- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Orange acuza Vodafone si Cosmote de reclame TV inselatoare

18 Aug, 14:58 • Redactia DailyBusiness
Operatorul telecom Orange Romania a sesizat, la finele lunii iulie, Consiliul National al Audiovizualului (CNA) pentru faptul ca doua clipuri ce fac reclama la cartelele oferite de concurentii Vodafone si Cosmote ar reprezenta publicitate inselatoare.
Orange acuza Vodafone si Cosmote de reclame TV inselatoare

Cererile Orange au fost analizate si Consiliul a dispus revizuirea spot-ului publicitar al Vodafone. In cazul Cosmote, CNA a considerat ca nu se incalca codul de practica in publicitate, acesta ruland si in prezent pe TV.

In cazul clip-ului Vodafone, operatorul Orange a reclamat faptul ca oferta comerciala transmite mesajul „Cele mai mari bonusuri in minute si bani”, cuvantul „bani” putand fi interpretat.

„In realitate, bonusul nu consta in bani in sensul general folosit in limba romana de unitate monetara (bani lichizi), ci in echivalentul de credit pe cartela al unor sume de bani, ceea ce este cu totul diferit”, se arata in plangerea Orange.

Vodafone Romania a subliniat, pentru DailyBusiness.ro, ca va tine cont de recomandarile CNA si Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC) si va opera modificari in spotul publicitar pentru promovarea ofertei de reincarcare a Cartelei Vodafone.

Totodata acestia au spus ca „in perioada lansarii acestei campanii promotionale, Vodafone Romania oferea cele mai avantajoase bonusuri de pe piata. De aceea am considerat ca folosirea mesajului ‘Cele mai mari bonusuri in minute si bani’ este justificata”.

„In oferta Vodafone Romania, termenul ‘bani’ se refera la bonusul pe care clientul il obtine atunci cand reincarca o cartela cu credit si pe care il poate folosi ulterior pentru diferite servicii: SMS, MMS, minute sau plata extraoptiunilor disponibile. Aceasta pozitionare a fost utilizata anterior si de alte companii de comunicatii mobile”, au mai spus oficialii Vodafone Romania.

Oficialii Orange Romania nu au putut oferi amanunte suplimentare privind aceasta plangere.

UPDATE – 16:40 – Spotul Cosmote, acuzat de Orange ca „poate contraveni asteptarilor clientilor”

In legatura cu sesizarea privind spotul Cosmote denumit „Scrisoarea a 3-a”, oficialii Orange Romania sustin ca acest clip „poate contraveni asteptarilor clientilor care vor putea considera ca prin achizitionarea ofertei Cosmote vor beneficia de foarte multe minute. Faptul ca se accentueaza doar beneficiile si nu sunt mentionate decat in trecere limitarile ofertei poate induce in eroare consumatorii”.

Clip-ul publicitar Cosmote promoveaza oferte la cartele, transmitand mesajul „600 de minute si 600 de SMS-uri in retea, plus 30 de minute nationale si internationale cu doar 3,5 euro pe luna”. Oficialii Orange sustin insa ca, pe langa acest mesaj foarte vizibil, in josul ecranului, doar pentru o perioada foarte mica, apar urmatoarele „stelute”:

– Cele 30 de minute nationale si internationale sunt valabile doar in afara retelei Cosmote
– Cele 600 de minute se tarifeaza dupa primele 3 minute la secunda
– Dupa consumarea acestor minute, in ambele situatii, tarifarea se face la secunda dupa primul minut indivizibil, lucru mentionat doar pe site.

In leg cu acuzatiile Orange, Cosmote Romania a replicat:

„In legatura cu sesizarea privind spotul Cosmote „Scrisoarea a 3-a”, dorim sa mentionam ca atat Consiliul National al Audiovizualului, cat si Consiliul Roman pentru Publicitate au decis ca acesta corespunde reglementarilor legale si se incadreaza in codul de practica in publicitate. In spiritul strategiei de comunicare practicata inca de la intrarea pe piata, mesajele si campaniile Cosmote vor continua sa fie oneste, transparente si relevante pentru consumatori, reflectand in acelasi timp valorile de baza ale Grupului Cosmote”, au spus oficialii companiei pentru DailyBusiness.ro

La randul lor, Orange Romania a replicat ca „vom semnala si pe viitor autoritatilor competente situatiile in care vom considera ca un mesaj publicitar pentru produsele, serviciile si oferte de telefonie creeaza confuzie in randul clientilor”.