IT&C

"Bombardamentul cu SMS-uri", fara rezultat: Ponderea apelurilor abuzive la 112 a crescut

26 august 2009, ora 14:44 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
112medie.jpg
Programul "Bombardamentul cu SMS-uri" menit sa ii descurajeze pe cei care apeleaza abuziv serviciul 112 nu a avut efectul scontat, ponderea acestor apeluri crescand de la 53,1%, in intervalul decembrie 2008 -februarie 2009, la 54% in urmatoarele trei luni, cand s-a testat aceasta masura, a anuntat Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Statisticile analizate de ANCOM arata ca, desi se constata o scadere cu 36,84% a numarului de apeluri abuzive in cele trei luni de bombardament fata de media celor trei luni anterioare bombardamentului, se constata si o scadere cu 39,11% a numarului de apeluri reale, astfel ca ponderea medie a apelurilor abuzive in totalul apelurilor catre 112 a inregistrat o usoara crestere de la 53,1% in cele trei luni anterioare bombardamentului la 54% in perioada de bombardament.

Astfel, numarul mediu total de apeluri catre 112 in lunile decembrie 2008-februarie 2009 a fost de 986.654 apeluri pe luna, in timp ce numarul mediu lunar de apeluri abuzive in aceeasi perioada a fost de 524.195, adica 53,1% din total. In perioada "bombardamentului", adica 20 martie-20 iunie, numarul mediu total de apeluri catre Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta a fost de 612.687 apeluri pe luna, in timp ce numarul mediu de apeluri abuzive in aceeasi perioada a fost de 331.078, adica 54% din total.

Cu toate acestea, masura pare sa functioneze intr-o oarecare masura. De exemplu, in timpul programului, de pe un numar de telefon de pe care inainte se primeau circa 3.000 de apeluri lunar, s-au primit in prima luna 2.432 de apeluri catre 112, pentru ca in cea de-a doua luna numarul acestora sa scada la 1.567, iar in treia luna sa urce din nou pana la 1.708.



Numarul total de sms-uri de avertizare trimise in cele trei luni a fost de 701.340, destinate catre 16.816 de apelanti abuzivi care utilizeaza cartele telefonice preplatite.

Pe langa implementarea unei set de masuri simultane de combatere a apelarii abuzive la 112, care poate sa contina si averizari prin sms, ANCOM are in vedere si restrangerea temporara a accesului unor astfel de numere la serviciile comerciale de telefonie, astfel incat cel care apeleaza abuziv sa nu mai poata folosi telefonul decat pentru a suna la 112.

"Deblocarea nu se va putea face decat de catre operatorul care a vandut cartela si numai dupa prezentarea datelor personale ale utilizatorului, ceea ce va permite politiei sa aplice amenzile prevazute de lege, care pot merge de la 500 la 1.000 de lei", a declarat Catalin Marinescu, presedintele ANCOM.

Aceasta masura a fost conceputa in contextul in care 90% dintre apelurile abuzive catre 112 provin de la utilizatori de cartele pre-pay.

Conform unui document de lucru al Comisiei Europene, publicat la 23 iulie 2008, proportia de apeluri abuzive/false la numarul de urgenta 112 era in anul 2007 foarte mare (85%-95%) in Bulgaria, Romania, Slovacia si Ungaria. Procentajul era de asemenea ridicat in Republica Ceha (60%-80%), Spania (73%), Polonia (70%), Olanda (66%), Suedia (60%) si Letonia (52%). In Finlanda se raporta un procentaj de 27%, in timp ce in Luxemburg si Grecia s-a raportat cel mai mic procent de apeluri abuzive/false, de 21,47%, respectiv 15%.

Cititi si comentariul De ce nu scapa serviciul de urgenta 112 de apelurile abuzive
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 13 Iulie 2020, 21:08
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter