- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Ce afaceri inmuguresc de Martisor: Handmade, la concurenta cu florile si bijuteriile

01 Mar, 00:07 • adrian.mihaltianu
Bulevardele principale din Capitala, dar si din orasele din tara, sunt pline de cateva zile cu tarabe care au expuse diverse martisoare, buchete de flori, bijuterii, esarfe, cosmetice si alte obiecte. Totul a devenit foarte comercial. Sarbatoarea traditionala de 1 martie este acum mai mult o afacere pentru comerciantii care incearca sa-si vanda marfa.
Ce afaceri inmuguresc de Martisor: Handmade, la concurenta cu florile si bijuteriile

Martisorul, cel care
da si numele celei de-a treia luni a anului, nu este doar un simbol
al venirii primaverii. Povestea spune ca femeile care il vor purta vor fi
sanatoase si norocoase tot restul anului.

 In unele regiuni ale tarii, se daruiesc martisoare si barbatilor.

Mergand printre
tarabe sau vizualizand site-urile de specialitate, observam ca
martisoarele handmade
castiga tot mai mult teren in acest an. Si aici vorbim de tot ce este
lucrat manual de tinerii artisti, incepand de la brose, snururi,
cercei, pandantive, bratari, pana la genti sau articole vestimentare.

Artistii chestionati
de DailyBusiness.ro au mentionat ca cele mai cautate martisoare din
acest an sunt brosele florale – unele dintre ele lucrate atat de
detaliat incat se pot confunda cu florile adevarate, dar si cerceii.

De asemenea, se
cumpara si martisoare crosetate manual sau realizate din hartie prin
tehnica quilling, dar si cele mai haioase, sub forma unor animale
(bufnitele sunt la mare cautare) sau personaje de desene animate.

[img=4710][/img]
Si pentru ca social
media face parte din viata multor tineri, si nu numai, printre
martisoare intalnim chiar si semnul de Like de la Facebook, realizat de Nicoleta.

Totusi, multe tarabe sunt pline cu martisoare invechite, vanzatorii incercand sa atraga clienti cu preturi mai mici. Pentru cei cu bugete foarte reduse, acestea sunt prima optiune, chiar daca nu sunt niste martisoare moderne, pe placul lor.

Sa nu uitam si de
afacerile cu
flori.

In aceasta perioada
florariile isi rotunjesc binisor veniturile. Cele mai cautate sunt
zambilele, ghiocerii, freziile si lalelele, conform vanzatorilor.
Totodata, merg binisor si vanzarile de aranjamente florale, in
special pe segmentul corporate.

Daca florariile
propriu-zise sunt vizitate in special de persoanele fizice, cele
online primesc majoritatea comenzilor din partea companiilor, care
comanda martisoare florale pentru angajate sau partenerele de
afaceri.

Si anul acesta
ponderea cea mai mare a comenzilor realizate cu ocazia zilelor de 1
si 8 martie
[url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-lifestyle/reclama-vodafone-a-sustinut-cresterea-afacerilor-grupului-floridelux-98743/]provine
din mediul corporatist[/url]. Circa 80% din totalul vanzarilor de
Martisor sunt generate de comenzile corporate, restul de 20% fiind
comenzi private”, a spus recent Marius Dosinescu, CEO si fondator
FlorideLux.ro.



Printre produsele
care se vand bine in intervalul 1-8 martie se numara si
bijuteriile
de argint si aur
.

Toate bijuteriile
vin in aceasta perioada cu diverse oferte tematice. Cele mai cautate
sunt pandantivele si cerceii cu motive florale sau cu buburuze, sub
forma de potcoava sau trifoi cu patru foi. Culorile predominante sunt
rosul, verdele si argintiul.

Semnificatia
martisorului

Martisorul,
simbolul primaverii, are la baza mai multe legende in cultura
noastra. Fetele si femeile poarta snurul rosu si alb pentru sanatate,
noroc si un an nou bun.

Majoritatea
specialistilor considera ca originea sarbatorii este daco-tracica,
insa ea prezinta si influente romane. Atat la romani, cat si la
geto-daci, anul incepea la 1 Martie. Numele lunii martie, cunoscuta
in popor drept martisor sau mart, provine de la numele zeului Marte,
divinitate asociata razboiului, dar si fertilitatii si vegetatiei.

Pana in veacul
trecut, martisorul se daruia copiilor si tinerilor – fete si baieti
deopotriva – de 1 martie, inainte de rasaritul soarelui. Snurul de
martisor, format din doua fire de lana rasucite, colorate in alb si
rosu, reprezinta unitatea contrariilor: vara-iarna, caldura-frig,
lumina-intuneric, fertilitate-sterilitate. Snurul era legat la mana,
prins in piept si purtat, dupa zone, pana la Macinici, Florii, Paste,
Armindeni, sau pana la inflorirea unor pomi fructiferi. Apoi era
agatat, ca semn benefic, pe ramurile inflorite de macesi,
vita-de-vie, visin, cires, se punea sub closca ori se agata la
icoana. Cu trecerea timpului, de snurul bicolor s-au legat monede de
argint si de aur.

Legatura cu Baba Dochia

Unele legende populare spun ca
martisorul ar fi fost tors de Baba Dochia – personaj traditional de
la care provin si celebrele babe, sarbatorite de la 1 la 9 martie –
probabil o veche zeitate agrara, care, ajunsa la varsta senectutii,
moare si apoi renaste la echinoctiul de primavara.

Un al mit povesteste
cum Soarele a coborat pe Pamant in chip de fata preafrumoasa. Dar un
zmeu a furat-o si a inchis-o in palatul lui. Atunci pasarile au
incetat sa cante, copiii au uitat de joaca si veselie, si lumea
intreaga a cazut in mahnire.
Vazand ce se intampla fara Soare,
un tanar curajos a pornit spre palatul zmeului sa elibereze fata.
Cand a gasit palatul, a chemat zmeul la lupta dreapta. Tanarul a
invins creatura si a eliberat fata. Aceasta s-a ridicat inapoi pe Cer
si iarasi a luminat intregul pamant.

A venit primavara, oamenii si-au
recapatat veselia, dar tanarul luptator zacea in palatul zmeului dupa
luptele grele pe care le avuse. Sangele cald i s-a scurs pe zapada,
pana cand l-a lasat pe tanar fara suflare. In locurile in care zapada
s-a topit, au rasarit ghiocei – vestitori ai primaverii. Se zice ca
de atunci lumea cinsteste memoria tanarului curajos legand cu o ata
doua flori: una alba, alta rosie. Culoarea rosie simbolizeaza
dragostea catre frumos si aminteste de curajul tanarului, iar cea
alba este a ghiocelului, prima floare a primaverii.

Foto: nicomade.ro