- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Piata de LCD-uri si plasme, scadere de minim 25% anul acesta

03 Aug, 00:01 • emanuel.ceciu
Piata de televizoare cu LCD si plasma ar putea scadea anul acesta cu 25-40%, pana la 400.000 de unitati, in ciuda publicitatii agresive si a tendintei generale de a inlocui aparatele vechi, spun jucatorii din piata.
Piata de LCD-uri si plasme, scadere de minim 25% anul acesta

„Numarul de televizoare vandute anul acesta va fi influentat de contextul macroeconomic. Datele actuale il situeaza in jurul cifrei de 400.000 unitati, ceea ce inseamna o scadere cu 25% fata de unitatile vandute in 2008”, a spus Raul Filip, audio-video manager Samsung Electronics Romania, care este principalul brand pe piata de televizoare LCD si plasma, detinand peste o treime din volumul vanzarilor totale la nivelul primului semestru al anului, conform companiei.

O scadere a segmentului de televizoare, posibil chiar mai mare, vede si Cristian Moanta, directorul de marketing al celui mai mare retailer de electronice, electrocasnice si IT&C autohton, Altex. „Desi piata are un potential foarte mare, anul acesta romanii nu se prea inghesuie – piata ar putea scadea cu pana la 40%”, a spus Moanta.

Reprezentantii locului doi pe piata de profil, LG Electronics Romania, subliniaza ca vanzarile vor fluctua puternic in urmatoarea perioada.

„In urmatoarele luni, piata televizoarelor LCD si cu plasma va inregistra fluctuatii in ceea ce priveste vanzarile, inregistrand atat perioade de crestere cat si de scadere. Este de asteptat insa ca instabilitatea economica sa afecteze mai putin vanzarile de televizoare in comparatie cu celelate segmente de produse din categoria electronice si electrocasnice”, a spus pentru DailyBusiness.ro Roh Pan Ock, presedinte al LG Electronics Romania.

Oficialii LG Romania au subliniat ca au incercat sa stopeze efectele negative ale crizei economice prin campanii online si pe blog-uri, la care au participat nume precum Bobby Voicu, Cristian Manafu sau Victor Kapra.
[img=302][/img]

„Vizibilitatea generata in mediul online a avut si efecte in offline, nivelul vanzarilor pentru televizorul LCD LG LH5000 dupa demararea campaniei fiind in crestere, acesta fiind si cel mai cautat produs din toate categoriile, conform celui mai mare agregator de preturi online din Romania, www.price.ro (200.000 vizitatori unici pe saptamana)”, au subliniat oficialii LG Romania.

Nici vanzarile de monitoare LCD nu scapa de criza

BenQ Romania, companie de electronice ce detine pe piata locala o cota de circa 15% pe segmentul monitoarelor LCD, aflandu-se in top trei producatori din Romania, estimeaza ca aceasta nisa va fi foarte afectata de fluctuatiile economice, iar piata ar putea sa se injumatateasca in 2009.

„Nu cred ca piata va depasi 500.000 unitati. Adica, undeva la jumatatea numarului de monitoare vandute anul trecut”, a spus pentru DailyBusiness.ro Dragos Salamac, team leader BenQ Romania.

In primul semestru, BenQ a inregistrat o scadere a vanzarilor pe acest segment cu 40% fata de anul trecut.

Segmentul de monitoare de 22 inci cu formatul ecranului de 16:10 Full HD a avut cresterea cea mai mare, fiind dimensiunea de monitor multirol, care se preteaza foarte bine la activitati multiple de home si business, office, vizionare de filme, TV, internet sau gaming, potrivit lui Salamac.

Ce preferinte au romanii cand aleg un televizor sau monitor

Pe masura ce noi tehnologii intra pe piata, iar televizoarele devin din ce in ce mai complexe, consumatorul roman a inceput sa se orienteze, atunci cand achizitioneaza un televizor, si in functie de alti factori decat diagonala, pretul sau luminozitatea, cum se intampla pana acum, au mentionat jucatorii din piata.

Noul trend indica faptul ca romanii au devenit din ce in ce mai exigenti cand aleg televizoare. Cumparatorii sunt interesati in primul rand de brand, si implicit de calitatea pe care o presupune acesta, iar mai apoi de pret. Nu in ultimul rand de optiunea consumatorilor este dictata de tehnologie – rezolutie, contrast, conectivitate, aplicatii multimedia, consum energetic.

„Cererea a fost influentata foarte mult de lansarea noii tehnologii LED, dezvoltarea categoriei de LCD si PDP Full HD, introducerea noului design Crystal TV si a tehnologiei Media2.0. O usoara crestere cantitativa a pietei a fost data in principal de segmentul 32 inci si 22 inci”, a declarat Raul Filip de la Samsung, care observa insa diminuarea puterii de cumparare in randul consumatorilor.

Totodata, clientii intreaba daca televizoarele au caracteristici premium precum Mega Contrast, Media 2.0 sau daca sunt Crystal TV. De asemenea, multi consumatori sunt interesati de design-ul televizoarelor.

„Pana la urma, televizoarele trebuie sa se potriveasca cu mobilierul din casa. Punem accent foarte mult pe design si speram ca acest lucru sa ajute Samsung Romania sa inregistreze cresteri ale vanzarilor pe semestrul doi”, a mai spus Filip.

Si oficialii LG Romania considera ca interesul consumatorilor se indreapta incet-incet catre monitoare si televizoare ce incorporeaza functii si tehnologii performante.

„Astfel, monitoarele pot fi folosite ca televizor, prin tunerul incorporat; mai mult, noi modele de monitoare cu diagonala mare au fost introduse pe piata pentru a oferi noi beneficii – functii precum Auto Bright – care ajusteaza automat luminozitatea ecranului in functie de lumina ambientala, functii care asigura un consum redus de energie si asa mai departe”, au declarat oficialii LG Romania.

In ceea ce priveste monitoarele, caracteristicile pe care le cauta consumatorii sunt rezolutia Full HD, formatul 16:10 pentru vizionarea filmelor fara benzile negre, TV tunerul integrat, este de parere Dragos Salamac, de la BenQ.