- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Ce supermarketuri si hipermarketuri viziteaza cel mai des romanii

12 Mar, 16:45 • Redactia DailyBusiness
2 din 3 romani prefera sa realizeze cumparaturile necesare gospodariei impreuna cu cineva, in timp ce 1 din 3 romani alege sa mearga singur la hipermarket, conform unui studiu realizat de Exact Cercetare si Consultanta in luna februarie. Vezi ce lanturi de retail sunt cele mai vizitate.
Ce supermarketuri si hipermarketuri viziteaza cel mai des romanii


Top magazine vizitate cel mai des in ultimele 12 luni

Kaufland conduce clasamentul celor mai des vizitate magazine in ultimele 12 luni (81%). Urmatoarele doua locuri sunt ocupate de Lidl si Auchan, cu 77% si, respectiv, 65%. 

Top magazine vizitate cel putin o data in ultima luna

Privind spre magazinele vizitate cel putin o data in ultima luna, tot Kaufland ocupa prima pozitie (62%). Lidl se situeaza pe cea de-a doua, cu 54%, urmat de Auchan, cu 40%. 

Top magazine vizitate cel mai des in ultima luna

Aceleasi 3 branduri se regasesc si in clasamentul magazinelor vizitate cel mai des in ultima luna: Kaufland – 24%, Lidl – 14%, Auchan – 10%. 

Top magazine din care s-a cumparat ultima data

Intrebati care este magazinul din care au facut ultima data cumparaturi de produse alimentare, bauturi, produse de ingrijire personala, produse de uz casnic, tigari sau cafea, se remarca orientarea romanilor din mediul urban catre aceleasi 3 hypermarketuri: Kaufland (24%), Lidl (15%), Auchan (11%).

Cei mai multi romani (47%) au facut ultima data cumparaturi in urma cu 2-3 zile, atunci cand ne referim la produse alimentare, bauturi, produse de ingrijire personala, produse de uz casnic, tigari sau cafea. Un procent de 28 % sustin insa ca au cumparat astfel de produse si mai recent (1 zi). 

La ultima vizita efectuata in magazin, romanii au optat pentru fructe si/sau legume (75%), produse lactate (64%), produse de panificatie (61%), dulciuri si/sau deserturi (47%) si bauturi non-alcoolice (47%). 

„Analizand comportamentul de cumparare in ceea ce priveste categoria lactatelor, au fost constatate diferente semnificative atat pe categorii de varsta, cat si venit personal. Astfel, tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 ani au optat cu ocazia ultimelor cumparaturi facute in procent mai mic pentru lactate (54% / vs / 64% media nationala), in timp ce persoanele intre 40-60 de ani au fost mult mai orientate spre aceasta categorie de produse (73% / vs / 64% media nationala). Cei cu un venit personal de peste 2000 lei au achizitionat de asemenea lactate in procent de 73% la ultima vizita in magazin, cu 11% peste media nationala”, spune Ioana Bogus, client service manager, Exact Cercetare si Consultanta.

26% dintre romanii din mediul urban au alocat un buget cuprins intre 50-100 de lei ultimelor cumparaturi realizate, in timp ce 25% un buget cuprins intre 100-200 de lei. 18% dintre cumparatori au avut la dispozitie sume mai mici, situate intre 25-50 de lei, iar 11% sume mai ridicate, cuprinse intre 200-300 de lei. Doar 8% dintre oraseni au cheltuit la ultima vizita in magazin peste 300 de lei. 

Suma cheltuita insa in medie cu ocazia ultimelor produse alimentare cumparate, bauturi, produse de ingrijire persoanala, produse de uz casnic, tigari sau cafea este de 137,2 lei. 

Atunci cand s-au orientat catre magazinul din care au facut ultima data cumparaturi, romanii au tinut in primul rand cont de preturile convenabile: 87%. Calitatea produselor este de asemenea foarte importanta (86%), ca de altfel si varietatea produselor proaspete (84%). Acest ultim factor nu este la fel de important insa pentru tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani (75%, cu 9% mai putin comparativ cu media nationala), in timp ce pentru persoanele cu varste cuprinse intre 40-60 de ani acesta conteaza in procent de 90% (cu 6% peste media nationala si 15% peste procentul inregistrat in randul tinerilor).