- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Cataloagele Ikea pentru 2009 au costat 1,3 mil. euro, sub estimari

12 Aug, 12:36 • Redactia DailyBusiness
Investitia in cataloagele Ikea, valabile de la 1 septembrie pana la finele lunii august 2009, s-a ridicat la 1,3 mil. euro, sub estimarile initiale ale oficialilor companiei, care indicau costuri de 1,5 mil. euro.
Cataloagele Ikea pentru 2009 au costat 1,3 mil. euro, sub estimari

Costurile sub estimari se datoreaza tiparirii cataloagelor in formate mai mici si reducerii cheltuielilor cu hartia si transportul.

Cataloagele aparute in septembrie 2007 au necesitat, de asemenea, o investitie de 1,3 milioane euro.

Catalogul, care va fi distribuit in 950.000 exemplare in Bucuresti, Ploiesti, Pitesti, Targoviste si Urziceni, cuprinde 30% produse noi. Aceste cataloage vor fi distribuite in pungi biodegradabile, compania achizitionand 1 milion de astfel de ambalaje.

Pentru anul fiscal ce se va incheia la finele lunii august, Cornel Oprisan, directorul general al Ikea Romania, estimeaza o cifra de afaceri neta de 80 milioane euro. Pana in 2011, compania urmeaza sa obtina afaceri de 100 milioane euro anual, conform estimarilor proprii.

Potrivit acestuia, compania intentioneaza sa mai deschida inca un magazin in Bucuresti.

„Cel mai probabil, acesta va fi deschis intr-un parc de retail, datorita potentialului mai mare de atractie al unei astfel de locatii”, a spus Oprisan.

In privinta urmatorului magazin, reprezentantii Ikea au spus ca acesta va fi deschis in provincie, cel mai probabil in 2009. In prezent se efectueaza studii de piata in orase precum Constanta, Iasi, Cluj, Galati, Timisoara, iar dupa ce va fi luata o decizie, intre momentul inceperii constructiei si inaugurare vor mai trece 12-14 luni.

Magazinul Ikea care functioneaza in Bucuresti comercializeaza 1,1 milioane produse pe luna si are un flux de clienti saptamanal de 70.000 de persoane.

„Intre 6-8% dintre produsele vechi au inregistrat reduceri de pret, ca urmare a scaderii costurilor de logistica si ambalare, a transportului mai eficient si a volumelor de vanzare in crestere”, a afirmat directorul general al Ikea Romania.

El a mentionat ca 243 dintre produsele comercializate de companie sunt realizate in Romania de catre 21 de furnizori romani. Pe langa acestia, compania mai are inca 1.400 de furnizori straini.

Datorita dezvoltarii unor domenii precum cele de constructii si real-estate, procentul mobilei in totalul vanzarilor magazinului din Bucuresti a crescut la 60%, fata de 50% in anul fiscal precedent, in raport cu vanzarile de accesorii si decoratiuni.

Resurse suplimentare

Ikea, pe profit operational dupa primul an in Romania