Tinerii care intră acum în business au șanse duble de succes față de acum zece ani datorită faptului că deschid afaceri complet digitalizate, spune Roxana Epure, Managing Partner CIEL România, producător de software pentru antreprenori.
Numărul micilor producători locali (din domenii precum agricultură, fashion, servicii etc.) care au accesat serviciile și soft-urile CIEL România s-a majorat cu 39%, în 2021 în comparație cu 2020, conform unei analize referitoare la profilul clienților care au ales să se lanseze în afaceri în 2021, realizate de CIEL România.
„Toate studiile de piață din ultimii doi ani arată că în pandemie a crescut semnificativ apetitul românilor pentru produse și servicii locale, și de asemenea apetitul pentru retailul online. Consumatorii români au devenit atenți la calitate, au preferat produse sănătoase, au consumat mai multe legume și fructe din producția locală. Pe lângă dificultățile retailerilor legate supply-chain, care au accelerat trendul de consum local, a apărut și un curent de social involvement, de implicare socială, pentru a sprijini afacerile românești. Acest lucru s-a văzut și în structura start-up-urilor pe care le-am echipat anul trecut cu softurile noastre, iar tendința se va menține și în 2022”, declară Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.
Aproape 40% dintre tinerii români din generația Z intenționează să își deschidă o afacere, conform unui studiu derulat la sfârșitul anului trecut (de Insights PulseZ). În Top 5 domenii în care tinerii generației Z și-ar deschide afaceri sunt: HoReCa (35%), imobiliare (21%) comunicare și marketing (20%) artă și cultură (18%) servicii (18% - contabilitate, banking, comunicații, avocatură).
”Antreprenorii sunt din ce în ce mai tineri și mai bine informați, iar cei care intră acum în business au șanse duble de succes față de acum zece ani datorită faptului că deschid afaceri complet digitalizate. În urmă cu 10 ani nu vedeam start-up-uri echipate cu soft înainte să înceapă activitatea propriu-zisă. Suntem foarte mândri că vedem schimbarea aceasta și că afacerile românești au șanse mult mai mari de succes când planul de business este susținut de cifre, previziuni și procese clare și organizate. În plus, România este avantajată din punct de vedere al costurilor digitalizării, care sunt foarte accesibile”, declară Roxana Epure, Managing Partner CIEL România.
De asemenea, ea mai remarcă și faptul că un procent semnificativ dintre noii antreprenori sunt foști angajați în corporații, care au avantajul competitiv că sunt deja obișnuiți să lucreze cu cifrele, procedurile și previziunile generate de softuri, iar ca antreprenori, adoptă același mod de lucru.
CIEL contribuie constant la creșterea mediului de afaceri din România și, pe lângă produse gratuite, le oferă start-up-urilor și profesioniștilor aflați la început de drum și prețuri speciale, reduse cu 50%, la cele peste 20 softuri și programe din portofoliul companiei.
„Costurile pornesc de la 10 euro pe lună sau puțin peste 100 de euro pe an. Este o investiție foarte mică pentru un soft care îți susține activitatea și îți scade timpii administrativi la jumătate, cu automatizări și alte funcționalități care simplifică munca, precum facturare, management stocuri, inventar realizat din trei click-uri, ba chiar API-uri care aduc comenzile de pe site. Când ai unul sau doi angajați, îți permiți să îți digitalizezi afacerea. Începi cu un soft pe măsura ta și când ai nevoie de altul mai performant, faci pasul următor și tot așa. Cu ajutorul acestor softuri, anxietatea scade, deoarece știi ce urmează, și nu mai poți lucra apoi fără”, adaugă Roxana Epure.
Din analiza CIEL a mai rezultat că antreprenorii români se ghidează foarte mult din perspectiva consumatorului care resimte o lipsă sau care vede o oportunitate la care altcineva nu s-a mai gândit. Start-up-urile care fac scale-up cel mai rapid rămân cele din IT și din producție.
„Românii sunt inventivi și pun foarte multă pasiune când este vorba de afacerile proprii. Tuturor ne plac afacerile care îmbină frumosul cu utilul. Avem clienți care au lansat patiserii ecologice, alții care fac prăjituri ce arată ca niște opere de artă! Și numărul producătorilor de bere artizanală din piața locală este în creștere, iar succesul lor se datorează faptului că, în afară de ingredientele de calitate, e și mult suflet acolo.Am remarcat în portofoliul de clienți și alte afaceri creative. De exemplu, avem un client care produce paie ecologice, altul care produce acvarii. Mai mult decât industria, contează omul de la cârma afacerii, echipajul de navigare și tool-urile de orient”, încheie Roxana Epure.
Cele mai populare produse din portofoliul CIEL România sunt cele destinate firmelor mici și medii – softuri de gestiune, e-commerce, producție și de contabilitate, dar și cele pentru firme mari – sisteme ERP, în multe cazuri customizate după nevoile specifice ale companiilor.
COMPANII, NEW MEDIA
2022, anul start-up-urilor in Romania
20 ianuarie 2022, ora 21:21
Comentariile acestui material
[+] Adauga comentariul tau (niciun comentariu publicat)
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: [email protected]
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
Trimite Comentariul
Materialele zilei din COMPANII
14 aprilie 2022, ora 13:36 in Companii |
69 vizualizari |
0 comentarii
14 aprilie 2022, ora 13:49 in |
76 vizualizari |
0 comentarii
14 aprilie 2022, ora 13:40 in |
98 vizualizari |
0 comentarii
12 aprilie 2022, ora 15:51 in |
71 vizualizari |
0 comentarii
Articole similare
- Cum vad succesul antreprenorii romani: 47% considera ca resursa umana este cea mai importanta
- Pandemia a propulsat firmele romanesti spre digitalizare - studiu
- FintechOS, cu o creștere anuală de 450% în 2019, se numără printre cel mai bine finanțate start-up-uri de tehnologie din Europa
- BCR lanseaza Contul de Management al Grantului, pentru start-up-urile care aplică pentru finanțări nerambursabile
- Noua runda de inscrieri in Techcelerator, primul accelerator din Romania care sustine si financiar startup-urile de tehnologie
Ultima ora
- Arctic deschide in Romania un hub regional de piese de schimb care va deservi 23 de tari (joi, 12:29)
- Agroserv Mariuta: Afaceri de 68,4 milioane de lei in 2021, in crestere cu 40% (marti, 13:56)
- Razboiul din Ucraina si sanctiunile economice impuse Rusiei: temeri pentru o noua criza alimentara (joi, 11:45)
- Pregatirea casei pentru un atac nuclear pe timp de razboi (luni, 17:19)
- Cum vad succesul antreprenorii romani: 47% considera ca resursa umana este cea mai importanta (miercuri, 14:55)
- Coca-Cola HBC România își extinde portofoliul de cafea cu un nou brand, Caffè Vergnano (miercuri, 14:46)
- Agroland Agribusiness vizeaza vanzari de aproximativ 48 milioane de lei in 2022 (luni, 15:00)
- Coca Cola HBC Romania: Mihaela Hoffman devine Coffee & Premium Spirits Business Director (luni, 14:54)
- 2022, anul start-up-urilor in Romania (joi, 21:21)
- Turcii de la Karsan si-au prezentat autobuzul electric la Bucuresti. Modelul de 18 m va circula in Brasov si Timisoara (luni, 12:27)