- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

Tabletele bat notebook-urile in urmatorii ani. Care e profilul cumparatorului

09 Oct, 13:55 • Redactia DailyBusiness
Pana in 2016 achizitiile de tablete vor depasi vanzarile de notebook-uri in Romania, urmand tendintele de la nivel international.
Tabletele bat notebook-urile in urmatorii ani. Care e profilul cumparatorului

In ceea ce priveste
profilul cumparatorului de tablete acesta este descris drept un utilizator frecvent al tehnologiilor moderne, precum smartphone sau
social TV, fiind angajat cu venituri medii sau mari, cu educatie superioara si cu
varsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, potrivit retailerului electroIT, Flanco.

“Tabletele reprezinta cel mai rapid de adoptat
tip de tehnologie din istorie si au potentialul de a deveni referinta in evolutia
interactiunii omului cu mediul digital. Principalul avantaj al tabletelor consta
in faptul ca utilizatorul tipic observa din primul moment cum produsul ii imbunatateste
vizibil calitatea vietii, de la citirea rapida a presei, in orice moment sau
loc, pana la ultra-portabilitatea dispozitivului de 500 de grame”, declara Catalin
Marin, Product Management Director Flanco.

Urmand tenditele IFA Berlin 2012, unde
tabletele au fost produsele vedeta ale celui mai important targ de tehnologie
european pentru consumatori, precum si directia producatorilor ce creeaza
dispozitive din ce in ce mai portabile, cu un nivel ridicat de
interconectivitate si control facil,  startul erei PC+ se prevede si in Romania, se
arata in analiza retailerului electroIT. 

Accesul
rapid si facil la intreaga lume digitala, prin simpla atingere a ecranului,
este principiul dupa care era PC+ se instaleaza in istoria globala a
tehnologiei.

Desi se estimeaza ca in 4 ani achizitia de
tablete va depasi evolutia vanzarilor de notebook-uri, Catalin Marin sustine ca
in era PC+ din urmatorii ani, notebook-ul ramane centrul conectivitatii, in
timp ce tableta si smartphone-ul completeaza nevoia de portabilitate.

Din 2016, se preconizeaza ca tableta va deveni
centrul listei de gadget-uri portabile detinute intr-o familie.

Motoarele
cresterii pietei de tablete

Apple, Samsung, Asus, Sony si alte companii
pariaza momentan pe tablete, iar produsele nou lansate aduc imbunatatiri la
nivelul tehnologiei (tableta hybrid cu Windows 8), precum si preturi mai
accesibile, ceea ce va creste piata globala a tabletelor.

Brand-urile romanesti, respectiv Evolio si
Allview, reprezinta un atu si un motor al pietei locale de tablete, companiile
reusind in ultimul an sa atraga multi consumatori, multumita pretului extrem de
atractiv si functionalitatii bune a produselor.

In plus, cele mai recente modele sunt dotate
cu o serie de caracteristici tehnice imbunatatite, generand un val de incredere
in capabilitatea tehnologiei locale.

Piata
de tablete in Romania

Pentru 2012 piata tabletelor ar putea ajunge
la 100.000 de unitati in Romania, la un nivel dublu fata de 2011, potrivit
estimarilor Flanco.

Pretul mediu al unei tablete este de 1400 lei,
iar cea mai mare cota de piata este detinuta de tabletele din segmentul de pret
pana in 1000 lei. Pentru 2013, piata tabletelor ar putea ajunge la 150.000 de
unitati in Romania.