- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Primii 3 retaileri din Romania isi impart intre 10% si 20% din totalul pietei

10 Sep, 14:27 • Redactia DailyBusiness
Kaufland, Carrefour si Billa au o cota de piata intre 10% si 20% in totalul vanzarilor de bunuri de larg consum din Romania, in timp ce in state precum cele scandinave, primii 3 mari retaileri domina peste 65% din piata totala de retail, potrivit unui studiu Nielsen.
Primii 3 retaileri din Romania isi impart intre 10% si 20% din totalul pietei

Primele 3 mari retele de retail reprezinta mai putin de 40% din valoarea totala a pietei de profil si in tari ca Italia, Grecia si Ungaria.

In Franta, Spania, Portugalia, Marea Britanie si Germania, retailerii din „Top 3” insumeaza intre 40% si 65% din totalul vanzarilor cu amanuntul, potrivit raportului Shopper Trends pe anul 2008, realizat de compania de cercetare de piata Nielsen.

In statele scandinave, ponderea primilor 3 mari retaileri in totalul vanzarilor depaseste 65%.

Numarul total de magazine din Romania insuma in septembrie anul trecut 90.547 unitati, cu 1% mai putine fata de aceeasi luna din 2006, pe fondul scaderilor inregistrate in randul formelor traditionale de comert.

Pe de alta parte, numarul de hiper si supermarketuri a avansat cu 35%, pana la 543 de unitati in luna septembrie a anului trecut.

„In cadrul comertului modern, ritmul alert de dezvoltare se mentine relativ constant si anul acesta, iar tendintele de expansiune geografica se generalizeaza catre toate lanturile si formatele de magazine, nemaifiind o caracteristica doar a discounterilor”, au declarat reprezentantii Nielsen.

Cele mai multe deschideri de magazine din primul semestru al acestui an s-au inregistrat pe segmentul discounterilor. Astfel, reteaua Penny Market avea in iulie 2008 un numar de 52 de magazine, cu 14 mai multe fata de finele lui 2007.

Si reteaua Plus Discount s-a extins in perioada mentionata, cu 9 magazine, astfel ca a ajuns in iulie 2008 la un total de 58 de unitati.

In segmentul supermarketurilor s-a remarcat retailerul Billa, cu 4 noi deschideri pana in iulie 2008, insumand 30 de magazine in total.

De asemenea, in acest segment si-a facut intrarea si Carrefour, prin reteaua Carrefour Express, retailerul francez inaugurand 9 astfel de unitati pana in iulie 2008. Intrarea Carrefour pe acest segment s-a realizat prin preluarea lantului Artima, format de 21 de supermarketuri si pe care compania franceza intentioneaza sa le rebranduiasca in Carrefour Express pana la finele anului.

In segmentul Cash&Carry, Metro avea in luna iulie 23 de unitati, la fel ca si la finele anului trecut, in vreme ce Selgros a inaugurat un nou magazin, insumand in luna iulie 17 unitati in total.

La nivelul hipermarket-urilor, cel mai dinamic retailer in privinta deschiderii de noi magazine a fost Carrefour, care in luna iulie totaliza 15 unitati, cu 4 mai multe fata decat avea la finele lui 2007. Reteaua Real insuma in iulie tot 15 hipermarketuri, cu unul in plus fata de sfarsitul lui 2007, in timp ce Cora a ramas tot cu 3 unitati iar Auchan tot cu 5 magazine.

Per total, cota valorica a comertului modern este in continuua crestere, motiv pentru care in orasele mari si medii comertul modern domina preferintelor romanilor pentru cumparaturi.

In Bucuresti de exemplu, hipermarketurile atrag bugetele principale de cumparaturi pentru aproape doua din 3 gospodarii, in timp ce in orasele medii supermarketurile, discounterii, dar si alimentarele sunt preferate de consumatori.

„Se remarca mai ales faptul ca romanii au inceput sa se desprinda de promotii atunci cand aleg un magazin pentru cumparaturi” a declarat Bogdana Baltasiu, director de vanzari al companiei de cercetare Nielsen.

„Consumatorii incep sa fie interesati si de alte lucruri ca de exemplu sa ajunga usor la magazin, acesta sa fie spatios sau sa aiba si branduri de calitate. Totusi sensibilitatea la preturi nu a disparut inca”, a mai spus Baltasiu.

Aceasta a adaugat ca in 2008 a crescut semnificativ si loialitatea consumatorilor fata de marca. 54% dintre consumatori cauta in alt magazin marca preferata de cafea (in loc sa achizitioneze alta marca), iar 49% procedeaza la fel in cazul produselor de ingrijire personala, potrivit studiului citat.

Pe de alta parte, marcile internationale sunt mult mai cautate decat cele autohtone in Bucuresti, in timp ce in orasele mari si medii situatia este inversa.

Studiul Shopper Trends 2008 a fost realizat de compania Nielsen in perioada ianuarie-februarie 2008, pe un esantion de 1.200 de respondenti, din 12 orase, inclusiv din Bucuresti.