- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Internet/New Media

UTI a actionat in instanta Oracle Romania, pentru implementarea defectuoasa a unui sistem informatic

24 Jan, 10:15 • Redactia DailyBusiness
Furnizorul local de solutii IT UTI a actionat in instanta Oracle Romania, intr-un dosar inregistrat pe 10 ianuarie la Tribunalul Bucuresti, pentru implementarea defectuoasa a unui sistem informatic, insa reprezentantii Oracle sustin ca nu au primit o citatie si vor finaliza proiectul aflat in derulare, conform contractului, citat de Mediafax.
UTI a actionat in instanta Oracle Romania, pentru implementarea defectuoasa a unui sistem informatic

Astfel, in anul 2006, UTI incheiat cu Oracle Romania un contract care are ca obiect furnizarea unui sistem informatic complex, Oracle E-Business Suite, versiunea 12.

Potrivit prevederilor contractuale, UTI urma sa primeasca servicii furnizate in mod profesionist, in conformitate cu standardele industriale si certificatele ISO 9001: 2002 pentru servicii si suport tehnic.

„In realitate, sistemul livrat cu foarte mare intarziere de Oracle prezinta un grad ridicat de instabilitate, genereaza aleatoriu erori, ceea ce conduce la carente in activitatea zilnica a companiei si influenteaza negativ acuratetea rapoartelor si a informatiilor consolidate. Mai mult, dupa un an de la termenul contractual, aplicatii cerute in mod expres de legislatia din Romania nu au fost livrate, compania UTI fiind pusa in situatia de a elabora manual documente contabile solicitate de legea romana. Date fiind aceste deficiente majore, care au cauzat importante prejudicii si care nu s-au rezolvat pe cale amiabila, UTI a deschis actiune in justitie impotriva Oracle Romania, solicitand remedierea deficientelor existente in derularea contractului si a comenzilor, plata cheltuielilor de judecata, precum si daune morale si de intarziere”, au declarat reprezentanti UTI, citati de Mediafax.

Potrivit reprezentantilor UTI, pretentiile financiare solicitate in dosarul inregistrat la tribunal au o „valoare semnificativa”, fiind justificate de valoarea mare a contractului si de importanta sistemului informatic in procesul de listare la bursa.

In ianuarie 2010, la patru ani de la semnare, echipa Oracle Romania a finalizat solutia informatica, si din acel moment zece companii din grupul UTI au inceput sa utilizeze acest sistem.

Reprezentantii Oracle Romania s-au aratat surprinsi de decizia UTI de a actiona in instanta compania, proiectul aflandu-se inca in desfasurare.

„Proiectul se afla inca in desfasurare, fiind monitorizat in permanenta de managementul ambelor parti. Mai mult decat atat, echipa noastra de implementare se afla la sediul UTI in permanenta, pentru a indeplini sarcinile agreate. (…) Prin urmare, Oracle Romania va depune toate eforturile pentru a duce la bun sfarsit obligatiile contractuale (…) Pana in acest moment nu am primit nici o citatie privind actiunea intentata de UTI Grup”, au declarat reprezentantii companiei.