Peste trei sferturi dintre romani considera ca reputatia unei companii este importanta atunci cand isi cauta un loc de munca, in timp ce 1 din 4 romani este de parere ca lipsa transparentei in interiorul companiei, dar si lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei si al angajatilor deterioreaza puternic relatia dintre angajat si management.
Mai mult, in situatii critice, precum angajatori suspectati de evaziune fiscala, 37% dintre respondenti ar solicita clarificari oficiale angajatorului, iar 16% ar denunta acest comportament autoritatilor statului.
Acestea sunt o parte dintre concluziile studiului „Importanta reputatiei companiilor in relatie cu angajatii”, dat publicitatii astazi de Rogalski Damaschin Public Relations in cadrul evenimentului Timisoara Business Days.Â
72% dintre angajatii care au participat la studiu considera ca reputatia companiei este relevanta atunci cand isi cauta un nou loc de munca. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucreaza cunoscutilor, in timp ce 25% s-au abtinut sa recomande cuiva locul de munca actual.Â
Un rezultat surprinzator este ca majoritatea celor chestionati ar prefera sa lucreze pentru o companie care plateste mai putin decat media pietei, dar ale carei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate si societate, in timp ce doar 36% au declarat ca ar vrea sa munceasca pentru un angajator care plateste mai mult decat media pietei, insa ale carui practici de afaceri sunt controversate. Angajatii romani prefera sa lucreze pentru companii in care profesionalismul, respectul, egalitatea de sanse si diversitatea, onestitatea si transparenta sunt valori de baza.Â
Angajatii nu se tem sa denunte eventuale practici ilegale ale companiilor
Pusi in fata unei situatii controversate precum suspiciuni de evaziune fiscala referitoare la angajator, cei mai multi romani ar solicita explicatii oficiale care sa clarifice situatia, in timp ce 21% declara ca ar incepe sa-si caute un alt loc de munca.Â
16% ar avea curajul sa denunte aceste suspiciuni autoritatilor statului, iar un procent mai mic, de 5%, si-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.
Reputatia proasta a companiilor, motiv de demisie
In ultimele 6 luni, unu din doi romani si-a cautat un loc de munca sau a fost invitat de un potential angajator la un interviu. Principalele motive pentru parasirea actualului loc de munca sunt dorinta de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evolutii in cariera si reputatia proasta a actualului angajator in randul angajatilor.Â
Pe de alta parte, romanii ar ramane la actualul loc de munca daca s-ar simti valorizati, in siguranta si in cazul in care compania ar avea o reputatie mai buna.
Comunicarea buna cu superiorul, mai importanta decat banii
Pentru jumatate dintre cei chestionati lipsa comunicarii oneste cu superiorul direct reprezinta un motiv clar de deteriorare a relatiei cu angajatorul, motiv chiar mai important decat pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenti.Â
Pe urmatoarele locuri se afla presiunea foarte mare venita din partea superiorilor – 37%, lipsa transparentei in interiorul companiei – 34%, si lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei si al angajatilor.Â
Angajatii romani asteapta integritate si responsabilitate
Cele mai mari asteptari ale angajatilor romani se indreapta catre dovezi de integritate si responsabilitate din partea angajatorului, dar si ca oamenii sa se simta inspirati de liderul companiei. Motivarea angajatilor in a-si depasi limitele si crearea unui mediu favorabil dezvoltarii personale si profesionale reprezinta asteptari pentru 50% dintre romani.
Studiul „Importanta reputatiei companiilor in relatie cu angajatii” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations in parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public intre 18 si peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea avand educatie superioara si venituri cuprinse intre 1000 si 3000 de lei.
CARIERE
Studiu: 3 din 5 romani nu vor sa lucreze pentru companii cu o reputatie proasta
31 martie 2015, ora 14:49 | 1 comentariu publicat
Materialele zilei din CARIERE
26 ianuarie 2021, ora 18:41 in Companii |
10 vizualizari |
0 comentarii
18 ianuarie 2021, ora 14:44 in |
27 vizualizari |
0 comentarii
23 decembrie 2020, ora 18:24 in |
21 vizualizari |
0 comentarii
18 noiembrie 2020, ora 15:58 in |
33 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Studiu: 14% din companii au decis ca angajatii sa lucreze doar de acasa in urmatorul an
- Dupa Bucuresti si Timisoara, targul de job-uri Angajatori de Top se extinde in mai multe orase din tara
- Ce-si doresc angajatii romani de la 2020?
- Peste jumatate dintre angajati vor sa ceara o majorare salariala pana la finele anului
- 6 din 10 angajati vor sa-si schimbe jobul in urmatoarele 6 luni
Ultima ora
- Studiu: 14% din companii au decis ca angajatii sa lucreze doar de acasa in urmatorul an (joi, 15:28)
- Job-urile viitorului: Garrett si Leaders vor pregati pana la 200 de studenti in domeniile STEM (joi, 14:41)
- Dupa Bucuresti si Timisoara, targul de job-uri Angajatori de Top se extinde in mai multe orase din tara (marti, 12:30)
- Deloitte Romania l-a desemnat pe Vlad Boeriu Partener Coordonator Servicii Fiscale si Juridice (miercuri, 16:31)
- Deloitte Romania isi consolideaza echipa de management prin numirea a trei noi parteneri (miercuri, 16:22)
Iar "reputatia" in Romanica se cumpara cand ai cu ce; doar IMMurile nu-sii permit. Firmele medii si mari au contracte de publicitate. Iar reputatia e inclusa: publicitate mascata sau nu, ziaristi cumparati, contracte cu presa (altfel ziaristii ar scrie, poate, adevarul; dar cand firma "reputata" plateste prorietarului facturile, se schimba lucrurile)