- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

5 sintagme pe care trebuie sa le \”uiti\” cand vorbesti cu asiguratorul

05 Nov, 15:01 • Redactia DailyBusiness
Unele cuvinte reprezinta semnale de alarma pentru asiguratori, si folosirea acestora poate determina intarzierea acordarii despagubirii sau chiar respingerea acesteia, considera jurnalistii de la CNN Money.com, care au realizat un calup cu 5 lucruri pe care nu trebuie sa le spui niciodata firmei de asigurari.
5 sintagme pe care trebuie sa le \uiti\ cand vorbesti cu asiguratorul

1. „Cred ca”

Sa nu incepi niciodata o cerere de despagubire cu aceasta sintagma. Daca nu esti sigur, nu face presupuneri. Fereste-te de speculatii legate de cauza producerii daunelor. Spre exemplu, daca sugerezi ca o scurgere de apa este cauzata de un defect din constructie, ii poti acorda asiguratorului o scuza de a nu plati despagubirea, daca polita incheiata nu include si astfel de clauze.

Prezinta doar faptele de care esti sigur, iar daca reprezentantul firmei de asigurari iti pune o intrebare la care nu poti raspunde, spune-i simplu, ca nu stii. Daca persoana iti ia o declaratie scrisa ori inregistrata, cere transcriptul pentru a verifica declaratiile intelese gresit, daca este cazul.

2. „Am fost lovit”

Fraudele ii costa pe asiguratorii auto pana la 6,8 mld. dolari pe an, potrivit Consiliului de Cercetare in Asigurari din SUA, iar aceasta fraza este folosita des de cei care incearca sa fraudeze. Doar mentionarea acestor cuvinte ii determina pe asiguratori sa-ti studieze mai amanuntit cazul.

3. „Este un tratament experimental”

Tratamentele medicale experimentale nu sunt de regula acoperite de asigurarile de sanatate. Asa ca daca un doctor iti spune ca vrea sa experimenteze un tratament pe tine, nu folosi exact aceste cuvinte la asigurator. In termeni medicali, acest tratament nu inseamna neaparat ca este experimental.

Daca se dovedeste ca are efect, tratamentul va fi considerat necesar de catre doctor, ar trebui sa fie acoperit de polita.

4. „Mi s-a inundat subsolul”

Pentru asiguratorii de locuinte, „inundatia” reprezinta un beculet rosu. Cuvantul se refera, de regula, la daune provocate de vreme sau de defectiunile vecinilor, iar o asigurare standard de locuinta nu acopera si acest risc. Trebuie o asigurare speciala care sa acopere riscul de inundatie.

Asa ca nu folosi cuvantul cu I daca apa de la subsol iti ajunge pana la genunchi, din cauza unei tevi sparte. Daunele provocate de un asemenea incident ar trebuie sa fie acoperite de polita proprietarului.

5. „Trimiteti-mi un cec”

Cand completezi o cerere de despagubire auto sau de casa, nu arata ca abia astepti sa incasezi banii.

Daca spui „nu-mi pasa de scurgerea din acoperis, imi trebuie banii”, plata despagubirii ar putea intarzia. Practic, ar trebui sa folosesti banii pentru repararea acoperisului. Desi majoritatea asiguratorilor nu verifica daca despagubirile au fost utilizate in scopul cerut, sigur vei crea suspiciuni departamentului anti-fraude daca folosesti aceste cuvinte. Risti astfel sa pierzi toti banii.