COMPANII

Magistrala de 1 miliard de euro: Cum va arata metroul spre Aeroport

14 mai 2012, ora 17:37, autor(i): Adrian Negrescu   | 7 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
metrou.jpg
Metrorex a realizat, in mare parte, planurile pentru noua magistrala de metrou M6, care va lega Bucurestiul de Aeroportul International "Henri Coanda" . Linia va avea 12 statii ce vor fi denumite dupa marile orase ale lumii.

Linia de metrou va pleca din statia 1 Mai (Magistrala 4) si va avea o lungime de 14 km si 12 statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, Tokio (Baneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord si Aeroportul Otopeni.

Fata de planurile initiale, traseul metroului a fost modificat, adaungandu-se si doua noi statii, pentru a acoperi zonele rezidentiale si parcul comercial Baneasa.  

"Au fost stabilite traseul exact si numarul punctelor de oprire. Aceasta este ultima forma elaborata de catre cei care fac consultanta si cu acordul JICA (Agentia Japoneza de Cooperare Internationala – n.r.)", a declarat Gheorghe Udriste, directorul Metrorex.



"S-a eficientizat proiectul, adica s-a facut o analiza mai concreta si, de acord cu consultantul, am batut in cuie cele 12 statii. Ele ating zonele importante locuite sau comerciale si traseul DN1 mai departe, pana la Otopeni", a mai spus Udriste.

Potrivit planurilor autoritatilor, magistrala M6 va beneficia de trenuri noi, iar designul statiilor va fi unul ultramodern, futurist. Garniturile de metrou vor fi dotate cu display-uri care vor arata programul curselor aeriene si informatii despre Bucuresti atat in romana cat si in alte limbi de circulatie internationala.

Pasagerii vor putea ajunge, de exemplu, la Piata Presei la Otopeni in aproximativ 15 minute, trenurile urmand sa circule la intervale de 5 minute.

Pentru a-i determina pe calatori sa foloseasca metroul, autoritatile se gandesc la un parteneriat cu firmele aeriene pentru ca pretul biletului de avion sa includa si pe cel de metrou.  

Lucrarile de constructie vor demara de anul viitor, iar finalizarea lor este prevazuta pentru 2017-2018.  

Licitatia va avea loc in toamna  

Licitatia pentru desemnarea constructorului care va realiza metroul spre Otopeni va avea loc pe 3 septembrie. "Valoarea estimata a investitiei este de circa un miliard de euro, finantarea urmand a fi asigurata din credit extern (garantat de stat) si alocatie de la bugetul de stat", se arata intr-un comunicat al Metrorex.

Pentru a construi magistrala, statul a luat un credit de 320 milioane de euro de la Guvernul Japoniei prin JICA.  

Constructia magistralei M6 va fi realizata cu ajutorul consultantilor Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta).

Durata lucrarilor este de 60 de luni, iar valoarea investitiei este de 1,05 miliarde de euro, fara TVA.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Andrei a spus:
15/05/2012 15:24
sa inteleg ca din centru la aeroport trebuie sa plimb un sfert de Bucuresti si sa schimb metroul de doua ori... cat de cretin sa fie studiul asta??? De ce nu face legatura la Aurel Vlaicu???
Doamne fereste!
 
Razvan a spus:
15/05/2012 15:48
Foarte buna intentia de a construi metroul dar este absolut stupida legarea magistralei de cea care merge pe Grivita. Ca sa ajungi in centru de la Otopeni va trebui sa schimbi 3-4 metrouri. Era mult mai normal (cum de altfel e in orice capitala care se respecta, Londra, Paris etc) legarea aeroportului de centrul orasului. Iar daca vroiau sa faca o treaba super tare, legau noua magistrala si de Pipera, ca sa se poata muta oamenii care muncesc acolo in afara orasului, sa se mai descongestioneze un pic orasul. Dar deh...nu putem face o treaba buna. Altfel, metroul e relativ inutil avand in vedere ca 783-ul te duce mai bine si mai rapid, cu un efort mult mai mic (nu schimbi 3 metrouri). Mi se pare ca se iroseste potentialul proiectului dar si o risipa a banilor investiti. Avem niste politicieni si oameni in administratie cu gandire limitata, pana acum s-au limitat doar la proiecte comuniste de dinainte de revolutie scoase din sertar de la praf.
 
Cal Kurios a spus:
15/05/2012 16:58
... cu Aeroportul nou de la Adunatii Copaceni cum ramane? ramanem macar cu metroul facut ... in directia gresita?!
 
Valeriu Ghimpu a spus:
15/05/2012 17:17
Ideea propusa, este foarte buna, dar mai am unele sugestii:
Realizarea unui racord de legatura intre P-ta Victoriei - Arcul de Triumf (pe sub Bd Kiseleff) - P-ta Montreal unde va intalni magistrala de metrou propusa pe harta (M6) si va merge impreuna pana la Aeroportul Otopeni, sau P-ta Victoriei - Arcul de Triumf - Muzeul Satului - P-ta Presei Libere (P-ta Montreal - e aproape) - Gara Baneasa (unde va intalni magistrala de metrou propusa pe harta - M6). De ce va propun acest racord suplimentar ? pentru a inlesni si legatura dintre centrul Bucurestiului si Aeroportul Otopeni.
Aici pot fi 2 variante: 1. pe traseul Magistralei 2 de metrou va circula metrou direct: Berceni - P-ta Sudului - Unirii - Universitate - P-ta Romana - Victoriei (apoi se desparte de mag.2 existenta si merge pe ruta)- Arcul de Triumf - Gara Baneasa si apoi traseu comun cu magistrala de pe harta (M6) pana la Aeroportul Otopeni. varianta 2. Sub P-ta Victoriei 2 statie de metrou - va incepe traseul magistralei 6bis (P-ta Victoriei - Arcul de Triumf - P-ta Presei Libere (Montreal_ - Gara Baneasa si apoi traseu comun cu M6 pana la aeroport.
 
Alexandru a spus:
16/05/2012 13:10
Ca in fiecare an electoral, Metrorex isi face publice visele despre cum o sa creasca reteaua ca Fat Frumos - desigur in viitor, ca pana acum stim cu totii ce s-a facut :-) Cum au zis si altii, este aberant sa faci racordul din Grivita. Logic era sa se intepe in M2, fie la Victoriei fie la Pipera. In varianta propusa, singura legatura directaar putea fi cu Gara de Nord, absolut inutila avand in vedere ca fff putini calatori vin in oras cu avionul ca sa plece mai departe cu trenul. Probabil ca nu vor sa deranjeze pe potentatii din zona Kiseleff - Aviatorilor. Metroul produce vibratii, care dauneaza valorii de piata a vilelor si deci averii proprietarilor :-)
 
Pagini: 12
Materialele zilei din COMPANII
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 20 Noiembrie 2018, 22:27
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter