- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Ce companii de asigurari au primit cele mai multe reclamatii la CSA in 2011

20 Aug, 10:44 • adrian.mihaltianu
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit anul trecut 7.570 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor si brokerilor, in scadere cu 0,15% fata de anul precedent, cele mai multe dintre acestea  vizand societatile Euroins, Carpatica Asig si Astra, reprezentand circa 60% din totalul reclamatiilor.
Ce companii de asigurari au primit cele mai multe reclamatii la CSA in 2011

Din numarul total de reclamatii analizate de autoritatea de reglementare, 98,23% au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare si 1,77% au fost inregistrate impotriva brokerilor de asigurare, potrivit raportului anual al CSA.

Anul trecut, trei societati de asigurare au inregistrat cumulat 60,15% din numarul totalul de reclamatii adresate CSA, respectiv Euroins (27,65%), Carpatica Asig (16,96%) si Astra (15,54%).

Dinamica reclamatiilor inregistrate in anul 2011, raportat la anul 2010, arata ca societatile Euroins si Astra au inregistrat cresteri de 58,44% si, respectiv, de 18,91%, in timp ce societatea Carpatica Asig a inregistrat o scadere cu 33,71%.

CSA a constatat ca cel mai mare procent de reclamatii solutionate in favoarea petentilor a fost inregistrat de catre Euroins SA (82,66% din numarul reclamatii inregistrate de aceasta societate). Ca urmare a interventiei CSA, societatea Euroins a finalizat majoritatea dosarele de dauna prin plata imediata a despagubirilor cuvenite petentilor, potrivit documentului arbitrului asigurarilor.

Carpatica Asig a inregistrat cea mai mare pondere a reclamatiilor constatate ca neintemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamatii si sesizari. Analizand motivele care au stat la baza respingerii de la plata a dosarelor de dauna in speta s-a constatat ca 570 reclamatii, reprezentand 60,77% din total, au la baza concluziile rapoartelor de investigatii proprii, precum si pe cele de expertiza tehnica extrajudiciara, efectuate la solicitarea Carpatica Asig.

Directia Protectia Asiguratilor si Relatii cu Publicul a initiat o serie de intalniri cu reprezentantii societatilor de asigurare, in urma carora au fost rezolvate o parte din reclamatiile inregistrate la CSA, iar pentru altele s-a solicitat reanalizarea dosarelor in baza legislatiei sau a contractelor de asigurare, dupa caz.

[b]Nemultumirile asiguratilor[/b]

CSA a constatat ca neplata despagubirilor/valorilor de rascumparare reprezinta cel mai reclamat aspect, acesta facand obiectul a 6.697 petitii, ceea ce reprezinta 88,47% din totalul inregistrat in anul 2011. Printre alte aspecte sesizate la CSA s-au aflat si probleme de comunicare intre asigurati sau pagubiti si inspectorii de dauna, precum si solicitari de recalculare a valorii despagubirilor.

Din punct de vedere al structurii numarului de petitii inregistrat pe fiecare dintre cele doua categorii de asigurari, respectiv asigurari generale si asigurari de viata, se observa ca aceasta a fost similara celei inregistrate in anul 2010. Astfel, ponderea importanta au detinut-o reclamatiile si sesizarile inregistrate pentru clasa asigurarilor obligatorii RCA si Carte Verde si pentru asigurarile facultative Casco, care detin cumulat 89,79% din total.

Pe segmentul asigurarilor obligatorii RCA, cele 5.460 reclamatii inregistrate si solutionate in anul 2011 reprezinta aproximativ 0,09% din numarul total de contracte incheiate si 1,75% din numarul total al dosarelor de dauna avizate.

Din totalul reclamatiilor si sesizarilor inregistrate pe clasele de asigurari generale, cele aferente asigurarilor obligatorii de tip RCA au inregistrat o crestere relativ redusa, de 2,96%, iar cele pentru asigurarile facultative tip Casco au marcat o scadere de 17,46%. Pentru alte forme de asigurari generale s-au inregistrat 471 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta o crestere de 54,43% fata de anul 2010.

CSA a solutionat in mod favorabil petentilor 3.732 de reclamatii si sesizari, ceea ce reprezinta 49,30% din totalul inregistrat in 2011. In acelasi timp, CSA a constatat ca 3.838 de reclamatii si sesizari au fost neintemeiate, respectiv 50,70% din total.

De asemenea, la CSA au fost inregistrate anul trecut un numar de 163 de reclamatii depuse de unitati de reparatii auto, din care 136 au fost finalizate prin plata de catre companiile de asigurari.

[b]Citeste si: [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-finante-banci/rezultate-dezastruoase-pe-piata-asigurarilor-pierderile-jucatorilor-au-crescut-de-aproape-8-ori-in-2011-79740/]Rezultate
dezastruoase pe piata asigurarilor: Pierderile jucatorilor au crescut de
aproape 8 ori in 2011[/url][/b]

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România