COMPANII, MEDIA & MARKETING

Afaceri si imagine: 10 branduri-ambasador pentru Romania

01 decembrie 2011, ora 00:05 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
tricolor.jpg
Dacia, Petrom, Antibiotice, Arctic, Farmec, Jolidon, Musette, Siveco, Bitdefender si RCS&RDS reprezinta 10 branduri romanesti care si-au facut loc pe pietele internationale. Vanzarile de peste hotare au ajuns sa genereze intre 10% si 90% din rulajele acestor companii.


1.Dacia


Vanzarile Automobile Dacia pe plan international au urcat anul trecut cu 15% fata de 2009, la peste 311.000 unitati, Franta reprezentand principala piata de export pentru producatorul roman, cu mai mult de o treime din totalul livrarilor.

Dacia
Dacia
Livrarile Dacia au crescut in Franta cu 67%, la 110.076 unitati, in timp ce in Germania au scazut cu 52%, la 40.500 unitati, nivel care a plasat aceasta piata de pe prima pozitie in 2009 pe locul 2 in 2010 in clasamentul exporturilor.



In topul destinatiilor de export, pe locurile 3 si 4 se claseaza Italia, cu 21.930 unitati, urmata la mica distanta de Spania, cu 21.739. Acesta din urma a urcat doua pozitii, cu o crestere de 140%, devansand Turcia (plus 97%) si Algeria (plus 7%), care s-au clasat pe locurile 5 si 6, cu 19.167, respectiv 18.578 unitati livrate, tari care au facut schimb de locuri in 2010.

Automobile Dacia a exportat volume importante si in Belgia, unde vanzarile au crescut cu 140% (11.403 unitati), Austria, livrari cu 27% mai mari (6.068 unitati), Polonia (6.018 unitati) si Olanda, cu exporturi cu 36% mai mari (5.557 unitati). Polonia a intrat din 2010 in topul primelor zece destinatii de export Dacia, eliminand Serbia din clasament.

Un aport important la cresterea exporturilor l-a avut lansarea primului SUV al Dacia, Duster, pentru care s-au primit aproximativ 100.000 de comenzi peste granita, 62.000 fiind onorate pana la sfarsitul anului trecut.

Automobile Dacia a vandut anul trecut 348.723 vehicule in total, in crestere cu 12% fata de 2009. Din totalul vanzarilor, 36.730 unitati au fost livrate pe piata locala, ceea ce reprezinta o scadere de 20% fata de 2009.

Petrom
Petrom
2.Petrom

Veniturile consolidate din vanzari ale grupului Petrom au crescut anul trecutcu 16%, comparativ cu 2009, ajungand la 18,62 miliarde lei, in principal datorita cresterii preturilor titeiului si ale produselor petroliere.

Romania, ca zona geografica, reprezinta cea mai importanta piata de desfacere a grupului, cu venituri din vanzari de 14,48 miliarde lei sau 78% din totalul veniturilor din vanzari ale grupului (2009: 13,24 miliarde lei sau 82%).

Veniturile din vanzari in restul Europei Centrale si de Est au fost de 3,508 miliarde lei sau 19% din veniturile totale din vanzari ale grupului (2009: 2,58 miliarde lei), iar veniturile din vanzari in restul lumii au crescut la valoarea de 624 milioane lei, reprezentand 3% din totalul veniturilor din vanzari (2009: 276 milioane lei).

Grupul Petrom este cel mai mare grup petrolier din Europa de Sud-Est, cu activitati in sectoarele Explorare si Productie, Rafinare si Marketing, Gaze Naturale si Energie. Grupul exploateaza in Romania si Kazakhstan rezerve dovedite de petrol si gaze estimate la 832 milioane de barili echivalent petrol (in Romania 805 milioane barili echivalent petrol) si are o capacitate nominala anuala de rafinare de 4,5 milioane tone.

Pe piata distributiei de produse petroliere, grupul Petrom este prezent prin intermediul unei retele de circa 800 statii, operata sub doua branduri, Petrom si OMV. Activitatea din Romania se desfasoara prin intermediul OMV Petrom Marketing, care este detinuta in totalitate de Petrom. OMV Petrom Marketing opereaza 546 statii de distributie, dintre care 389 Petrom si 157 OMV. Grupul detine, de asemenea, o retea internationala de circa 250 benzinarii, localizate in Republica Moldova, Bulgaria si Serbia.

Arctic
Arctic
3.Arctic

Volumul de unitati exportate de Arctic Gaesti a crescut cu peste 18% anul trecut, la peste 986.000 unitati. In prezent, din productia locala, exporturile reprezinta 80%, au precizat reprezentantii producatorului de electrocasnice.

Aparatele frigorifice produse la Gaesti sunt comercializate in piete precum Turcia, Spania, Franta, Germania, Anglia, Polonia. Mizand pe dezvoltarea exporturilor, compania a investit la fabrica de la Gaesti 6,5 milioane de euro. In 2010, fabrica si-a extins capacitatea de productie cu 17% fata de anul anterior, pana la 1,4 milioane de unitati.

Compania a finalizat anul 2010 cu o cifra de afaceri de 200 mil. euro, cu 6% mai mult decat anul anterior, peste 80% din aceasta cifra fiind realizata din vanzarea produselor fabricate la Gaesti.

La Gaesti sunt fabricate zilnic 6.000 de produse, dintre care 60 de produse principale si mai mult de 700 de produse derivate. Arctic face parte din grupul Arcelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica.

Antibiotice
Antibiotice
4.Antibiotice

Exporturile de produse finite ale producatorului de medicamente Antibiotice Iasi au evoluat de la sub 1 milion dolari in anul 2005 la aproximativ 8,5 milioane dolari, valoare estimata pentru finalul anului 2010. Acest fapt, precum si cresterea exporturilor de Nistatina (Antibiotice este al II-lea producator mondial) au favorizat majorarea cu 150% a valorii exporturilor in ultimii 5 ani.

Ca urmare a inregistrarii acestor valori, ponderea exporturilor in totalul cifrei de afaceri a companiei a crescut de la 12,5% in anul 2005 la 23,40% in anul 2010.

Compania s-a concentrat recent peextinderea din SUA. Exporturile Antibiotice pe aceasta piata vor creste semnificativ in 2012, respectiv cu 1,6 milioane dolari, pana la 4,5 milioane dolari, datorita avizarii unui nou medicament, au explicat reprezentantii companiei.

In prezent, Antibiotice dezvolta relatii de afaceri in 55 de state ale lumii si urmareste sa-si creasca afacerile pe pietele Statelor Unite ale Americii, Comunitatii Europene, Rusiei si statelor CSI.

5. RCS&RDS

RCS&RDS a fost infiintata in 1994 in Romania de Zoltan Teszari si este in prezent liderul pietei locale de profil. Compania are, potrivit ultimelor date disponibile, 33% din piata de telefonie fixa si 42% din piata serviciilor de retransmisie a programelor TV.

Compania a lansat in decembrie 2004 serviciul Digi TV, care s-a extins ulterior si in alte tari, precum Ungaria, Slovacia, Cehia, Croatia si Serbia.

In decembrie 2009, compania a preluat 30% din operatorul maghiar TvNetWork, care avea in ianuarie 2010 aproximativ 200.000 de abonati pentru cablu analogic si 400.000 de clienti pentru serviciile de televiziune digitala prin satelit (DTH). Cifra reprezenta la momentul respectiv aproximativ 50% din numarul utilizatorilor DTH din tara vecina.

Potrivit ultimelor date disponibile, din iunie 2011, RCS&RDS avea in Ungaria 241.800 de clienti de Internet fix, fiind pe locul 3 pe piata, dupa Deutsche Telekom si UPC.

In mai 2011, serviciul DigiTV avea aproximativ 500.000 de utilizatori in din Cehia si Slovacia. Pe langa tarile mentionate, operatorul mai activeaza si pe pietele din Spania si Serbia.

6. Siveco

Siveco, cel mai mare dezvoltator de software din Romania, s-a infiintat in 1992 si a "scos capul" de cativa ani si pe pietele externe. 40% din veniturile companiei sunt generate in prezent pe piete externe, iar Irina Socol (foto), presedintele si directorul general al companiei, isi propune ca cifra sa ajunga la 50% in urmatorul an.

Siveco activeaza in prezent in 24 de piete din Comunitatea Europeana, Orientul Mijlociu, Africa de Nord si spatiul Comunicatii Statelor Independente.

Actionarii Siveco Romania sunt in prezent Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investitii administrat de Enterprise Investors), Siveco Netherlands BV si Siveco Romania Management.

In 2008, Siveco a achizitionat un dezvoltator de software din Bulgaria pentru 2 milioane de euro, insa Irina Socol declara recent ca tranzactia "nu a fost un succes".

Siveco ia in calcul, pentru perioada urmatoare, o listare la Bursa de Valori Bucuresti, la o evaluare de "60-70 pana la 100 de milioane de euro".

7. BitDefender

BitDefender este compania romaneasca ce a produs o solutie antivirus cu acelasi nume. Compania a fost fondata de Florin Talpes si face parte din grupul de firme SoftWin. BitDefender a primit in 2007 o investitie de 7 milioane de dolari la o evaluare de aproximativ 100 milioane de dolari.

Reprezentantii companiei spuneau in luna septembrie a acestui an ca isi propun sa controleze 2% din piata mondiala de solutii antivirus. In prezent, BitDefender are birouri deschise in Statele Unite (Florida si California), Marea Britanie, Spania si Germania.

Numai 5% din veniturile companiei sunt generate in prezent de piata din Romania, dupa cum declara in luna septembrie a acestui an Florin Talpes.

El adauga ca BitDefender are in prezent peste 400 de milioane de utilizatori iar prezenta companiei la nivel international urmeaza sa fie extinsa prin deschiderea a unui noubirou in afara Europei.

In prezent, Talpes controleaza BitDefender SRL alaturi de alti actionari, prin societatea olandeza BitDefender Holding BV.

8. Farmec

Compania Farmec, cu o istorie de peste 120 de ani, este lider pe piata de cosmetice din Romania, avand un portofoliu depeste 400 de produse.

Farmec este un brand puternic si in afara, fiind prezent pe toate continentele, in peste 30 de tari, precum Japonia, Spania, Italia, Portugalia, Cehia, Norvegia, Croatia si SUA.

Printre marcile recunoscute international se remarca Gerovital, Aslavital, Farmec, Aslamed, Doina, Obsesie si Dermofarm.

Farmec aavut o crestere a cifrei de afaceri cu 16,9% in prima jumatate a anului 2011, comparativ cu perioada similara a anului trecut, vanzarile companiei ajungand la 54,6 milioane lei. Exporturile totalizeaza 10% din cifra de afaceri a companiei.

9. Jolidon

Producatorul de costume de baie si lenjerie intima Jolidon Import Export a fost infiintat in 1993 la Cluj, iar acum este prezent cu magazine proprii in Franta, Italia, Polonia si Ungaria.

Compania a avut in 2010 o cifra de afaceri de aproape 79 milioane de lei.

Grupul s-a dezvoltat pe foarte multe piete din toata lumea, prin politica de achizitii, prin magazine proprii sau in sistem franciza si prin distribuirea produselor.

In 2006, Jolidon a fost prima marca locala contrafacuta in afara. Mai mult chiar, produsele chinezesti marcate ca Jolidon au patruns si in Romania, drept pentru care compania a inregistrat la acea vreme pierderi semnificative.


10. Musette

Musette este o afacere de familie de 15 milioane de euro, ce se ocupa cu productia si retailul de incaltaminte si genti.

Grupul, detinut de Cristina si Roberto Batlan, numara 250 de oameni, 15 magazine (in Romania, SUA, Israel si Bulgaria) si a realizat o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, in crestere cu 20% in fiecare an, in ultimii 4 ani.

Compania se tot dezvolta de cativa ani si se pregateste sa-si exporte produsele si in Luxemburg, Rusia, Germania, Franta si Italia.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 23 Ianuarie 2022, 03:53
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter