IT&C

Cum poate fi modificat contractul de telefonie, internet sau televiziune?

25 martie 2016, ora 11:53 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
tel.jpg
Modificarea contractelor pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atat la cererea utilizatorului, in conditiile prevazute in contract sau pe baza negocierii directe, cat si la initiativa furnizorului.

Potrivit prevederilor legale, daca un operator intentioneaza sa modifice unilateral contractul incheiat cu un utilizator final, acesta din urma are dreptul sa renunte la contract, fara a plati despagubiri, in termen de 30 de zile de la primirea notificarii privind intentia de modificare a contractului, daca nu este de acord cu modificarile propuse.

Potrivit Deciziei presedintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali, notificarea privind intentia de a modifica unilateral contractul trebuie sa fie transmisa sub forma de scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client al abonatului de pe site-ul furnizorului, in acest din urma caz notificarea trebuind sa fie insotita de un SMS si/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia. Indiferent de modul in care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie sa asigure transmiterea integrala a textului notificarii, fara a face trimitere la alte surse de informare.

De asemenea, in cazul in care notificarea este transmisa pe suport hartie, aceasta trebuie sa fie separata de orice material publicitar.


Potrivit aceleiasi decizii ANCOM, furnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune de pe piata din Romania sunt obligati sa publice pe site-urile proprii informatii privind conditiile de modificare a contractului, inclusiv demersurile pe care utilizatorii trebuie sa le faca pentru a solicita modificarea acestuia.

Daca furnizorul a modificat contractul fara sa notifice sau nu a informat utilizatorii despre dreptul de a denunta contractul fara penalitati prin intermediul notificarii, ANCOM poate lua masuri. Sesizarile pot fi trimise aici.

Utilizatorii pot afla mai multe detalii despre contractele incheiate cu furnizorii si despre informatiile pe care acestia sunt obligati sa le publice pe site-urile proprii de internet prin intermediul sectiunii InfoCentru din website-ul ANCOM.

Citeste si Abonament pentru telefonie, internet sau televiziune: care este perioada minima contractuala?
 

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din IT&C
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 27 Septembrie 2016, 23:28
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter