- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Google a realizat in T1 un profit peste nivelul asteptat de investitori

18 Apr, 11:04 • Redactia DailyBusiness
Liderul pe Internet Google a anuntat un profit peste asteptarile pietei in primul trimestru din 2008, infirmand temerile potrivit carora compania ar fi afectata de criza economica din SUA, a scris Wall Street Journal.
Google a realizat in T1 un profit peste nivelul asteptat de investitori

Google a realizat un profit net de 1,31 miliarde dolari, in crestere cu 31% fata de primul trimestru al lui 2007. Compania ce detine cel mai mare motor de cautare din lume a realizat in primul trimestru al lui 2008 afaceri de 5,19 miliarde dolari, in crestere cu 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

„Este clar ca suntem bine pregatiti pentru anul 2008, in ciuda mediului de afaceri actual”, a declarat Eric Schmidt, directorul executiv si presedintele Google.

Venitul la nivel international reprezinta 51% din total, depasind venitul din SUA pentru prima data si sporind considerabil afacerile companiei.

Performantele Google ar putea ajuta Yahoo in incercarea de a obtine un pret mai mare de cumparare din partea Microsoft, in conditiile in care rezultatele Google indica activitati online cu potential foarte ridicat in continuare.

Accesarile platite, care arata cat de des acceseaza utilizatorii serviciilor Google spatiile publicitare online ale companiei, au crescut cu 4% fata de trimestrul al patrulea din 2007, si cu 20% fata de acum un an.

Incepand cu luna august 2007, oficialii companiei au declarat ca a existat o campanie de a reduce reclamele care inregistreaza performante slabe, incurajand utilizatorii sa acceseze spatii publicitare mai bine cotate.

Google a achizitionat compania de tehnologie DoubleClick in martie anul acesta, contra sumei de 3,4 miliarde dolari.

Achizitia a consolidat pozitia Google in fata rivalilor de la Yahoo si Microsoft pe piata de publicitate online preferata in sectorul corporativ.

„Consideram ca ne aflam pe pozitii perfecte pentru a deveni cel mai mare distribuitor de reclame online din lume”, a spus Sergey Brin, cofondator al companiei.