- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Razboiul ofertelor: Cu ce ies pe piata in decembrie jucatorii din telecom?

17 Dec, 00:01 • emanuel.ceciu
Sezonalitatea pietei telecom implica, in perioada sarbatorilor de Craciun, o concurenta acerba intre operatorii telecom, acestia iesind pe piata cu "cele mai bune oferte" si "cele mai bune preturi". Vezi ce pregatesc si ce asteptari au operatorii de la ultima luna a unui an dificil.
Razboiul ofertelor: Cu ce ies pe piata in decembrie jucatorii din telecom?

De multe ori, clientii asteapta perioada sarbatorilor pentru a-si face cumparaturile planificate, asteptandu-se ca ofertele din aceasta perioada sa le aduca mai multe beneficii decat promotiile din alte perioade ale anului.

Intrebati care sunt „starurile” acestui final de an, oficialii Orange Romania considera ca majoritatea clientilor vor alege ofertele de Internet mobil, dar si smartphone-uri cu minute incluse. Cosmote Romania considera ca si accesoriile vor fi cautate acest sezon.

Fara a oferi date concrete, oficialii companiilor telecom au spus ca, in cel mai rau caz, vanzarile din decembrie vor ramane egale cu cele din aceeasi luna a anului trecut, daca nu chiar putin mai bune.

Cu ce oferte vin operatorii la finalul acestui an?

DailyBusiness.ro va prezinta un sumar al ofertelor principalilor operatori telecom (in ordine alfabetica).

Cosmote Romania ofera, incepand cu 3 decembrie, 5.000 de minute si 5.000 de SMS-uri in retea, costul extraoptiunii fiind de 6 euro, insa la fiecare activare sau reactivare facuta, timp de un an, utilizatorii extraoptiunii 5.000 primesc un credit bonus in valoare de 6 euro valabil 30 de zile, care poate fi folosit pentru apeluri de voce, apeluri video si SMS-uri, atat in retea cat si nationale si internationale.

Este, practic, oferta cu cele mai multe minute si SMS-uri gratuite din istoria pietei telecom, conform operatorului.

Aceasta poate fi privita mai mult ca o miscare de marketing decat ca o optiune cu adevarat necesara, intrucat pentru a putea consuma toate minutele, un utilizator ar trebui sa vorbeasca peste trei ore, zilnic.

Alaturi de Vodafone, Cosmote ofera incepand de saptamana aceasta smartphone-ul iPhone4. Orange a avut in oferta telefoanele iPhone de mai bine de 2 ani, avand exclusivitate temporara in urma unui parteneriat cu Apple.

Cosmote Romania a inregistrat in trimestrul trei al anului venituri de 117,5 mil. euro, in crestere cu 8,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent. La noua luni, compania a reusit o evolutie de 9,3%, pana la 347,2 mil. euro.

Orange Romania

Operatorul telecom vine cu oferta Magic Group, prin care clientul poate invita trei prieteni, abonati Orange sau clienti prepay, pentru a vorbi nelimitat intre ei. Dintre toti 4, unul singur plateste 5 euro/luna. Oricare dintre ei poate trimite SMS catre toti membrii grupului, la pretul unui singur SMS.

O alta oferta implica reduceri de preturi la smartphone-uri, precum HTC, Desire HD, Samsung Galaxy S, Nokia N8 si altele.

Din 7 decembrie si Samsung Galaxy Tab sufera modificari de tarif. Clientii pot achizitiona tableta cu 300 euro impreuna cu abonamentul Colibri 35. Si in cazul celorlalte planuri tarifare, costul tabetei se va reduce cu 30 de euro.

Totodata compania are oferte speciale si pentru serviciile de Internet mobil.

„Ne asteptam ca luna decembrie din acest an sa sa fie relativ asemanatoare cu cea a anului trecut, in ciuda contextului dificil la nivel macroeconomic”, considera oficialii companiei. „Segmentul de broadband a evoluat remarcabil in ultima perioada, iar studiile arata faptul ca acest trend ascendent se va mentine. Pentru consumatori, smartphone-urile la oferta si abonamentele create special pentru acestea vor reprezenta cadourile ideale”, mai spun ei.

Clientii companiei care activeaza o cartela pana la 15 februarie, primesc 3.000 de minute in retea, 3.000 de SMS-uri in retea, 75 de minute in orice retea nationala si internationala si 75 SMS-uri in orice retea nationala. In prima luna, optiunea costa 4 euro – si este deja activata pe cartela SIM. Din a doua luna optiunea costa 5 euro – si se poate activa pana la 15 februarie 2011.

Totodata, Orange este primul operator ce a adus pe piata locala, oficial, iPhone 4.

Orange Romania avea la finalul trimestrului trei un numar de 10,39 mil. clienti, in scadere cu 2,8% fata de finalul lunii septembrie 2009. Compania a inregistrat venituri totale in valoare de 246 mil. euro in trimestrul trei al anului curent, in scadere cu 8,7%. Numarul de clienti broadband ai Orange Romania a crescut cu 35% fata de trimestrul trei al anului precedent, ajungand pana la 3,024 milioane.

RCS&RDS mizeaza pe o strategie similara cu cea adoptata la finalul anului precedent. „In acest an, strategia pentru atragerea consumatorilor de servicii de telecomunicatii este in mare similara cu cea de anul trecut – preturi reduse si gratuitati la plata abonamentelor. Insa oferim in plus clientului posibilitatea de a opta pentru una din cele doua variante, in functie de necesitatile sale imediate”, spun oficialii companiei autohtone.

Astfel, clientii RCS&RDS au posibilitatea de a plati timp de 1 an pretul celui mai mic abonament pentru abonamentul maxim. Promotia este valabila pentru serviciile de televiziune prin cablu analogic si digital, Digi TV si pentru internetul fix Digi Net. Totodata compania ofera gratuit anumite servicii, precum un pachet suplimentar TV sau Internet mobil prin modem USB.

A doua oferta include posibilitatea de a primi 3 luni gratuit pentru oricare dintre serviciile companiei, indiferent ca sunt achizitionate individual sau in pachete de 2, 3, 4 sau 5 servicii. In aceasta categorie intra si abonamentele maxime care fac obiectul primului tip de promotie, dar promotiile nu se cumuleaza (deci pentru abonamentele superioare de TV prin cablu si de internet fix, noul client trebuie sa opteze intre pretul redus timp de 12 luni sau gratuitatea in primele 3 luni de abonament).

Romtelecom a introdus pe piata oferta „Cumperi 1, primesti 3”, un pachet care permite clientilor sa il personalizeze in functie de nevoi.

Pachetul are doua optiuni: clientul plateste un abonament eligibil si primeste doua abonamente economice gratuite sau plateste doua abonamente eligibile cu o reducere suplimentara si primeste un abonament economic gratuit.

Promotia „Cumperi 1, primesti 3” se adauga celor acordate prin recent lansata promotie de iarna, disponibila atat pentru clientii existenti ai Romtelecom, cat si pentru cei noi – 200 de minute gratuite catre orice destinatie, pentru doua luni (minutele sunt activate automat prin apelarea unui numar special, fara a fi nevoie de semnarea unui contract) si pana la 800 de minute/luna catre mai multe destinatii, timp de 24 de luni, pentru clientii care semneaza un nou contract de voce.

Romtelecom a inregistrat o scadere a veniturilor cu 6,5% in trimestrul trei al anului curent, pana la circa 181,5 mil. euro. Romtelecom a inregistrat pierderi operationale de 13,9 milioane euro in trimestrul al treilea. Veniturile Romtelecom la noua luni au scazut cu circa 9%, pana la 546,8 mil. euro.

UPC Romania si-a relansat recent intreg portofoliul de produse oferind clientilor posibilitatea de a alege pachetul optim de servicii din 60 de combinatii posibile intre televiziune, Internet si telefonie fixa.

Compania are o oferta de iarna ce implica 50% reducere la Internet pentru un an, in cazul contractelor pe doi ani.

UPC Romania si-a redus baza de clienti pe serviciile de televiziune cu circa 6,6% in trimestrul trei fata de trimestrul doi al anului curent, pana la 1,15 mil. clienti. In al treilea trimestru al anului precedent, compania avea 1,23 mil. clienti pe segmentul de televiziune.

Pe segmentul de cablu analogic, compania a pierdut 178.000 de clienti pana la finalul trimestrului trei al anului curent, din aceeasi perioada a anului precedent, pana la 694.000 de utilizatori.

Vodafone Romania mizeaza pe Internet mobil, intr-o oferta pentru clientii abonati ai companiei. Astfel, clientii Vodafone care calatoresc in strainatate pot alege una din optiunile Smartphone cu roaming inclus pentru a beneficia de un trafic de date egal cu traficul national, atunci cand se afla in afara granitelor tarii.

Vodafone Romania ofera celor care activeaza o cartela, dupa 23 noiembrie, 3.000 minute/SMS in retea, 75 minute nationale si internationale/SMS nationale. Costul extraoptiunii este 5 euro.

Optiunea Internet pe mobil roaming integrat 500 MB ofera utilizatorilor trafic national inclus de 500 MB plus trafic in roaming de 500 MB, la tariful promotional de 15,87 Euro/luna (fara TVA), in 15 tari europene, prin retelele Vodafone sau partenere.

Ca si Orange Romania, si Vodafone Romania are oferte pentru Samsung Galaxy Tab, reducand pretul tot la 400 euro, impreuna cu un abonament Vodafone de Internet mobil pe 3 ani. Compania reduce pe perioada sarbatorilor si pretul netbook-ului Acer D260, ducandu-l la 100 euro, impreuna cu un abonament de Internet mobil pe trei ani.

De asemenea, si Vodafone intra in razboiul iPhone 4, cu oferte concurente cu cele ale Orange si Cosmote.

Pentru clientii companii, operatorul telecom britanic aduce o serie de oferte. Astfel, la activarea unui abonament Vodafone Internet Nelimitat Plus de 11,45 Euro / luna (TVA inclus) sau mai mare, clientii de business primesc, in plus, o serie de instrumente pentru dezvoltarea afacerii: gratuit, suita de aplicatii de birou IBM Lotus Symphony, pentru a reduce costurile aferente licentelor software, pachet gratuit de hosting Vodafone MyDomain, pentru extinderea afacerii pe Internet, incluzand nume de domeniu, spatiu de gazduire pentru site de 100 MB, 5 conturi de email pe domeniul ales, fiecare cu spatiu de 3 GB, solutia completa antivirusVodafone PC Protection, gratuita timp de 3 luni, pentru protejarea calculatorului impotriva amenintarilor informatice, precum si memory stick de 2 GB.

Vodafone Romania, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.839.000 de clienti, la 30 septembrie 2010. Veniturile totale ale Vodafone Romania au scazut cu 12,4%, la 425,7 mil. euro in perioada aprilie-septembrie 2010, fata de acelasi interval al anului trecut.

In aprilie-septembrie 2010 numarul de clienti ai Vodafone Romania a crescut cu 3,2%, pana la 9,84 mil. euro, comparat cu aceeasi perioada a anului trecut.

Dumneavoastra ce oferta vi se pare cea mai tentanta? Ce operator credeti ca este cel mai agresiv?