LIFESTYLE

Criza a "dezbracat" retailerii de fashion de 30% din venituri

24 octombrie 2009, ora 00:01, autor(i): Cristina Mihai 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
hm1.jpgmc.jpg
Piata locala de articole vestimentare a inregistrat anul acesta o scadere de circa 30%, de doua ori mai mare fata de estimarile de inceput de an ale jucatorilor din domeniu.
"In prezent estimam o scadere de minim 30% a pietei de fashion, pentru acest an", spune Alexander Zeciu, directorul companiei poloneze LPP Fashion, care detine brandurile Reserved si Cropp Town.

In ceea ce priveste propriile afaceri pe piata locala, Zeciu spune ca se situeaza sub asteptarile de inceput de an, dar ca politica de extindere nu este afectata de scaderea cererii, brandul fiind nou pe piata.

"Noi avem o scadere de circa 25% a vanzarilor in magazinele care erau deschise si anul trecut", a spus Rares Jianu, unul dintre fondatorii companiei Tina R, care a adaugat insa ca per total cifra de afaceri a companiei va fi similara cu cea din 2008, ca urmare a extinderii retelei de magazine, anul acesta.



"Sunt magazine unde am inregistrat scaderi mai mici, altele unde au fost mai mari. Am inchis un singur magazin, cel din galeria comerciala Felicia din Iasi", a adaugat Jianu.

Pe piata sunt insa si companii care inregistreaza vanzari mult mai reduse fata de 2008.

"Veniturile companiilor care comercializeaza articole vestimentare au scazut simtitor anul acesta, unii retailerii inregistrand chiar scaderi de 50%, pana la 70%", spune Petre Neagu, country managerul brandului de articole vestimentare No Name Athens.

Cat despre evolutia pietei de articole vestimentare in urmatoarele 6 luni, previziunile nu sunt optimiste.

"In situatia de fata observam cu totii ca nu se simte nici o ameliorare a crizei economice in Romania. Firmele se restructureaza, oamenii isi pierd locurile de munca, iar printre acestia se regasesc si potentialii nostri clienti, ceea ce inseamna ca oamenii isi vor asigura strictul necesar, lasand la urma celelalte necesitati care nu reprezinta o prioritate", a aratat Neagu.

Inchiderea unitatilor mai putin profitabile si renegocierea chiriilor spatiilor comerciale cu o medie de minus 25% sunt printre cele mai la indemana solutii de reducere a cheltuielilor pe care retailerii le-au folosit anul acesta.

Totusi, pentru unii retaileri reducerea cheltuielilor nu a fost eficienta si nu a contrabalansat scaderea vanzarilor.

Spre exemplu, compania de incaltaminte Leonardo a intrat in insolventa, avand datorii de circa 100 mil. euro.

Piata de articole vestimentare din Romania a fost evaluata in 2008 la peste 2 miliarde de euro.

Printre jucatorii importanti de pe piata se mai numara Rafar, importatorul brandului Debenhams in Romania, si AAV Group, care importa printre altele brandurile Esprit si Zara.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 28 Septembrie 2020, 00:25
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter