IT&C

eMag.ro si noul proprietar, Asesoft: Vrem sa devenim Amazon.com al Romaniei

28 aprilie 2009, ora 00:01, autor(i): Alex Goaga   | 12 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Ei2-mica.jpg
Un "interviu dublu" realizat de DailyBusiness cu doi dintre actionarii eMag.ro - seful Asesoft Distribution, Iulian Stanciu, si directorul de marketing al magazinului online, Radu Apostolescu. Aflati despre strategiile viitoare ale magazinului, unde isi propune sa ajunga intr-un orizont de trei ani precum si ce factori au determinat cele doua parti sa cumpere si, respectiv, sa vanda.
Asesoft Distribution (unde Stanciu detine 50% din actiuni, alaturi de Sebastian Ghita - n.r.) a achizitionat 51% din eMag, cel mai mare magazin online din Romania joi seara, intr-o tranzactie despre care Stanciu subliniaza ca "nu ar fi putut fi mica, avand in vedere numarul de 'petitori'".

DailyBusiness: Spuneti-mi cand ati luat decizia de a incheia contractul de achizitie si de cat timp negociati?
Iulian Stanciu: Nu a fost o decizie unilaterala, nu eu m-am dus catre Radu sau invers. A fost o decizie comuna, dupa cateva discutii prealabile - o tatonare. Am incheiat contractul joi seara, dupa mai putin de o luna de negocieri.
Radu Apostolescu: Intr-adevar, suntem curtati de vreo patru ani, de aproape un an discutam serios cu potentiali investitori dar am ales sa incheiem contractul cu Asesoft, dupa cele mai scurte negocieri. Il stiu pe Iulian de sapte ani, dar factorul emotional nu a contat in afacere. Am incredere in seriozitatea companiei Asesoft.
Radu Apostolescu
Radu Apostolescu

DB: Spuneti-mi doua motive pentru care ati decis sa deveniti parteneri. De ce ati decis sa vindeti, respectiv sa achizitionati eMag?
IS: eMag-ul are deja un awareness foarte bun, este foarte bine primit in piata, referindu-ne la eMag versus celelalte companii din online si offline. De asemenea, vorbim si de viitorul business-ului - consider ca online-ul va avea de castigat in timp, in detrimentul traditionalului.

DB: Din cate observ in piata, exista ceva nemultumiri legate de eMag....
RA: Daca vrem sa facem un studiu, nu trebuie sa intrebam doar oamenii nemultumiti. Niciodata nu a intrebat cineva pe cei multumiti. eMag fiind undeva intre 5 si 10 ori mai mare decat urmatorul magazin online, este si normal ca si numarul celor nemultumiti sa fie mai mare decat clientii altora.



DB: Revenind. Ce motive ati avut dumneavoastra si ceilalti actionari pentru a vinde o parte din eMag?
RA: Compania a crescut sapte ani continuu, fara capitaluri propriu, doar din profit reinvestit iar acesta este cel mai mic pe IT. La un moment dat nu mai poti sa continui doar pe credite de la banci si deci era evident ca trebuia sa gasim un furnizor. Au fost destul de multi, iar intr-un final s-a concretizat discutia cea mai scurta, am primit cea mai buna oferta - daca vorbim de bani, cat si de restul.

DB: Si cum v-ati simtit dupa ce ati semnat?
IS: (zambind) M-a durut capul. De la sampanie. Am ciocnit un pahar, va dati seama.
RA: Extraordinar. Insa nu schimb nimic din ritmul de lucru, adica plec acasa cand nu mai e lumina.

DB: Ati redus drastic numarul de angajati, de la 300 la inceputul lui 2008, la 180 in prezent. Am inteles, din piata, ca ati redus si flota auto. Cu cat?
RA: Sincer, nu stiu o cifra exacta. Nu pot spune daca direct proportional cu numarul de disponibilizati. Au existat doua motive pentru care am redus flota auto - reduceri in general, in parte din cauza crizei financiare si al doilea motiv a fost ca am inceput din ce in ce mai mult sa externalizam procesul de livrari prin companii de curierat.

DB: Daca nu ar fi intervenit aceasta criza economica, ati fi vandut?
RA: Discutam cu potentiali investitori inca dinainte de aceste fluctuatii economice. Nu zic ca perioada nefasta prin care trecem nu a avut influenta in decizia noastra, dar oricum am fi vandut - poate mai tarziu, peste o luna, doua, sapte.

Eficientizare, cresterea business-ului si profit

DB: Am inteles ca, urmare a achizitiei, urmariti "eficientizarea business-ului". Suna foarte bine, dar ar suna si mai bine cu cateva amanunte in plus. Pe ce segmente mai exact?
IS: Abia am preluat compania, ne punem la punct. Deocamdata nu sunt planuri concrete - as merge pe optimizarea de proces, o sa vedem ce sinergii exista la nivel logistic. Mai e de lucru.
RA: Cred ca vom putea la un moment dat sa integram foarte multe procese cu cele ale distribuitorilor, astfel incat unele procese care acum sunt redundante sa fie eficientizate. Ce incercam sa construim vom integra insa cu toti furnizorii, nu se pune problema sa renuntam la vreunul.
Iulian Stanciu
Iulian Stanciu

DB: Pe 2008, eMag a inregistrat profit?
IS: Calculam. Inca nu am terminat de calculat. Rezultatele financiare, peste cateva luni.

DB: Pentru anul in curs, tintiti sa iesiti pe profit cu eMag?
IS: Nu profitul este tinta, nici in 2009 nici in 2010. Tinta noastra este eficientizarea si cresterea business-ului, per total. In cazul Asesoft, rata profitului va fi usor scazuta, dar business-ul va fi in continuare profitabil. Pentru distribuitori este critic sa iesi pe profit.

DB: Unde vedeti business-urile Asesoft si eMag peste trei ani?
IS: Vad Asesoft activa pe piata de distributie, o companie tot profitabila. Nu vrem neaparat sa fim primii ci vrem sa fim seriosi in continuare, eficienti.
RA: Un Amazon.com local. In trei ani ar trebui sa avem o diversitate mult mai mare de produse.

DB: Adica vreti sa depasiti nisele de IT&C si electronice? Pe ce alte segmente veti intra si cand?
RA: Nu putem spune. Oricum, intr-un orizont de 6 luni vom anunta o parte din planurile noastre. De asemenea, vrem sa oferim cat mai multe informatii concrete, de utilizare a produselor noastre. Vrem sa ajutam clientul sa inteleaga produsul de la noi, direct, fara sa viziteze forumuri sau alte canale.

DB: In ce regiuni ale tarii ati sesizat scaderi ale vanzarilor de la inceputul anului?
RA: Greu de spus. Uniform distribuit in toata tara.
IS: Pe segmentul de distributie in regiunile unde au fost dati foarte multi oameni afara, din intreprinderi mari. Galatiul a avut de suferit in ultima vreme, Pitestiul a avut o perioada proasta, de exemplu.

DB: Daca ati avea o suma suplimentara de 10 mil. euro nerambursabili, in ce i-ati investi acum, la eMag?
RA: Dezvoltare online, promovare.(zambind) Poate si cativa kilometri de autostrazi.
IS: Cu 10 mil. euro, la ora actuala, exagerand putin, cred ca ai putea sa cumperi toti distribuitorii de pe piata. Cu 50 mil. euro poti cumpara toate firmele de IT din Romania in prezent. La eMag as viza cu acesti bani largirea gamei de produse si ce a spus si Radu.

DB: Din ceea ce stiti, considerati ca vom asista in continuare la fuziuni si achizitii pe online?
IS: Nu, nu de asemenea amploare cel putin.
RA: Fuziunile in online nu prea isi au sensul in conditiile unei piete atat de mici, atat de fragmentate si intr-o perioada cu fluctuatii economice puternice.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
madana a spus:
28/04/2009 12:29
emag este bazat pe cantitate ca la calitatea serviciilor nu prea ai cu cine vorbi. site-ul arata destul de ieftin nici nu se pune accent pe design dar nici pe functionalitati. personal am renuntat sa mai cumpar ceva de la ei de mai multi ani datorita lipsei crunte de profesionalism. acum ca s-a produs aceasta schimbare nu cred ca se va imbunatati ceva prea devreme.
 
Ovidiu a spus:
28/04/2009 16:24
Emag-ul este cel mai slab magazin online din punct de vedere al calitatii. Doamne fereste sa ai nevoie de service, unde se face orice numai pentru a nu-ti primi produsul in service. Ca sa nu mai discutam de bancul de proba, unde nici macar un monitor nu poti sa il testezi la rezolutia nativa. Sau de substituiri de produse in comanda, fara a fi anuntat/fara a fi respectate macar specificatiile produsului comandat initial. De asesoft nu mai are rost sa comentez, sunt inexistenti pe partea de service. Am patit-o si personal si profesional, oricine a avut vreodata probleme cu Gigabyte luat de la Asesoft stie despre ce vorbesc. Firma mea a refuzat sa colaboreze cu Asesoft pe partea de distrubutie tocmai din cauza acestei neseriozitati pe canalul de service (este binecunoscuta). Este trist ce se intampla cand tot ce conteaza este volumul de vanzari si un profit rapid.
 
Ion Vaciu a spus:
29/04/2009 00:01
Cu asemenea mesaje pompieriste site-ul d.voastra isi pierde credibilitatea. Emag si Amazon.com? Pelicanul sau babita. Iar daca in joc mai intra si Asesoft, atunci tacamul avangardist e perfect. Chiar suntem prosti toti romanii? Nu vedeti ca in distributie se fac cele mai mari hotii, cele mai mari spalaturi de bani? Mai e cazul sa amintim de celebrul Flamingo, care a furnizat pietei cei mai playboy-sti businessmani damboviteni? Sau un esec mai recent - KTech, UltraPro? Chiar nu mai functioneaza nici un fel de memorie, nici o tresarire de bun simt? Hai sa nu mai alocam atentie unor subiecte penibile si va rog sa alocati spatiul "virtual' unor oameni mai seriosi si mai credibili.
 
Alina a spus:
30/04/2009 15:58
Mi se par putin rautacioase comentariile. Personal salut orice asociere care ar duce la dezvoltarea online-ului din Romania si, de ce nu, consolidarea pozitiei de leader a eMag-ului nu face altceva decat sa motiveze ceilalti jucatori.
 
Andrei a spus:
03/05/2009 10:07
Alina, tu crezi ca o sa se dezvolte online-ul din retailul romanesc in stilul asta? Emag e praf din pct meu de vedere, dar poate tu alegi cu inima mai mult. Eu nu.

Ok, plusuri: ai optiuni destule de la plata pana la finalizarea unei comenzi, probabil lucreaza si cu CRM-uri destul de bine puse la punct, au call center ok (sa zicem), dar la capitolul prezentare marfa, gestionare numar clienti, relatia cu ei (vanzatori sictiriti si flegmatici in showroom) si PRETURILE PRODUSELOR, dupa mine sunt la pamant. Eu nu mai iau de mult de la ei. Au avut preturi ok la inceput pana au intrat pe piata, dar dupa ce si-au castigat imaginea, au ridicat preturile in nesimtire, si-au externalizat si curieratul si au intarzieri la comenzi.. plus ca faza cu garantia unui produs e cam ambigua la ei..

"Vrem sa devenim Amazon.com al Romaniei" - Afirmatia asta e al naibii de pompoasa. Fara suparare, dar oamenii astia viseaza cu ochii deschisi si fac niste declaratii de te lasa masca. Imi aduc aminte recent de 'desteapta' de Udrea, ministrul transportului, care a declarat ca pentru ea un Audi A6 e masina nesigura (masina ei de servici data de Stat) si ca vrea alta mai scumpa. Cam asa si patronii eMag cu declaratia lor.. Pastrati-va visele pentru voi, parerea mea..

Poate data viitoare ar fi bine sa nu mai fiti asa cu nasul pe sus, s-ar putea sa cadeti si sa va rupeti ceva, irecuperabil..
 
Pagini: 123
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 15 Decembrie 2019, 23:57
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter