COMPANII

Hipermarketul ideal in viziunea clientilor: parcare neaparat supraterana si toate casele deschise

23 octombrie 2014, ora 11:41 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
acces hypermarket.jpg
Mersul la cumparaturi nu mai reprezinta la momentul actual doar o simpla necesitate in viziunea clientilor hipermarketurilor. Acestia isi doresc ca experienta cumparaturilor sa fie una completa, care sa le asigure pe langa accesul la o gama variata de produse la cel mai mic pret, posibilitati de relaxare, de servire a mesei si chiar de fumat in cadrul hipermarketului.

"Clientii hipermarketurilor simt nevoia unei organizari cu totul distincte, pentru ca <sesiunea de shopping> sa poata raspunde cat mai multor nevoi", declara Irina Rainer, coordonatorul studiului realizat de Exact Cercetare si Consultanta cu ajutorul materialelor si metodologiilor Lego. 

"Utilizand piese Lego, clientii hipermarketurilor au contribuit impreuna la construirea modelului ideal. Iar acest model vizeaza schimbarea, incepand cu parcarea si terminand cu organizarea caselor de marcat", mai adauga coordonatorul studiului.

Intrare si iesire diametral opuse

Intrarea este una maiestuoasa, care sa-i faca pe clienti sa se simta cu totul speciali (intocmai ca vedetele pe covorul rosu): bolta/culoar de acces. Sunt preferate plantele naturale de dimensiuni mari, care creeaza in acelasi timp senzatia de spatiu curat, de “acasa”.

Intrarea in hipermarket se realizeza pe la mijlocul galeriei comerciale, pentru ca vizitatorii sa nu fie nevoiti sa traverseze o intreaga galerie comerciala pentru a putea intra in hipermarket. La intrare, isi asteapta cumparatorii atat cosurile de cumparaturi, cat si carucioarele, pentru ca fiecare vizitator sa isi aleaga obiectul care se potriveste listei sale de cumparaturi.

Acestia simt de asemenea nevoia unor carucioare de mai multe marimi (medii si mari), existand persoane pentru care cosul de cumparaturi este insuficient, iar caruciorul disponibil in prezent, prea mare pentru ceea ce are de cumparat.

Accesul si parasirea hipermarketului se realizeaza prin doua puncte distincte, pentru a fluidiza traficul si a facilita deplasarea vizitatorilor. Asadar, directia de parcurgere a magazinului este “tot inainte”, de la intrare si pana la casa (care este la iesire), parcurgandu-se o distanta in linie dreapta. Iesirea se face prin partea opusa intrarii, clientii indreptandu-se cu usurinta catre parcarea care este usor accesibila de la iesirea din hipermarket.

Parcarea: neaparat supraterana


Parcarea este vazuta de majoritatea cumparatorilor ca fiind una supraterana, pe de-o parte pentru a evita posibilele derapari in panta in anotimpul rece, iar pe de alta, pentru a veni in ajutorul soferilor de gen feminin, care tind sa ocoleasca deseori parcarile subterane.

Aceasta este una spatioasa, situata in lateralul hipermarketului si astfel la mijlocul distantei dintre intrare si iesire. Accesul in parcare se doreste a fi realizat cu usurinta, dintr-un drum larg, traficat, fiind de evitat accesul prin strazi inguste. Locurile de parcare trebuie sa fie late si in diagonala, fiind astfel mult mai usoara atat intrarea in locul de parcare, cat si iesirea.

Ferestre si plante



Odata intrat in hipermarket, mediul este foarte prietenos si viu: exista plante naturale si ferestre ce faciliteaza accesul luminii naturale. Este astfel eliminata senzatia de “inchis, ca intr-o cutie”, pe care o resimt la momentul actual clientii hipermarketurilor. Diversitatea raioanelor caracterizeaza hipermarketul dorit de public Clientii cauta ca hipermarketul sa le ofere o multitudine de raioane: de la produse de ingrijire a locuintei si produse alimentare si pana la cosmetice, imbracaminte, accesorii auto, electrice si electrocasnice.

Fiecare raion trebuie sa aiba cate un consultant

Hipermarketul este foarte bine organizat si dispune de o mare diversitate de game si de produse in cadrul aceleiasi game. Promotiile sunt bine semnalizate, pentru a fi foarte vizibile. Sunt nelipsiti consultantii de raion, imbracati toti la fel, care indruma clientii spre gasirea produsului cautat ori achizitionarea produsului care sa raspunda cel mai bine nevoilor acestora.

Spatii de relaxare, de luat masa si fumat



Hipermarketul ideal are un spatiu de relaxare, pentru momentele in care cumparatorii sau insotitorii acestora doresc sa se odihneasca, eventual cu copiii. Exista de asemenea un spatiu inchis (cu geamuri), unde clientii pot manca sau pot fuma, nemaisimtindu-se astfel in interiorul hipermarketului mirosul mancarurilor gatite, care la momentul actual pot fi servite intr-un spatiu ce nu este delimitat in vreun fel de restul hipermarketului. Pentru ca experienta sa fie una completa, aceasta trebuie sa imbine utilul cu placutul, iar in aceasta situatie, spatiile de relaxare si servit masa nu trebuie sa lipseasca.

Toaleta in incinta hipermarketului

Toaleta se regaseste de asemenea in incinta hipermarketului si este foarte bine semnalizata. Este important ca aceasta sa nu se afle dupa linia caselor sau in galeria comerciala, ci cat mai aproape de locul in care se gasesc cumparatorii. 


Casele de marcat trebuie sa fie toate deschise



Este necesara existenta multor case, iar toate acestea ocupate de casieri, pentru a fi eliminata astfel problema cozilor. Clientii doresc ca angajatii sa fie amabili, iar atmosfera calda si primitoare. In timp ce consultantii sunt asteptati spre a oferi sfaturi la raft, din partea casierilor, vizitatorii hipermarketurilor asteapta sa le fie verificat gradul de satisfactie in legatura cu experienta avuta.

Mai mult/a: spatiu, curatenie

In drumul sau, cumparatorul nu doreste sa fie deranjat sau sa-i deranjeze pe altii. De aceea, spatiul dintre rafturi trebuie largit, pentru ca 2 persoane aflate simultan cu carucioare la rafturi paralele, sa nu blocheze trecerea unui al treilea carucior. Cabina de proba nu trebuie sa lipseasca, in timp ce curatenia de la raionul legume-fructe este elementul asupra caruia majoritatea clientilor atrag atentia. Biroul de informatii, amplasat in apropierea iesirii, trebuie sa ofere cumparatorilor orice tip de informatii, precum si facturi fiscale pentru cumparaturile efectuate.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a 4 sesiuni de workshop Lego, cu participanti cu varste cuprinse intre 18-39 de ani. Analiza a fost realizata in intervalul 13-17 octombrie 2014 si au fost utilizate kit-uri Lego, ce permit explorarea subconstientului, prin facilitarea exprimarii parerilor prin intermediul jocului.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din COMPANII
29 noiembrie 2016, ora 14:56 in | 155 vizualizari | 0 comentarii
1 milion de autovehicule în flota ARVAL (P)
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Sambata, 10 Decembrie 2016, 12:34
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter