- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Marketing Officer, Vodafone Romania: Pe retelele sociale, clientii sunt \”brutal de sinceri\” comparativ cu raspunsurile din sondajele clasice

16 Jul, 13:08 • emanuel.ceciu
Clientii prezenti pe retelele sociale sunt "brutal de sinceri" atunci cand sunt chestionati in legatura cu anumite campanii sau produse, comparativ cu momentele cand acestia completeaza sondaje clasice, este de parere Marco Kind (foto), chief marketing officer la Vodafone Romania si responsabilul prezentei Vodafone pe Facebook.
Marketing Officer, Vodafone Romania: Pe retelele sociale, clientii sunt \brutal de sinceri\ comparativ cu raspunsurile din sondajele clasice

Prezenta Vodafone pe reteaua sociala americana este „un must”, filiala locala urmand sa integreze toate campaniile companiei si in reteaua sociala.

Nu va mai exista campanie Vodafone care sa nu se regaseasca si pe Facebook. Odata intrati pe o retea sociala, este cea mai mare greseala sa te retragi, este ca si cum ai cunoaste un prieten, ai empatiza cu el si apoi ai pleca fara sa spui un cuvant. Dauneaza brandului”, spune Kind.

Marco Kind a format in octombrie o echipa de opt oameni cu ajotorul carora posteaza frecvent si raspunde userilor de pe Facebook.

„Am intuit inca de atunci, cand reteaua sociala avea in Romania doar 400.000 de useri, ca aceasta va depasi Hi5.com. Am avut dreptate”, spune acesta. „Facebook ne ofera o platforma foarte ieftina si primim feedback extrem de valoros, interactiune pe care nu o putem primi de la televizor, de exemplu. De asemenea, Facebook este populata de tineri, care vor impinge telefonia mobila si Internetul pe terminale mobile”.

Care sunt principalele scopuri ale prezentei Vodafone pe Facebook?

Compania urmareste sa identifice acele persoane formatoare de opinie, oameni care au o influenta cat mai mare asupra comunitatilor si sa ii incite pe acestia in a comunica produsele si serviciile companiei.

„Este foarte important sa iti activezi brandul in jurul acestor oameni, sa formezi subiecte de discutie. De obicei, formatorii de opinie sunt tineri si deseori au si ei un brand propriu pe care urmaresc sa il promoveze online”, spune Kind.

De asemenea, compania incearca sa „ia pulsul” clientilor Vodafone intr-un mediu familiar acestora, unde poate comunica pe canale non-conformiste, pe un ton mai deschis.

„In mod evident, acest lucru ajuta brandul foarte mult. Este foarte important insa sa nu ‘strigam’ catre clienti, sa nu le impunem sa creada ceva, sa nu folosim limbaj corporatist,ci sa le cerem feedback pe un ton natural, sa incercam sa ne comportam ca in societate, de la egal la egal. Intr-un final conteaza ce faci pentru clienti si cum interactioneaza ei cu noi”, a mentionat reprezentantul operatorului telecom.

Cum reactioneaza compania in cazul comentariilor negative?

„Trebuie sa ignoram echipa de PR care uneori devine schizofrenica in momentul in care vede statusuri sau comentarii cu conotatii negative in ceea ce priveste vreun produs sau serviciu de-ale noastre. Ar fi cea mai mare greseala sa ignori aceste comentarii sau, mai rau, sa le inlaturi. Intr-adevar, cu totii fugim de negativism, de critici – este uman. Pe retele sociale insa, trebuie sa intri in dialog, sa asculti, sa intelegi si mai ales sa fim sinceri”, spune Marco Kind.

Cum si-a organizat Vodafone echipa specializata pe social media?

Echipa este in continuare, dupa opt luni, de opt oameni. Acestia provin din mai multe departamente – PR, marketing, media, customer care sau suport tehnic.

„Cei opt nu aveau aproape deloc experienta de acest fel in social media. Primul dialog pe care l-am purtat a fost impartirea responsabilitatilor. Am retezat dupa putin timp acest dialog. Consider ca este daunator ca doar anumiti oameni sa se ocupe de anumite pagini. Recomand lucrul ‘la comun’, fiecare sa vina cu idei proprii si sa le unim, sa ajungem la un acelasi numitor”, mai spune Marco Kind.

Sedintele de strategie au loc, la Vodafone Romania, in fiecare vineri.

„Am ales aceasta zi intrucat este cea mai relaxanta din saptamana – si asa trebuie sa fie si prezenta companiei pe retelele sociale. Atmosfera este mai libera, in tiparul social media. Incercam sa vedem unde integram campaniile, cum le facem si sa venim cu idei noi”, precizeaza oficialul Vodafone Romania.

Principalii concurenti ai Vodafone Romania, de asemenea cu prezenta pe Facebook, sunt Orange Romania, Cosmote sau Romtelecom.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România