LIFESTYLE

Afaceri de decembrie: Ce firme isi cresc veniturile in luna cadourilor

23 decembrie 2012, ora 10:03, autor(i): Andreea Radu   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
cadou-pom-mare.jpg
Sarbatorile de iarna fac oamenii sa cheltuiasca mai mult in luna decembrie, atat pentru pregatirea meselor de Craciun si Revelion, cat si pe cadouri. Totusi sunt si companii care castiga foarte bine de pe urma acestor evenimente, considerand luna decembrie ca fiind cea mai buna luna din an din punct de vedere al vanzarilor.

Printre aceste firme se numara cele din domenii precum retail, curierat, decoruri, dulciuri, florarii, saloane in infrumusetare, cafenele, restaurante si altele. Afacerile acestora cresc considerabil in decembrie fata de o luna obisnuita.

Cu cat cresc afacerile

"In decembrie, fata de o luna normala, vorbim de o crestere cumulata pe toate proiectele de mai bine de 5 ori. De fapt, in luna decembrie, se fac vanzari cat aproape 35% din cifra de afaceri", a declarat Marius Dosinescu, CEO-ul FlorideLux.ro.



In acelasi timp, Carmen Baboian, proprietara atelierului floral Petalia, a observat ca multe companii au renuntat la cosul traditional oferit cadou partenerilor si si-au indreptat atentia catre aranjamente facute intr-o maniera speciala, urmand un alt design decat cel traditional.

"Prin urmare comparativ cu perioada de vara, decembrie se dovedeste a fi urmatoarea perioada profitabila in afacerile cu flori. In acest an noi ne asteptam ca veniturile sa creasca considerabil, cu aproximativ 40% fata de o luna obisnuita din an, datorita, in special, volumelor facute prin vanzarile catre clientii corporate", a spus Baboian.
   
De asemenea, dulciurile sunt foarte cautate in acest sezon.

"Stim cu totii ca interesul pentru dulciuri, ca si pentru alte produse fine explodeaza in preajma sarbatorilor, dar cu precadere in luna cadourilor. Interesant este faptul ca in 2012 romanii,si  bucurestenii cu precadere  isi indreapta atentia catre dulciuri facute in ateliere tip boutique, renuntand astfel  la dulciurile de tip ‚industrial', alegand varianta cat mai apropiata de dulciurile ‚home made'. Pentru afacerea   <Dulce by Dana Toma>, luna decembrie reprezinta un  moment de crestere cu cel putin 40% a vanzarilor comparativ cu o luna obisnuita din an", a aratat Dana Toma, proprietara atelierului de dulciuri Dulce by Dana Toma.

La mare cautare sunt in luna decembrie si saloanele de infrumusetare, frecventate in special de doamnele care vor sa arate bine de Sarbatori.

"Pentru un salon de infrumusetare perioada sarbatorilor (fie acestea de iarna, Paste, 8 Martie, Dragobete) reprezinta un momente foarte bun, deoarece femeile acorda un timp si un buget special dedicat infrumusetarii. Prin urmare in fiecare an observam faptul ca in decembrie veniturile cresc cu cel putin 25% fata de o luna obisnuita", a explicat Liza Pintileasa, CEO-ul salonului de infrumusetare <HairWellness....and more>.

Totodata, "in locatiile Caffe Tabiet, luna decembrie este o luna interesanta atat din punctul de vedere al multitudinii evenimentelor corporate pe care le organizam de multi ani incoace, cat si datorita faptului ca organizam in fiecare an Revelionul. In acelasi timp, datorita perioadei de vacante si traficul in locatie creste semnificativ, astfel incat incasarile cresc in jur de 30%", a declarat Traian Ispasiu, CEO-ul Caffe Tabiet.

Si pentru firmele de curierat, atat noiembrie, cat si decembrie, sunt luni cu afaceri in crestere.

"Volumul livrarilor efectuate in perioada sarbatorilor, care se reflecta si in veniturile DPD Romania,  creste, in medie, cu circa 25% fata de restul anului", a precizat Lucian Aldescu, CEO-ul DPD Romania.

Conform acestuia, cele mai aglomerate luni din an sunt cele care coincid cu sarbatorile, respectiv martie, noiembrie si decembrie. Per total, insa, luna noiembrie, este mai aglomerata decat decembrie, aceasta din urma avand mai putine zile lucratoare.

Decembrie - cea mai buna luna dintr-un an?

"Pentru noi luna decembrie este o luna etalon din punctul de vedere al profitului, motivul este lesne de inteles, romancele chiar pastreaza traditia de a fi aranjate in seara de Craciun si mai ales de Revelion. Dar pentru o afacere in zona de beauty, cum este salonul nostru, exista si alte momente bune ce sunt corelate, cu sarbatori precum: 8 martie, Paste, 14 februarie si, nu in ultimul rand, evenimente speciale care au loc in tot timpul anului", a spus reprezentanta HairWellness....and more.

La randul sau, proprietara atelierului floral Petalia, a mentionat ca, pentru un business cu flori, decembrie este o luna foarte buna, dar nu depaseste, cel putin nu inca, lunile cu evenimente speciale ce au loc vara. Cu toate acestea trendul este unul imbucurator si pozitiv.

Dana Toma, proprietara Dulce by Dana Toma, a subliniat ca decembrie este cea mai buna luna din an, urmata fireste de Paste si lunile de vara in care o mare parte a cifrei de afaceri o reprezinta evenimentele festive.

Pentru lantul de Cafenele Tabiet luna decembrie este de 2 ori mai buna fiindca pe langa business-ul Caffe Tabiet, a fost dezvoltata si o divizie de business Nana Catering, cu care practic in perioada sarbatorilor compania organizeaza evenimente in locatiile proprii, dar si extra locatie.

Cele mai deosebite cereri ale clientilor in luna cadourilor

"In cazul serviciilor de frumusete, in perioada aceasta femeile fac un tur al salonului si trec de la zona de cosmetica unde isi fac tratamente faciale din cele mai speciale: aur, ciocolata, la manechiura, tratamente de intretinere corporala si, nu in ultimul rand se vopsesc, se tund si se coafeaza. Concluzia ar fi ca decembrie este luna rasfatului la femei si o luna buna sa faci afaceri in acest domeniu", a spus Liza Pintileasa.

Dana Toma a precizat ca, in conditiile in care in aceasta perioada de iarna clientii "Dulce by Dana Toma" nu sunt numai persoane fizice, ci si foarte multe companii, compania se axeaza mult pe cupcakes cu tot felul de arome, culori, mesaje incluse personalizate cat mai mult cu putinta. "Prin urmare cererile noastre catre aceasta directie business se indreapta catre cupcakes si tarte, toate prezentate extrem de glamour. De cealalta parte, clientii persoane fizice doresc sa primeasca de la noi dulciurile copilariei, cu gustul  <ca la mama acasa<, iar noi asta le si oferim suta la suta home made", a adaugat ea.

In ceea ce priveste Floridelux.ro, clientii pot achiziona cosuri deosebite de cadouri, cu preturi ce ajung chiar si la 4.000 de euro. Acestea se adreseaza celor care vor sa ofere un cadou unic, de impact, putand fi achizitionate prin magazinului online CosurideLux.ro. De asemenea, colectia de flori Winter Desire, de pe FlorideLux.ro, aduna aranjamente care pot costa si 500 de lei si care reprezinta peisaje iernatice cu oameni de zapada, cosulete de flori cu fulgi de nea, aranjamente de Craciun cu scortisoara etc.

La Caffe Tabiet, in decembrie, clientii isi ofera dreptul sa fie creativi si sa isi personalizeze petrecerile, astfel incat se trece cu usurinta de la evenimente ce au ca tematica perioada Antichitatii, iar creativitatea nu are limite. "Si cand spunem personalizat ne referim la tot: vestimentatie, locatie, mancare, muzica", a subliniat Traian Ispasiu.

Lantul Caffe Tabiet estimeaza o cifra de afaceri de jumatate de milion de euro in 2012, din care 13% reprezinta luna decembrie.

De asemenea, Carmen Baboian, proprietara atelierului floral Petalia, se asteapta ca in primul an de activitate sa inregistreze o cifra de afaceri de cateva zeci de mii de euro, iar luna decembrie va reprezenta undeva la 30%.

Pentru anul 2012, salonul "HairWellness....and more" estimeaza o cifra de afaceri de 150.000 euro, iar luna decembrie va reprezenta cam 20% din cifra de afaceri.

Floridelux.ro si-a propus pentru acest an afaceri de circa 500.000 de euro, din care 12% inseamna vanzarile aduse de CosurideLux.ro, ce vor fi realizate strict in aceasta perioada a sarbatorilor de iarna. In plus, colectia florala de iarna ar putea atrage vanzari de 30.000 de euro pe parcursul lunilor de iarna. Profitabilitatea pe aceasta luna este de aproximativ 30.000 de euro.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Adrian Popescu a spus:
24/12/2012 15:05
Raspuns ; firmele care se pricep cel mai bine sa manipuleze mediatic si sa influenteze astfel dorinta de cumparare a unui popor needucat .
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Miercuri, 23 August 2017, 11:00
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter