- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Romtelecom va disponibiliza intre 1.000 si 1.400 de angajati in acest an. Vezi valoarea compensatiilor

12 Jan, 10:25 • Redactia DailyBusiness
Romtelecom va disponibiliza intre 1.000 si 1.400 de angajati in acest an, in urma demararii a peste 20 de proiecte de transformare a operatorului, care vizeaza imbunatatirea proceselor operationale, cresterea eficientei in unitatile call-center, magazine si simplificarea portofoliului de produse, conform companiei.
Romtelecom va disponibiliza intre 1.000 si 1.400 de angajati in acest an. Vezi valoarea compensatiilor

Disponibilizarile din acest an vor avea loc in lunile aprilie, iulie si noiembrie.

Personalul care urmeaza sa paraseasca operatorul va primi compensatii de pana la 14.000 de euro si va fi consiliat in procesul de cautare a unui nou loc de munca.

Noile restructurari implica reducerea numarului de angajati cu 11-16%.

La finele anului trecut, operatorul avea circa 8.600 de salariati, potrivit datelor Romtelecom, cu aproximativ 1.400 mai putini fata de 2009.

Anul trecut, 400 de angajati au fost transferati la Ericsson Romania, alti 400 au renuntat voluntar la contractele de munca si au primit compensatii, iar restul au fost disponibilizati, prin reducerea, de la 2 la 1, a componentei echipelor de interventie tehnica.

Din 2007 pana in prezent, compania a disponibilizat circa 30% din angajati.

Potrivit datelor companiei, aproximativ 60% dintre salariatii care au parasit compania in 2010 si au apelat la serviciile de consiliere asigurate de Romtelecom au gasit un nou loc de munca.

„Interesul nostru pe termen lung este sa avem o companie viabila, puternica si activa pe piata. Aceste proiecte nu presupun doar reducerea numarului de angajati. Totusi, multe dintre proiectele pe care le avem in vedere implica si o reducere de posturi, avand in vedere ca obiectivul nostru este sa fim capabili sa facem mai mult cu resurse mai putine”, a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.

El a adaugat ca, in prezent, Romtelecom are cateva mii de optiuni de produse si operatorul urmareste reducerea masiva a acestora in cursul acestui an, demers care ii va ajuta pe clienti sa aleaga mai usor si va reduce costurile operationale ale companiei.

„Aceasta va implica in mod evident o nevoie mai redusa de personal care sa se ocupe de aceste produse”, a spus Ioannidis.

Pe langa eforturile de reducere a costurilor, Romtelecom se va concentra pe dezvoltarea de noi servicii si oferte, pe investitii in infrastructura si continuarea parteneriatului cu operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania. De asemenea, Internetul de banda larga si serviciile TV raman prioritati pentru managementul companiei in evolutia sa catre statutul de furnizor de divertisment electronic.

„Lucram deja la o platforma TV care va fi lansata in curand si vom continua sa extindem optiunile online pentru clienti, care au avut pana acum rezultate peste asteptari”, a afirmat Ioannidis.

Seful operatorului de telefonie fixa a mai spus ca anul 2011 va fi un an plin de provocari pentru Romtelecom.

„Compania si-a dovedit deja capacitatea de a se reinventa si am incredere ca o va face din nou. Pe de alta parte, fiecare dintre noi are propriile sale provocari, de a intelege ca schimbarea si transformarea sunt acum ‘numele jocului’ si trebuie sa ne dezvoltam abilitatile de a le face fata”, a spus Ioannidis.

Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixa, cu afaceri de peste 800 milioane de euro.

Compania este controlata de grupul elen OTE – 54,01% si Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale – 45,99%.

La randul ei, OTE este controlata de Deutsche Telekom, care detine o participatie de 30% si asigura managementul operatorului elen.

Concurentii Romtelecom sunt RCS&RDS, UPC Romania, precum si Orange si Vodafone.