LIFESTYLE

Business-uri pe cale de disparitie: Cum mai merge Internet Cafe-ul, "febra" anilor 2000

03 iunie 2011, ora 13:05, autor(i): Cristina Mihai 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
internet-cafe.jpg
Lupte in Counter-Strike sau discutii mIRC aveau loc in mii de Intenet cafe-uri din Romania, la inceputul anilor 2000. Acum, Internet Cafe-ul nu mai este o afacere care sa-ti sara in ochi peste tot in oras, desi mai exista inca cateva unitati. Unele rezista de circa 10 ani, desi rata de penetrare a Internetului continua sa creasca, ba au mai aparut si multe locuri de unde poti naviga gratuit.

Prin 2001 se estima ca in Capitala functionau peste 1.000 de Internet Cafe-uri, iar la nivel intregii Romaniei, alte cateva mii. De asemenea, se discuta de profituri lunare de cateva mii de euro pentru un business care, cu costuri mici, putea deveni rentabil in scurt timp.

Astazi, din ce in ce mai multi romanii se pot conecta de acasa, rata de penetrare a Internetului a crescut de circa 10 ori, iar micile afaceri aproape au disparut. Dar nu complet...

Galerie Foto
click pentru a deschide galeria
click pentru a deschide galeria




Vizavi de Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu din Bucuresti, intr-un apartament de la etajul 1 al unui bloc se afla poate unul dintre cele mai vechi puncte cu Internet Cafe. Aproape intotdeauna cu cativa clienti inauntru, micul club a rezistat schimbarilor majore ale pietei, hotspot-urilor, net-ului mobil sau smartphone-uri, si luna de luna, aduce proprietarilor un  mic profit.

In zilele bune, prin MaxiNet Cafe trec chiar si 100 de clienti, de la tineri care mai cauta una, alta pe Intenet, la persoane in varsta care discuta cu rudele plecate din tara.

Punctul forte al business-ului a fost amplasarea: in centrul Capitalei, langa doua universitati, cea de arhitectura si Universitatea Bucuresti. Surprinzator, insa, nu studentii sunt principalii clienti. “Si pe noi ne-a surprins, dar nu vin majoritar studenti”, spun oficialii Internet Cafe-ului, deschis in 2002.

Nu exista un profil al clientului, vin tot felul de persoane. Avem chiar si cativa clienti care vin doar ca sa joace SolitaireOficialii MaxiNet

Activitatea nu mai merge ca in anii 2000, dar proprietarii nu o duc nici foarte rau, clubul permitandu-le sa “supravietuiasca”, deci dupa acoperirea costurilor, obtin si ceva profit.

In modelul de business al micului Internet Cafe s-au produs o data cu anii si schimbari. Initial, aici nu erau jocuri. Ulterior au fost introduse, dar numai pe timp de noapte. Se pare ca ideea a prins in randul gamerilor, care vin in grup in club ca sa poata si socializa in timp ce joaca. Iar numarul inca suficient de mare al clientilor ii face increzatori pe proprietarii afacerii.

“Peste tot in lume inca gasesti Internet Cafe-uri. Sunt persoane care pur si simplu nu vor sa se plimbe cu laptop-ul sau prefera cateodata sa nu caute informatii pe mobil, ci sa intre intr-un astfel de spatiu si sa se si relaxeze”, spun acestiai.

In prezent, la Internet cafe poti sta cu cativa lei pe ora, suma minima fiind de 2 lei.   

Nevoia de Intenet Cafe, desi mult redusa fata de acum 10 ani, a fost identificata si de alte companii mari. Spre exemplu, Orange Romania are astfel de zone in unele din magazinele sale. Cu siguranta pentru operator nu inseamna foarte mult la nivel de business, insa pentru experienta clientului este un punct forte.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Articole similare
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 04 Iulie 2022, 14:26
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter