CARIERE

Studiu: 3 din 5 romani nu vor sa lucreze pentru companii cu o reputatie proasta

31 martie 2015, ora 14:49   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
angajati.jpg
Peste trei sferturi dintre romani considera ca reputatia unei companii este importanta atunci cand isi cauta un loc de munca, in timp ce 1 din 4 romani este de parere ca lipsa transparentei in interiorul companiei, dar si lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei si al angajatilor deterioreaza puternic relatia dintre angajat si management.

Mai mult, in situatii critice, precum angajatori suspectati de evaziune fiscala, 37% dintre respondenti ar solicita clarificari oficiale angajatorului, iar 16% ar denunta acest comportament autoritatilor statului.

Acestea sunt o parte dintre concluziile studiului „Importanta reputatiei companiilor in relatie cu angajatii”, dat publicitatii astazi de Rogalski Damaschin Public Relations in cadrul evenimentului Timisoara Business Days. 

72% dintre angajatii care au participat la studiu considera ca reputatia companiei este relevanta atunci cand isi cauta un nou loc de munca. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucreaza cunoscutilor, in timp ce 25% s-au abtinut sa recomande cuiva locul de munca actual. 

Un rezultat surprinzator este ca majoritatea celor chestionati ar prefera sa lucreze pentru o companie care plateste mai putin decat media pietei, dar ale carei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate si societate, in timp ce doar 36% au declarat ca ar vrea sa munceasca pentru un angajator care plateste mai mult decat media pietei, insa ale carui practici de afaceri sunt controversate. Angajatii romani prefera sa lucreze pentru companii in care profesionalismul, respectul, egalitatea de sanse si diversitatea, onestitatea si transparenta sunt valori de baza. 

Angajatii nu se tem sa denunte eventuale practici ilegale ale companiilor

Pusi in fata unei situatii controversate precum suspiciuni de evaziune fiscala referitoare la angajator, cei mai multi romani ar solicita explicatii oficiale care sa clarifice situatia, in timp ce 21% declara ca ar incepe sa-si caute un alt loc de munca. 

16% ar avea curajul sa denunte aceste suspiciuni autoritatilor statului, iar un procent mai mic, de 5%, si-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament.

Reputatia proasta a companiilor, motiv de demisie

In ultimele 6 luni, unu din doi romani si-a cautat un loc de munca sau a fost invitat de un potential angajator la un interviu. Principalele motive pentru parasirea actualului loc de munca sunt dorinta de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evolutii in cariera si reputatia proasta a actualului angajator in randul angajatilor. 
Pe de alta parte, romanii ar ramane la actualul loc de munca daca s-ar simti valorizati, in siguranta si in cazul in care compania ar avea o reputatie mai buna.

Comunicarea buna cu superiorul, mai importanta decat banii

Pentru jumatate dintre cei chestionati lipsa comunicarii oneste cu superiorul direct reprezinta un motiv clar de deteriorare a relatiei cu angajatorul, motiv chiar mai important decat pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenti. 

Pe urmatoarele locuri se afla presiunea foarte mare venita din partea superiorilor – 37%, lipsa transparentei in interiorul companiei – 34%, si lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei si al angajatilor. 

Angajatii romani asteapta integritate si responsabilitate

Cele mai mari asteptari ale angajatilor romani se indreapta catre dovezi de integritate si responsabilitate din partea angajatorului, dar si ca oamenii sa se simta inspirati de liderul companiei. Motivarea angajatilor in a-si depasi limitele si crearea unui mediu favorabil dezvoltarii personale si profesionale reprezinta asteptari pentru 50% dintre romani.

Studiul „Importanta reputatiei companiilor in relatie cu angajatii” a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations in parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public intre 18 si peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea avand educatie superioara si venituri cuprinse intre 1000 si 3000 de lei.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Pop Ion a spus:
01/04/2015 15:46
Nu vor dar n-au de ales.
Iar "reputatia" in Romanica se cumpara cand ai cu ce; doar IMMurile nu-sii permit. Firmele medii si mari au contracte de publicitate. Iar reputatia e inclusa: publicitate mascata sau nu, ziaristi cumparati, contracte cu presa (altfel ziaristii ar scrie, poate, adevarul; dar cand firma "reputata" plateste prorietarului facturile, se schimba lucrurile)
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Sambata, 21 Ianuarie 2017, 17:09
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter