- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

RBS scoate pe piata un card de credit cu gandul sa descopere clientii solvabili

17 Feb, 13:37 • Redactia DailyBusiness
RBS Romania a lansat miercuri un card de credit impreuna cu Visa, acesta fiind, in opinia lui Johan Gabriels, directorul executiv al bancii, pe langa un instrument de plata, un produs prin care RBS vrea sa identifice clienti solvabili carora sa le ofere si produse de depozitare si de investire.
RBS scoate pe piata un card de credit cu gandul sa descopere clientii solvabili

„Nu vad neaparat produsul ca pe un instrument de creditare, ci ca pe un instrument de plata, ce va fi folosit de clienti pentru cumparaturile zilnice, urmand ca in perioada de gratie sa isi achite achizitiile de pe cardul de debit, fara a plati astfel nicio dobanda pentru banii accesati”, a spus Gabriels.

„Valoarea medie a imprumuturilor accesate de pe cardurile de credit in Romania anul trecut a scazut cu circa 10% fata de 2008, ceea ce inseamna ca tot mai multi romani folosesc produsul pentru platile curente, si nu pentru achizitii mari, asa cum faceau anterior”, a spus la randul sau Catalin Cretu, country manager al Visa Europe in Romania.

Pentru imprumuturile accesate de pe card, banca percepe o dobanda de 27% pe an, perioada de gratie fiind de 45 de zile. Produsul are atat o varianta clasica (albastra) cat si una premium (gold), nivelul maxim al creditului ce poate fi accesat de pe cele doua tipuri de carduri fiind de 21.000 de lei, respectiv 75.000 de lei.

RBS ofera pentru cumparaturile efectuate pe card o bonificatie intre 0,5% si 2% din valoarea acestora, bani care sunt transferati automat in contul clientului (bonificatia este direct proportionala cu valoarea cumparaturilor – n.r.).

Johan Gabriels a mentionat ca valoarea medie a imprumutului acordat de banca pe cardurile de credit anul trecut a fost relativ similara cu cea din anul anterior, fara sa precizeze nivelul acesteia.

RBS are in prezent circa 150.000 de carduri, banca urmarind ca pana la finele anului sa creasca portofoliul la 200.000 de unitati.