- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Afacerile Marelvi au avansat usor anul trecut

23 May, 17:35 • Redactia DailyBusiness
Marelvi, compania care importa si distribuie produse electrocasnice Liebherr in Romania, a obtinut in 2012 o cifra de afaceri de circa 38 milioane euro, in crestere usoara fata de anul precedent, cand a inregistrat vanzari de 37,6 milioane de euro.
Afacerile Marelvi au avansat usor anul trecut

Estimarea initiala

privind afacerile in 2012 era 40 de milioane de euro.

Pentru
urmatorii trei ani, compania vizeaza dublarea volumului de vanzari
pentru brandul Liebherr.

In primele luni ale anului curent,
Marelvi a inregistrat un rulaj similar cu cel din primele sase luni
ale anului trecut si isi propune sa depaseasca pana la finele anului
o cifra de afaceri de peste 40 de milioane de euro. 

Aproximativ 40% din cifra de afaceri a
Marelvi este reprezentata de vanzarile de aparate frigorifice. Pe
acest segment, Marelvi reprezinta din anul 2008 divizia de produse
electrocasnice Liebherr pe piata locala. In prezent, brandul premium
Liebherr detine peste 25% din piata electrocasnicelor frigorifice
premium din Romania si este cel mai important brand din portofoliul
companiei.

Cu o cifra de afaceri de peste 9
miliarde de euro in 2012, Grupul Liebherr include astazi 100 de
companii si numara aproximativ 30.000 de angajati.

„Dorim pentru acest semestru o
crestere a vanzarilor cu 50% fata de aceeasi perioada a anului
trecut, iar in acest moment deja avem rezultate care sa ne
indreptateasca aceste asteptari”, a declarat Marian Burlan,
director executiv Marelvi.

Brandul comercializeaza in Romania o
gama de produse specializate in racire, incluzand frigidere de
dimensiuni mici, combine si frigidere, lazi frigorifice si vitrine
pentru pastrarea si temperarea vinurilor si trabucurilor, cu
dispozitiv de control al temperaturii si umiditatii, precum si
frigidere si congelatoare pentru uz comercial.

”Estimam ca lunile iulie si august
vor aduce o crestere de cel putin 10% comparativ cu aceeasi perioada
din 2012, una dintre motivatii fiind faptul ca, in general, varfurile
de vanzare apar in perioadele calduroase ale anului. Atunci
consumatorii romani se lovesc de faptul ca anumite frigidere nu mai
fac fata sau pur si simplu se evidentiaza mai mult nevoia sau dorinta
de a achizitiona un frigider nou. Pe locul doi ca sezonalitate sunt
perioadele premergatoare Pastelui si Craciunului”, a precizat
Marian Burlan.

Anul trecut, piata locala de
electrocasnice a atins o valoare de aproximativ 319 milioane de euro,
conform rapoartelor GfK. In 2013 se estimeaza mentinerea aceluiasi
nivel. Chiar si in conditiile in care in prima parte a anului piata
de electrocasnice a inregistrat un regres, acesta a fost compensat de
o tendinta de crestere in martie si aprilie. Pana la finalul anului,
specialistii estimeaza o usoara crestere, de aproximativ 2-3%, daca
se mentine acest trend.

Grupul Liebher si-a crescut cifra de
afaceri pe 2012 cu 9%, pana la 9,1 miliarde de euro. Veniturile din
divizia electrocasnicelor au totalizat 890 milioane de euro, cu 5%
(45 milioane euro) mai mult decat in anul precedent. Pentru 2013,
grupul estimeaza o cifra de afaceri similara cu cea a anului
precedent.

Marelvi a fost
fondata in 1995. Compania detine in prezent patru depozite regionale
in Radauti, Bucuresti, Deva, Cluj si are peste 100 de angajati.
Marelvi administreaza 4 branduri proprii – Liebherr, DeDietrich,
Fagor, Serreno, in cadrul unui portofoliu de 40 de branduri in gama
comercializata.

Incepand din aprilie 2008, Marelvi importa si distribuie produsele frigorifice
Liebherr pe piata romaneasca.