IT&C

Seful Sony Romania: Asistam la un trend in care managerii isi schimba laptop-urile si vrem sa profitam de el

14 octombrie 2010, ora 12:55, autor(i): Alex Goaga 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
TaijuMare2.jpg
Sony Vaio a lansat joi pe piata locala mai multe modele de laptop-uri adresate sectorului business, oficialii companiei subliniind ca acesta este unul dintre segmentele de piata care, in ciuda crizei economice, continua sa creasca. "Este momentul schimbarii hardware-ului pentru multi manageri, majoritatea dintre ei folosind laptop-uri. Vrem sa profitam de acest trend", spune Taiju Ishikawa, branch manager Sony in Romania.
Pe primele noua luni ale anului, piata locala de laptop-uri a evoluat cu circa 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform managerului Sony Vaio. "Vanzarile Sony Vaio in Romania au evoluat similar. Pana la finalul anului vrem sa ne dublam cota de piata fata de 2009, pana la circa 4%", mai spune Ishikawa.

In luna mai a anului curent, lider de piata pe segmentul laptop-urilor era Acer (25,1% cota), urmat de Asus (17,5%) si HP, cu 14,4% cota de piata, conform GfK.

In primele noua luni ale anului curent, vanzarile catre sectorul business au reprezentat, valoric, circa 20% din totalul vanzarilor Sony Vaio in Romania, pondere care va creste pana la finalul anului.



"Avand in vedere lansarea unui nou sistem de operare - Windows 7, precum si noile procesoare de la Intel, oamenii de business urmaresc in aceasta perioada sa treaca la o noua generatie de laptop-uri, mai rapide si mai eficiente. Vrem sa profitam din plin de acest trend", spune Taiju Ishikawa.

Compania a lansat trei noi laptop-uri, toate adresate segmentului business. Doua dintre ele sunt din seria Z, unul din seria S.

Varful de lance, Vaio Z, este prezentat ca fiind "cel mai puternic laptop de business din lume", are 6 Gb RAM, procesor Intel i7, Quad SSD cu spatiu de 256 Gb (4 unitati SSD conectate in RAID 0 - n.r.), LCD de 13,1 inci Full HD (1920 X 1080) cu iluminare LED, greutatea fiind de circa 1,5 kg. Computerul se poate conecta atat Wi-Fi cat si prin Blue-tooth sau 3G, avand Blu-ray burner si doua placi grafice. Pretul se ridica la 15.000 de lei (3.500 euro).

Compania a mai lansat un model Vaio Z, mai ieftin, care costa 8.800 lei si care are 4 Gb RAM, Double SSD 128 Gb si procesor Intel i5.
[gallery:206]
Computerul de business din seria Vaio S costa 4.500 de lei, are 4 Gb RAM, hdd de 500 Gb, procesor Intel Core 13 si monitor LED de 13,3 inci.

Pe piata din Romania insa, in perioada de criza economica, cele mai bine vandute laptop-uri Sony Vaio sunt cele mai ieftine, din seria E. Acestea costa, in functie de model, 3.200, 3.600 si 4.100 lei.

In ceea ce priveste alte segmente, seful Sony pe Romania spune ca piata televizoarelor 3D este inca foarte mica, ezitanta. "Oamenii asteapta sa vada ce continut va fi disponibil, si abia apoi va creste cu adevarat vanzarea". Oficialii companiei nu au declarat un numar de vanzari de televizoare 3D in Romania. "Pe segmentul LCD-urilor aveam in luna august 9-10% din piata".

Printre principalii concurenti ai Sony Vaio, pe segmentul business al laptop-urilor, se numara Apple, Lenovo, HP, Dell sau Acer.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 21 Septembrie 2019, 02:42
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter