- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

2016, cel mai bun an din ultimii 10 pentru afacerile cu flori

22 Apr, 23:57 • Redactia DailyBusiness
Afacerile cu flori au crescut puternic în ultimii cinci ani, de la nivelul de 190 milioane de lei în 2009, la 310 milioane de lei în 2014, arată datele KeysFin. În preajma Floriilor și a zilei Sf. Gheorghe, business-ul în acest domeniu ar urma să înregistreze un avans semnificativ, anul 2016 având toate șansele să fie cel mai bun an pentru industria de profil din ultimii 10 ani, estimează analiștii.
2016, cel mai bun an din ultimii 10 pentru afacerile cu flori

  Florin, Florina, Viorel, Violeta etc. Aproape 1,5 milioane de români care poartă nume de flori își serbează onomastica în weekend. Lor se adaugă alți aproape 1 milion de români care poartă numele Sf. Gheorghe.

În buna tradiție a românilor, doamnele și domnișoarele vor primi cu siguranță un buchet de flori.

Cum dintre cei 2,5 milioane de sărbătoriți, aproape jumătate sunt femei, calculele arată că weekend-ul ar putea însemna pentru comercianții de flori o afacere de peste 37 de milioane de lei (8,4 milioane de euro), luând în calcul că un buchet costă,în medie, 30 de lei. Calculele sunt, bineînțeles, relative, nu toate femeile primind, din păcate, un buchet de flori de ziua lor.

„Producția și comercializarea de flori reprezintă un domeniu extrem de tentant pentru tot mai mulți investitori”, spun analiștii de la Keysfin, dovadă că numărul firmelor care activează în domeniu a crescut de la 385 de firme în 2009 la 491 în 2012 și573 în 2014.

„Estimările noastre indică faptul că, în 2015, au fost peste 600 de firme, iar în 2016 probabil ne îndreptăm spre 700 de firme cu obiect de activitate producția și comercializarea de flori”, afirmă analiștii KeysFin.   Că industria înregistrează un avans spectaculos o dovedește și cifra de afaceri a firmelor din domeniu, care a avansat susținut, de la 190 milioane de lei în 2009, la la 221, 7 milioane de lei în 2012 și 310 milioane de lei în 2014.

Statistica KeysFin arată că numărul celor care lucrează în domeniu a crescut constant în ultimii 5 ani, de la 1440 de angajați în 2009, la 1821 în 2012 și 2621 în 2014. În 2014 erau cultivate peste 415 hectare cu flori, dintre care cele mai multe înregiunile Centru și București-Ilfov.

„Investigația noastră în piață a arătat că asistăm la o maturizare a pieței, dovadă existența a tot mai multor firme care lucrează împreună, de la producători, la comercianți cu ridicata și florării”, spun consultanții de KeysFin.

Foarte interesante sunt datele privind profitabilitatea sectorului. Mai mult de 60% dintre firmele analizate erau pe profit zero în 2014. „Cum cele mai multe flori sunt aduse din import, la prețuri occidentale, asta înseamnă că marjele de profit pe careși le adaugă comercianții sunt extrem de mici, pentru a reuși să facă vânzări. Pe de altă parte, nu este exclus ca multe firme să își mascheze profiturile prin diverse formule. Și, apoi, să nu uităm că piața neagră este încă o prezență puternică în acestsegment”, explică analiștii KeysFin.

Dacă în 2009, jucătorii din piață raportau un profit cumulat de 10 milioane de lei, în 2012 s-a ajuns la 11,4 milioane lei, iar în 2014 de 13,7 milioane lei. Cele mai importante firme din domeniu erau, în 2014, Flowers Market Holland SRL, cu afaceride 23,8 milioane de lei, Stânjenel SRL, cu un business de 11,4 mil.lei și Magic Flowers4you SRL, cu afaceri de 8,41 mil.lei.

Potrivit unui studiu realizat de floridelux.ro, în această perioadă, cele mai căutate flori sunt cele specifice primaverii, precum lalelele,freziile, zambilele, liliacul sau narcisele. Cele mai apreciate flori de către români sunt însă trandafirii.