- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Auto

Rezilierea contractului cu Bechtel ar putea costa statul roman aproximativ 1 mld. euro

27 May, 17:09 • Redactia DailyBusiness
Prim-vicepresedintele Partidului Democrat Liberal Anca Boagiu a declarat luni ca rezilierea contractului cu Bechtel ar putea duce la plata a aproximativ un miliard de euro din partea statului roman catre aceasta firma.
Rezilierea contractului cu Bechtel ar putea costa statul roman aproximativ 1 mld. euro

„Depinde ce conditii va pune
Bechtel, pentru ca atunci cand a fost renegociat totul a acceptat
rezilierea a 6 tronsoane si a acceptat sa finalizeze un tronson din
care era facut 94%, iar altul din care era facut 41%. Daca revine la
clauzele initiale, si ar putea sa o faca, ne vom intoarce la 25 de
milioane de euro pe kilometru. E o estimare grosiera pe care o fac,
dar probabil ca depasim miliardul de euro pe o astfel de reziliere
daca ea va fi acceptata, dar ar fi o prostie in acest moment pentru
ca am avea macar un minimum de portiune de autostrada terminata fara
sa mai platim in continuare 25 de milioane”, a spus Boagiu, la
finalul sedintei Colegiului Director National al PDL.

Ea a
catalogat drept „o declaratie nastrusnica” demararea unui
control referitor la contractul Bechtel.

„Suntem in
linia cunoscuta cu care ne-am invatat. Domnul Ponta mai anunta un
control, e politica guvernamentala. De mai bine de un an nu vedem
decat controale, nu vedem realizari. Daca discutam strict despre
Bechtel, contractul cuprinzand 8 tronsoane ce urmau a fi executate a
fost renegociat, 6 dintre tronsoane au fost reziliate, al saptelea
era executat in proportie de 92% si urma sa fie finalizat anul
trecut, iar cel cu numarul 8 era 41,5% executat, cu termene de
finalizare anul acesta. Ponta il acopera din nou pe Dan Sova. Le cer
public sa spuna ce ar insemna costurile rezilierii acestui contract”,
a precizat Boagiu, citata de Agerpres.

Ea a mentionat ca ar
trebui facut un control in legatura cu contractul incredintat direct
de Guvernul PSD din perioada 2000-2004, desi trebuia sa fie un
parteneriat public- privat.