COMPANII, NEW MEDIA

Cele mai mari magazine online introduc un cod de bune practici. Vezi ce obligatii isi asuma retailerii

16 august 2010, ora 12:20, autor(i): Alex Goaga   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Armo-mica.jpg
19 magazine online autohtone au infiintat prima asociatie a industriei, introducand totodata un "cod de bune practici pentru comertul electronic". Printre obligatiile pe care si le asuma membrii se numara cea de a oferi informatii corecte si complete despre produse precum si ca informatiile de pe site sa se reflecte si in stocul real.
Tinand cont de conditiile specifice in care se desfasoara activitatea magazinelor online, cum ar fi cele care se leaga de livrarea si/sau plata la distanta a produselor, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) a considerat necesara elaborarea unui Cod de Bune Practici pentru Comertul Electronic, scrie pe site-ul asociatiei.

Aceasta este condusa de Marius Ghenea, seful FiT Distribution (PCFun.ro) iar vicepresedinti sunt Radu Apostolescu, marketing manager la eMag.ro si Marius Ciocan, de la FunGift.ro.

Taxa de inscriere in asociatie este de 1.000 de lei/an. Banii intra in fondul de functionare al asociatiei.



Ce contine codul de bune practici

Codul de bune practici ARMO are cinci capitole principale. Primul obliga magazinele sa ofere informatii corecte si complete pentru consumatori, sa apara datele de contact si feedback in site. Datele de contact trebuie sa contina numele societatii comerciale precum si CUI, numar de telefon si adresa sediului social. Fiecare site trebuie sa contina termeni si conditii de vanzare clare si consistente pentru informarea corecta a consumatorilor.

A doua sectiune obliga membrii ARMO sa afiseze pe site pretul tuturor produselor, cu taxe incluse. In pretul afisat trebuie inclus si TVA-ul iar, dupa caz, trebuie incluse in preturi si taxa verde sau orice alte taxe asociate produsului. Pretul cosului, afisat la terminarea comenzii online pe site trebuie sa fie cel final pe care il va plati clientul la livrare, inclusiv taxele de transport, servicii suplimentare sau de orice alta natura sunt livrate in comanda respectiva.

A treia sectiune este cea care se refera la retururi sau reclamatii. Astfel, membrii asociatiei trebuie sa detina in magazinele online proprii un sistem de primire a reclamatiilor si sesizarilor clientilor la care ofera un raspuns in maxim 24 ore (considerate in zile lucratoare); raspunsul trebuie sa contina cel putin confirmarea demararii procedurii de rezolvare a reclamatiei. Fiecare magazin online asigura acceptarea returului produselor in 10 zile lucratoare cu asigurarea satisfactiei garantate a clientului (returnarea banilor sau alte solutii in conditiile legislatiei in vigoare la momentul respectiv in Romania pentru comertul online)

A patra sectiune obliga membrii ARMO sa se conformeze codului de bune practici. Daca un membru nu respecta o perioada de trei luni consecutive regulile de bune practici, el poate fi exclus din ARMO.

Ultima sectiune are in vedere relatia cu alte site-uri. "ARMO va initia un program de agreare a comparatoarelor de preturi, bazat pe acuratetea informatiilor de pret si stoc afisate pentru produsele magazinelor listate, in scopul informarii corecte a utilizatorilor; daca magazinele online nu furnizeaza informatii de stoc, agregatoarele de preturi vor afisa - magazinul nu furnizeaza informatii de stoc", conform paginii online a ARMO.

Membrii ARMO vor afisa pe site sigla de incredere a asociatiei, "garantie a faptului ca membrii asociatiei urmeaza regulile de bune practici".

In asociatie poate adera orice magazin online, acestia obligandu-se insa sa se alinieze standardelor impuse de ARMO.

Membrii fondatori sunt cei mai mari jucatori din piata - eMag.ro, PCFun.ro, Cel.ro sau 123flori.ro si marketonline.ro.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ionut a spus:
16/08/2010 17:49
Nu inteleg rostul unei astfel de initiative.
De asemenea, interesant este ca, desi membrii fondatori sunt nume mari de pe piata, aceasta "asociatie" nu face mentiune in pagina lor de internet de cateva date foarte importante existentei ei, cum ar fi:
- care este statutul legal al acestei asociatii, nu se regasesc nicaieri date de identificare ale "asociatiei" (asa cum spun ele ca ar trebui sa existe pe toate magazinele online ... si, in caz de nu stiati deja, asa cum este obligatoriu prin legea in vigoare)
- care este puterea ei de actiune/sanctiune asupra jucatorilor din piata, pe scurt, ce primeste un membru (ce inseamna costuri de functionare) ca urmare a faptului ca achita acea taxa de membru pe langa inca un logo in site-ul propriu si poate ceva trafic.
- ce garantie are clientul ca o astfel de societate membru este neaparat onesta sau ca o achizitie de la magazinul respectiv se va realiza fara probleme.

Cred ca e doar o incercare de inca o para taxa. Si care va functiona exact pe sistemul "pretul de la raft este pretul platit".
Onestitatea si buna managerizare a relatiei cu clientul ar trebui sa se intample in mod obligatoriu si consider ca insinuarea ca numai membrii unei astfel de asociatii sunt corecti este jignitor.
De ce ar trebui sa platesc cuiva o taxa care sa certifice ca lucrez corect. Cred ca mai degraba ar trebui sa existe o lista in care sa fie trecuti cei care NU lucreaza corect.
Si daca avem institutii precum protectia consumatorului ... lasati-le si obligati-le sa isi faca treaba.

Si, in final, un magazin care nu are grija de clientii sai, va disparea de la sine fara ajutorul vreunei asociatii.
 
Alex Goaga a spus:
17/08/2010 09:31
@Ionut - am rugat pe Marius Ghenea sa comenteze asupra sesizarilor d-voastra. Raspunsul sau: "ARMO nu este ANPC, care are autoritate de reglementare si control, noi suntem doar o asociatie non-guvernamentala, deci noi nu obligam pe nimeni si nu sanctionam pe nimeni (in orice caz, nu
financiar sau penal)."
Multumim pentru comentariu
 
vanghelica a spus:
17/08/2010 10:06
cu alte cuvinte se obliga sa respecte legislatia nationala si comunitara in vigoare...

si se mai mira ca lumea evita achizitia de pe medii online....
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Duminica, 23 Iulie 2017, 15:31
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter