o perspectiva diferita. Chiar mi-as dori sa vad oameni care vin si se implica avand modul actual de a privi lucrurile, sa imi dau si eu seama ce vrea piata. Si vreau sa vad si creativitatea. Sa vina la noi in echipa si sa avem oameni pe care sa ii formezi de la zero. Pragmatic vorbind, formezi tinerii dupa tine, nu iti vin cu nicio cutuma, ii setezi dupa cum vrei tu si altfel iti livreaza. Trebuie sa isi mai doreasca si ei acest lucru”, a declarat Violeta Ratiu, Managing Director navigator.ro.

„Rolul nostru ca institutie de invatamant superior este sa conferim o sansa, in plus, atat angajatorilor, in sensul de a putea recruta noi angajati, dar si studentilor, de a-si gasi un loc de munca sau un internship ori de a intelege mai bine care sunt asteptarile companiilor, de la ei. Chiar daca nu intotdeauna viziunile companiilor sunt similare cu cele ale studentilor, si invers, faptul ca reusim sa organizam in fiecare an un astfel de eveniment, consideram ca este o reflectare a responsabilitatii cu care noi tratam acest aspect, in sensul ca ne dorim sa facilitam angajarea absolventii nostri in domeniilor lor de studii si contribuim in acest mod la contruirea carierei lor profesionale”, a declarat Ovidiu Folcut, Rectorul Universitatii Romano – Americane.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
tara m a spus:
17/04/2017 18:51
1200 lei salariu la Receptie???? SI va mirati ca nu aveti oameni? Cum sa dati un salariu de 1200 de lei unui receptioner care trebuie sa cunoasca si o limba straina cel putin, sa lucreze si in programe specifice pentru cazare etc? Daca receptionerul ia 1200 de lei, camerista care schimba cearsafurile si spala wc-ul, ce salariu are? 300 de lei? 500? E absurd. Care e diferenta intre un receptioner si o calcayoreasa sau o femeie de serviciu, dacatoti primesc salariul minim pe economie? De aia turismul romanesc se va distruge. Pentru ca va bateti joc de oameni si le dati salariu de jeleu.
 
Materialele zilei din CARIERE
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Vineri, 24 Noiembrie 2017, 11:19
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter