- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Call centere in Romania: crestere estimata de 75% in 2008, pana la 120 mil. euro

20 May, 14:18 • Redactia DailyBusiness
Valoarea pietei de call center din Romania s-a situat la 70 mil. euro in 2007, aceasta urmand sa creasca pana la 120 mil. eur in 2008, conform Madalinei Vilau, managing partner ExpoMedia, companie de consultanta in customer service si organizare de evenimente, care va organiza in curand a patra conferinta anuala dedicata pietei de call center.
Call centere in Romania: crestere estimata de 75% in 2008, pana la 120 mil. euro

Valoarea pietei de call center si BPO (Business Process Outsourcing) ar putea creste in urmatorii cinci ani pana la 350-500 de milioane de euro, au mai anuntat marti oficialii companiei.

Datorita cresterii economice si proiectelor externe gazduite de piata din Romania, numarul angajatilor a crescut de la an la an, in prezent activand in acest domeniu peste 20.000 de persoane.

Factorii care determina alegerea Romaniei ca locatie preferata pentru outsourcing sunt nivelul ridicat de educatie, gradul inalt de specializare in tehnologie, cunoasterea limbilor straine, costul cu forta de munca (inca scazut fata de SUA sau Vestul Europei) precum si afinitatile culturale, conform oficialilor ExpoMedia.

Companiile straine au inceput sa isi indrepte privirea catre Romania, ca posibila locatie de outsourcing, incepand cu anul 2002, cand au aparut primele centre de suport, vanzare prin telefon sau cercetari de piata pentru clienti din afara Romaniei. In 2002, valoarea totala a contractelor de outsourcing din Europa era de 20% din valoarea inregistrata in SUA. In 2004, Europa se situa deja la 75%. In 2006, valoarea totala a contractelor de outsourcing (incluzand si contractele de outsourcing IT) a depasit-o pe cea din SUA.

„In 2006, cel putin 30% din operatiunile din outsourcing (Business Process Outsourcing) din Europa Centrala si de Est s-au derulat in Romania. Trend-ul este in continuare ascendent si deja piata din Romania reprezinta o piata stabila orientata catre aceste contracte CGS, Genpact, Accenture si altele”, a declarat Razvan Marinescu, general manager al companiei de consultanta Euristic Partner.

„Numai daca ne gandim la numarul de clienti din industria telecom, ne dam seama ca pentru o comunitate de mai bine de 20 de milioane de clienti, echipe bine pregatite de consultanti trebuie sa raspunda la numerele cu steluta sau fara. Iar in ultimii 3 ani, ritmul de crestere a fost unul accelerat, greu de egalat pentru multe piete din Europa (numai Orange a anuntat o crestere de 5 milioane de clienti din 2005 pana in prezent). Trend-ul ascendent de dezvoltare se mentine si pentru restul domeniilor din Romania, amintind aici si piata bancara, unde este bine cunoscut ritmul in care se inmultesc produsele bancare si se propaga intr-o piata in care concureaza peste 40 de banci”, a declarat Madalina Vilau, Managing Partner ExpoMedia.