COMPANII

Bautura si minciuni: Cum a decazut in cateva luni un start-up evaluat la 4,5 mld. $

12 martie 2016, ora 01:46   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
alcool.jpg
In primavara anului trecut, acest start-up era considerat a fi una dintre cele mai dinamice companii din Silicon Valley. Atrasese fonduri de 583 de milioane de dolari si era evaluat la acea data la 4,5 miliarde de dolari. Vezi cum a scapat de sub control aceasta companie cu ambitii mari, ce voia sa-si creasca veniturile de 10 ori intr-un an.

Intr-o zi din februarie 2015, in birourile Zenefits din San Francisco si-au incetat activitatea toti angajatii companiei ce oferea gratuit programe software clientilor corporate care incheiau polite de asigurare.   

Unul dintre angajati tocmai depasise un record: incheiase un contract pentru 700 de polite de asigurare, cu 300 mai multe decat precedentul record.

Traditia nou-creata a companiei cerea ca toti angajatii sa sarbatoreasca astfel de reusite cu shot-uri. Asa intrau in scena sticle mari de tequila, whisky si scotch.


Cot la cot cu angajatii sarbatorea si fondatorul companiei, Conrad Parker. Iar cum astfel de recorduri erau depasite aproape zilnic, si petrecerile aferente au continuat in acelasi ritm. Pana la un punct in care vanzarile au inceput sa scada, desi compania avea ca target depasirea pragului de 100 de milioane de dolari pana la finele lui 2015, fata de 10 milioane de dolari in 2014.

Firma infiintata in mai 2013 era pe val anul trecut. Numarul de angajati a explodat practic, de la 500 la inceputul lui 2015 pana la 1.600 in toamna aceluiasi an.

Tocmai c
resterea semnficativa a personalului intr-un timp scurt, precum si faptul ca o parte dintre noii angajati nu aveau autorizatie de brokeri, au contribuit la declinul companiei, potrivit unor surse citate de Business Insider.

Ascensiunea rapida a companiei ar fi fost afectata si de faptul ca programele software oferite la pachet cu asigurarile nu ar fi livrat 100% din ceea ce angajatii companiei erau trainuiti sa le spuna clientilor.

In plus, lucrurile ar fi degenerat atat de mult in cadrul companiei, incat in iunie 2015 managementul le atragea atentia angajatilor sa nu mai foloseasca scarile din cladire pentru a fuma, a bea alcool sau a face sex, potrivit unui email intern, obtinut de Business Insider.

In urma tuturor acestor scandaluri si nereguli, fondatorul Conrad Parker a fost inlocuit in februarie anul acesta din functia de CEO cu David Sacks, fostul COO al companiei.

De asemenea, a fost interzis consumul de alcool la birou iar 250 de angajati din departamentul de vanzari coordonat de Parker au fost concediati.

Ramane de vazut daca noul CEO, un cunoscut antreprenor in Silicon Valley, va reusi sa redreseze compania.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
albume foto scolare a spus:
13/03/2016 21:10
Toate bune si frumoase dar se pare ca omul este creat pentru a incalca regulile. Iar cand gusti miere si iti place nu te mai opresti.
Tineri, bautura, tigari si sex inseamna sigur insucces.
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Joi, 25 August 2016, 03:48
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter