- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Fabryo si-a crescut cota de piata cu peste 2 puncte procentuale, la 21,8%

05 Aug, 12:03 • Redactia DailyBusiness
Fabryo Corporation, cel mai mare producator de lacuri si vopsele decorative din Romania, si-a crescut cota de piata valorica cu 2 puncte procentuale, pana la 21,8%, pe piata de retail, conform celor mai recente date ale companiei de cercetare MEMRB, din aprilie-mai 2010.
Fabryo si-a crescut cota de piata cu peste 2 puncte procentuale, la 21,8%

In aceeasi perioada a anului trecut, compania avea o cota de piata valorica de 19,7%, conform datelor MEMRB.

Compania isi mentine astfel tinta de majorare a cotei de piata pana la minimum 24%, la finalul anului.

„Principalul obiectiv pe care ni l-am fixat inca de anul trecut a fost cresterea cotei de piata, in conditiile in care consumul a scazut in 2009 si va continua sa scada si in 2010”, a declarat Aliz Kosza, director general executiv Fabryo Corporation.

„De la o pondere valorica de 14,7% in 2008, am ajuns la aproape 22%, fructificand oportunitatile si castigand cota de piata de la concurenta. Principalele surse de crestere pe care mizam pentru perioada urmatoare raman lucrarile de renovare, pe care le vom acoperi cu produse inovatoare, multe dintre ele dezvoltate special pentru acest tip de lucrari. De la inceputul anului trecut, am lansat pe piata peste 12 produse”, a adaugat Kosza.

Fabryo Corporation a inregistrat cresteri in toate categoriile in ultimul an, incheiat in aprilie-mai 2010.

Astfel, conform datelor MEMRB pentru intervalul aprilie-mai 2009-2010, pe segmentul vopselelor lavabile, cota valorica a companiei a crescut de la 20,7%, la 22,2%, in timp ce pe emailuri cresterea a fost de la 19,6%, la 21,2%.

Cea mai dinamica categorie este cea a lacurilor, unde cresterea a fost de la 11,7%, la 19,9%, brandul Savana devenind lider de piata in segmentul de lacuri.

In paralel cu lansarile de noi produse, Fabryo a derulat, incepand cu 15 mai, o campanie integrata de comunicare – „Savana Culoare” -, promovand tendintele de culoare in redecorare. Campania s-a construit pe doi piloni: comunicare media (TV si online) si vizibilitate maxima in piata traditionala, prin amplasarea kiturilor „Colt de culoare Savana”.

Campania de culoare a adus cresteri de peste 25% la colormixuri pe perioada desfasurarii acesteia si o crestere totala de 9% a vanzarilor de vopsea colorata Savana in prima jumatate a anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Site-ul savanaculoare.ro a inregistrat peste 94.000 de vizitatori unici, pe durata derularii campaniei.

Investitia totala in campania de culoare a depasit 1 milion de euro (inclusiv achizitia unui numar suplimentar de masini de colorat).

In prezent, Fabryo Corporation deruleaza o campanie TV pentru marca Innenweiss, cu sistemul de colorare manuala Innencolor pentru vopseaua lavabila, sistem lansat pe piata inca din luna aprilie. Fabryo are ca obiectiv o crestere cu 10% a vanzarilor Innenweiss in urma introducerii sistemului de colorare manuala Innencolor.

Conform cifrei totale de afaceri, Fabryo estimeaza ca detine o cota valorica de 30% din piata totala de produse decorative, inclusiv colormixuri si tencuieli – categorii care nu sunt incluse in monitorizarea MEMRB.

Fabryo Corporation este cel mai mare producator de lacuri si vopsele decorative din Romania, cu vanzari realizate exclusiv pe piata locala.

Portofoliul companiei include vopsele, lacuri, emailuri, amorse si grunduri, comercializate sub marcile Savana, Innenweiss si Rost.

Compania detine cea mai mare platforma de productie de vopsele din Europa de Sud-Est, in urma unei investitii de peste 20 milioane euro, din 2006, pana in prezent. Actionar unic al Fabryo Corporation este fondul de investitii suedez Oresa Ventures.