- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Cardul de la supermarket, farmacie sau benzinarie. Cat de fideli sunt romanii

25 Jun, 00:07 • adrian.mihaltianu
Romanii au de obicei portofelele pline de carduri. Si aici nu ne referim numai la cele bancare, care probabil sunt 1-3, ci si la cele nebancare, de fidelitate, primite la diverse magazine, de la supermarketuri, retaileri de imbracaminte, farmacii si pana la benzinarii.
Cardul de la supermarket, farmacie sau benzinarie. Cat de fideli sunt romanii

In ceea ce priveste cardurile bancare, un numar de 39,446
milioane de unitati, inclusiv co-branded si cu functie de moneda electronica,
au fost emise, in Romania, pana la sfarsitul lui 2012, din care cardurile
valide aflate in circulatie totalizau 13,705
milioane
de unitati, potrivit datelor publicate de Banca Nationala a
Romaniei (BNR).

Din totalul cardurilor valide in circulatie, 11,421
milioane carduri au fost de debit, iar 2,273 milioane unitati erau carduri de
credit.

Nu exista o statistica oficiala in privinta numarului
cardurilor de fidelitate, dar din datele care exista in piata putem estima ca
acest numar depaseste cu siguranta 50 milioane de unitati. Astfel, romanii
primesc carduri de la supermarketuri, farmacii, magazine de electronice si
electrocasnice, retaileri de imbracaminte si incaltaminte sau articole
sportive, cinematografe, clinici private medicale, benzinarii, etc.

Numai Supercard, jucator important pe piata programelor
de fidelizare prin carduri, a produs [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/supercard-afaceri-de-peste-2-5-milioane-de-euro-in-2012-88770/]peste
5 milioane de carduri de fidelitate[/url] in 2012, din care peste 25% au fost
pentru retailerii de produse alimentare si de larg consum, 20% pentru
retailerii de incaltaminte, iar restul pentru lanturi de farmacii, producatori,
retaileri de alte produse.

Pentru acest an, Supercard estimeaza ca va personaliza 10
milioane de carduri in 2013, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mirela
Zamfiroiu, directorul general al companiei.

Cele mai uzuale
tipuri de carduri nonbancare sunt:

– de identificare – solutie eleganta, moderna si eficienta
de legitimare a persoanei

– de membru – reglementeaza accesul intr-o incinta

– de fidelitate – dezvolta o relatie personalizata in
functie de tipul de clienti

– cardul cadou – poate inlocui cu mare succes cadoul
clasic

– alte categorii: cardul invitatie, cardul felicitare,
cardul oglinda, cardul termosensibil,cardul cu textura speciala, cardul
lenticular ce isi schimba imaginea in functie de unghiul privitorului, cardul
cu forma atipica, cardul parfumat, cardul ecologic etc.
 

„Estimam piata romaneasca a cardurilor la nivelul a 15 milioane euro anual. De-a lungul
timpului Supercard a contribuit cu aproximativ 30 milioane de carduri bancare
si nonbancare la aceasta piata, modelul de business fiind unul care
functioneaza atat in alte tari din Europa cat si in intreaga lume”, a mentionat
Mirela Zamfiroiu.

Raman romanii
fideli unui brand prin aceste carduri?

„Nu exista niciun studiu punctual. Insa, in activitatea
noastra am vazut ca oamenii chiar sunt
fideli
atunci cand este vorba de supermarketul in care isi fac
cumparaturile obisnuite, de brandul preferat de parfum, de clinica de sanatate
unde se trateaza ei si familiile lor, de sala de sport in care isi mentin forma
buna si starea de bine, de benzinariile favorite”, a declarat reprezentantul
companiei Supercard.

Acesta considera ca piata programelor de fidelizare va
creste in 2013 si se va dezvolta prin solutii inovatoare si servicii auxiliare.

Mirela Zamfiroiu a precizat ca Supercard livreaza cele
mai multe carduri persoanlizate catre hipermarket-uri si supermarket-uri, lanturi
de magazine de electrocasnice, lanturi de farmacii si produse cosmetice,
benzinarii, clinici de sanatate, magazine de imbracaminte si incaltaminte.

Supercard se ocupa doar de personalizarea cardurilor
produse de furnizori din multe tari europene, ca Italia, Germania, Spania,
Bulgaria, Polonia, precum si din Asia.

Fabrica de carduri

Romania demonstreaza ca este o piata atractiva in ceea ce
priveste cardurile. Astfel, Austria Card Romania, parte a grupul elen Lykos, a
inaugurat oficial, in aprilie, o fabrica de dezvoltare, productie si
personalizare de smart cards (carduri cu cip) in Bucuresti, fiind [url= https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/investitie-de-25-mil-euro-in-prima-fabrica-de-carduri-cu-cip-din-romania-cati-oameni-angajeaza-88225/]prima
de acest fel din Romania[/url], dupa o investitie de 25 milioane de euro.

Noua facilitate de productie va furniza carduri cu cip,
atat ca instrumente de plata contactless, dual interface, contact-based, cat si
ca instrumente pentru identificare securizata, pentru piata locala si Europa
Centrala si de Est.

Jochen Hense, CEO al Austria Card, estimeaza ca fabrica
va produse in acest an 40-50 de milioane de carduri, iar in 2014 aceasta va
functiona la capacitate maxima, producand 140-150 de milioane de carduri.

Noua fabrica produce si personalizeaza carduri din
materiale diverse intr-o multitudine de forme, de la cele simple din hartie si
carton multi-stratificat, la cele din PVC si materiale ecologice, de la carduri
simple de membru si de loialitate, pana la carduri inteligente de plata si
identificare.

Cat costa un card

„Imprimarea unui card poate varia intre 10 euro centi si
3 euro, in functie de tipul materialului, de numarul de culori imprimate, de
elementele de securitate de pe card (ex: chip, antena rfid, banda magnetica),
de alte elementele variabile (ex.: cod de bare, nume si prenume beneficiar,
poza beneficiar etc.)”, a spus directorul general al Supercard.

De asemenea, seful Austria Card  a mentionat ca pretul de productie al unui
card variza in functie de complexitate, de la cativa eurocenti la cativa euro.