- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Arta de a castiga: Ce au in comun institutiile financiare care cresc spectaculos

27 Jan, 11:21 • Redactia DailyBusiness
Desi 83% dintre directorii executivi din zona serviciilor financiare sustin ca datele reprezinta un activ important al companiilor lor, 47% dintre acestia afirma ca nu constientizeaza pe deplin valoarea acestor informatii, se arata in studiul EY intitulat The science of winning in financial services.
Arta de a castiga: Ce au in comun institutiile financiare care cresc spectaculos

    Conform studiului, companiile care inregistreaza cele mai
    inalte rate de crestere sunt cele mai predispuse sa maximizeze
    potentialul datelor pe care le detin.

    Mai mult de un sfert
    (27%) dintre companiile cu nivel ridicat de crestere – care au
    atins o crestere anuala a EBITDA de 15% sau mai mare in ultimii doi
    ani – isi acorda calificativul „excelent” in obtinerea de
    informatii utile din datele existente, in masura sa imbunatateasca
    nivelul general de competitivitate si de performanta – in
    comparatie cu doar 12% dintre companiile cu un nivel mai mic de
    crestere.

    De asemenea, 35% dintre companiile cu un nivel de crestere
    ridicat afirma ca au atins un grad „inalt de maturitate” in
    aceasta zona. 

    [img=6033]Aurelia Costache[/img]

    Companiile cu un
    nivel ridicat de crestere sunt de doua ori mai dispuse sa se
    concentreze pe analiza datelor in zonele generatoare de venituri cum
    ar fi marketingul si vanzarile, conform rezultatelor studiului.
    Aceste organizatii prelucreaza datele si le aplica in mod strategic
    la nivelul intregii activitati de business.

    Tehnologia este doar o piesa din puzzle

    Valorificarea
    capabilitatilor de analiza a datelor, care genereaza avantaje
    competitive, se extinde dincolo de investitiile in tehnologie.
    Companiile cu rate inalte de crestere sunt mai predispuse sa creasca
    nivelul de cheltuieli in zone precum managementul schimbarii si cel
    al resurselor si competentelor. 24% dintre acestea au declarat ca
    intentioneaza sa-si creasca cu cel putin 20% nivelul de cheltuieli in
    ambele zone in urmatorii doi ani, fata de doar 7% dintre companiile
    care inregistreaza rate mici de crestere.

    Anterior, firmele
    isi concentrau eforturile de analiza a datelor in zona financiara. in
    prezent, insa, se estimeaza ca la nivelul functiei de marketing vor
    fi vizibile in viitorul apropiat imbunatatiri semnificative ale
    analizei datelor care sustin activitatea de business.

    Conform studiului,
    functiile cele mai avansate de analiza inteligenta a datelor din
    cadrul companiilor cu rate inalte de crestere se regasesc in zonele
    de vanzari (24%), cea financiara (22%) si de marketing (14%), in
    vreme ce pentru alte companii functia financiara a detinut pozitia
    dominanta.

    Hyong Kim, EY Global
    and Americas Financial Services Data and Analytics Leader, declara:
    „Institutiile financiare isi concentreaza eforturile de analiza
    a datelor in identificarea de noi oportunitati de crestere a
    veniturilor pe baza explorarii tuturor informatiilor despre clienti,
    desi cele mai multe companii mai au multe de facut in aceasta zona.

    Dezvoltarea unei viziuni clare asupra a cum isi propun sa analizeze
    datele va ajuta companiile sa-si defineasca cum pot genera valoare
    informatiile, atat pentru companie, cat si pentru clientii ei, din ce
    in ce mai conectati.”

    Deficitul de
    competente afecteaza companiile
    in timp ce doar 4
    din 10 companii au desemnat un Chief Data Officer, la nivel de
    ansamblu, companiile se straduiesc sa gaseasca si sa-si completeze
    echipele cu analisti de date care detin competentele necesare. Doar
    7% dintre companiile de servicii financiare intervievate afirma ca
    dispun de un numar suficient de analisti de date in intreaga
    structura organizationala.

    Conform studiului,
    acest deficit se datoreaza partial companiilor care solicita la
    angajare atat competente teoretice in prelucrarea datelor, cat si
    experienta in zona aplicatiilor comerciale. in pofida salariilor
    competitive oferite de institutiile financiare, potentialii candidati
    care intrunesc ambele conditii dispun de oferte atragatoare din
    partea altor sectoare de activitate, in special din industria
    high-tech.

    Preocuparile privind
    normele de reglementare si de confidentialitate a datelor continua sa
    domine


    Cele mai importante
    doua obstacole in calea maximizarii utilizarii datelor de catre
    companii sunt legate de normele de reglementare (43%) si de
    restrictiile privind confidentialitatea datelor (36%). Astfel, una
    din cinci companii de servicii financiare (21%) se asteapta la o
    crestere de 20% a cheltuielilor privind asigurarea confidentialitatii
    datelor in urmatorii doi ani, iar 15% dintre ele la cresterea
    cheltuielilor cu procedurile de guvernanta si supraveghere.

    Sunt mai putine insa
    companiile care se asteapta la astfel de cresteri ale investitiilor
    legate de date in zona de resurse umane (11%), a managementului
    schimbarii (13%) sau a tehnologiei (13%).

    Aurelia Costache,
    Financial Services Industry Advisory Leader, EY Romania, declara:
    „Institutiile financiare incep sa realizeze potentialul urias al
    datelor pe care le detin si depun eforturi mari pentru a le exploata
    valoarea. Prin urmare, subiectele legate de strategia valorificarii
    datelor au inceput sa apara tot mai des in definirea strategiilor de
    business ale bancilor. Pe piata din Romania observam tendinte
    similare cu cele evidentiate in studiul nostru global: institutiile
    financiare fac tranzitia de la initiativele de management al datelor
    legate de cerintele de conformitate, catre activitati de data
    analytics in zone cu potential de crestere a veniturilor precum
    marketingul si vanzarile.

    Una dintre
    provocarile cheie pe care aceste companii trebuie sa le depaseasca
    este constientizarea si disponibilitatea de a efectua o auto-evaluare
    onesta pentru a determina nivelul de maturitate al organizatiei si de
    a decide unde sa isi concentreze energiile pentru a asigura un nivel
    ridicat de calitate al datelor folosite – cheia succesului in era
    digitala.”

    Raportul complet The
    science of winning in financial services poate fi citit la adresa
    ey.com/Fsdataanalytics.