- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cum te arunca in anonimat excesul de promotii si care e alternativa

18 Mar, 15:58 • karina.popescu
Retailerii care, in urma anilor de criza, au schimbat radical modul de selectie, dispunere si prezentare a marfurilor vor depasi perioada dificultatilor economice globale cu mult mai usor si vor inregistra rezultate financiare cu mult mai bune decat cei care se axeaza prioritar pe reducerile de preturi, arata o analiza realizata de Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO).
Cum te arunca in anonimat excesul de promotii si care e alternativa


„Anul 2012 a
fost un an de varf pentru promotii, iar consumatorului ii este din ce
in ce mai greu sa aleaga intre acestea. Toata lumea are promotii, in
special reduceri de preturi, dar si alte tipuri de campanii;
promotiile au devenit, cum se spune in Anglia, un „must have”,
nu mai sunt o optiune, sunt obligatorii”, a aratat Graham
Kilbane, COO ARGO, unul dintre cei mai
mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din
Romania.

Urmarea fireasca
este ca promotiile nu mai sunt un factor de diferentiere intre un
retailer sau altul, astfel incat selectia si dispunerea marfurilor,
precum si intreaga amenajare si atmosfera dintr-un magazin dobandesc
o importanta in crestere pentru a atrage cumparatorii, dupa cum arata
analiza ARGO.

„Intre „n”
promotii, consumatorul va alege sa cumpere dintr-un magazin in care
marfurile sunt convenabil asezate, categoriile de produse sunt usor
vizibile si bine selectionate, trecerea de la un tip de marfuri la
altul este fireasca, iar cautarea unui anumit produs – sau a unei
anumite marimi a unui articol de imbracaminte, de exemplu- nu
consituie „o excursie” plina de provocari si de nervi”,
a precizat Graham Kilbane.

Majoritatea
retailerilor internationali nu au mai cunoscut o criza similara celei
din ultimii ani, iar in ceea ce ii priveste pe comerciantii locali-
cei mai multi au „inflorit” in anii 2000- 2008, intr-o
perioada in care consumatorul roman era avid sa cumpere, iar
veniturile sale erau in crestere: economia Romaniei crestea in
fiecare an cu 5-6-7%, iar cererea interna avea un ritm mediu anual de
cca 8%.

Adaptarea la noile
conditii economice care au debutat in anul 2009 nu a fost usoara:
dupa ce zeci de ani retailerii au investit in fidelizarea clientilor
si construirea unor marci puternice, a venit criza care a clatinat
puternic loialitatea consumatorilor fata de branduri si a adus febra
promotiilor.

„Promotiile sunt insa „o arma cu multe
taisuri”: de exemplu, multe magazine doresc sa anunte in vitrina
toate promotiile, tot timpul, la fel si in magazin, ceea ce s-a
dovedit a fi gresit. Vitrinele mai simple, cu marfa bine pusa in
centrul atentiei, iluminata fara economie la curent si cu o
comunicare eficienta a promotiilor, folosind materiale si display-uri
adecvate, atrag cu mult mai multi cumparatori”, a spus Graham
Kilbane.

De asemenea,
decoratorii profesionisti de vitrine (profesie numita international
„window dresser”) recomanda amplasarea produselor la
inaltimi si distante diferite, pentru a conferi senzatia de volum si
a putea prezenta mai multe marfuri fara a aglomera spatiul.

Manechinele trebuie
„sa prinda viata”, in posturi interesante, cu lumina
concentrata asupra produselor care sunt prezentate. In plus,
comerciantul trebuie sa aiba stocuri suficiente cu produsele expuse
in vitrina, intrucat in caz contrar clientii vor fi dezamagiti si,
cel mai probabil, vor pleca fara sa cumpere un substitut.

„Reducerile de
pret se vor mentine in top si in 2013, dar acest an va arata ca, asa
cum consumatorul a devenit mai pretentios in ceea ce priveste
marfurile, la fel vor sta lucrurile si in ceea ce priveste magazinul
din care cumpara: cu cat va fi mai placuta si usoara experinta
cumparaturilor, cu atat mai mult vor fi alese promotiile din acel
magazin, plus alte produse”, a precizat Graham Kilbane.

Argo Real Estate
Opportunities Fund (ARGO) este unul dintre cei mai mari proprietari
de parcuri de retail si centre comerciale din Europa Centrala si de
Sud- Est, detinand proiecte ce totalizeaza peste 340.000 mp GLA. ARGO
este un fond inchis de investitii, orientat prioritar catre piata de
retail. Fondul este administrat de Argo Group Limited (AGL), companie
de asset management axata pe pietele emergente. AGL a fost fondata in
anul 2000 si administreaza active in valoare de 400 milioane de
dolari.

In Romania, Argo
Real Estate Opportunities Fund detine patru parcuri de retail:
Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea
si, respectiv, Era Shopping Park Iasi, cumuland o suprafata totala
inchiriabila de 271.000 mp. 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Noul trend pentru slăbit împarte internetul în două tabere. Avertismentul medicilor VIDEO
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata instituției
Ea este Șefa de la Primăria Sectorului 6! Adoptată de Ciprian Ciucu, a devenit rapid răsfățata ...
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această greșeală care îi poate costa scump
Cele 2 electrocasnice pe care nu ar trebui să le pornești în același timp. Mulți români fac această ...
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Cum se prepară maioneză fără ulei, varianta sănătoasă care păstrează gustul rețetei originale
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră în construcție lângă Stadionul Steaua
Hercesa accelerează dezvoltările din București. Al patrulea bloc Stellaris, cu 114 apartamente, intră ...
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
Piața muncii se rupe în două. Orașele mari explodează cu oferte, sudul și estul rămân în blocaj
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
HP reduce 6.000 de locuri de muncă pentru a accelera trecerea către Inteligența Artificială
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Tren direct de mare viteză între Paris și Munchen. Călătoria va dura sub 5 ore din 2026
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai mari vânzări
Comerțul cu tradiții în 2025. Meșterii români cuceresc online-ul, iar sărbătorile aduc cele mai ...
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Cutremur la Hollywood. Prăbușirea Warner Bros declanșează o luptă uriașă între Netflix și Paramount
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România