LIFESTYLE

Intalniri la minut in lipsa de timp: Cat de mult prinde Speed Dating-ul la romani

19 februarie 2012, ora 10:05, autor(i): Andra Troasca   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
presa3.jpg
Printre afacerile impulsionate in perioada Valentine's Day - Dragobete se afla si speed dating-ul, un concept destul de nou printre romani, care nu a ramas fara ecou. Intalnirile-maraton, in care ai ocazia sa 'treci in revista', in aceeasi seara, mai multe persoane, castiga popularitate. Vezi care este rata de succes si cat de deschisi sunt romanii catre acest tip de socializare.

In Romania se poate vorbi cu siguranta de o piata de speed dating, care deocamdata se afla in crestere, potrivit lui Radu Velcea, organizator al firmei Quick Dating.

Numarul companiilor care se ocupa cu organizarea evenimentelor de acest tip este variabil, pentru ca, practic, orice cafenea poate introduce un astfel de serviciu. In prezent insa, doar 4 companii se ocupa exclusiv cu aceasta activitate, a mai spus Velcea.

Profitabilitatea afacerii depinde in mare masura de promovarea conceptului, realizata mai departe de participanti. Oficialii Quick Dating spun ca deocamdata sunt pe profit. Acestia evita sa ofere publicitatii cifra de afaceri, dar subliniaza ca firma si-a dublat numarul inscrisilor la 6 luni de la primul eveniment.



In Romania, moda "intalnirilor la minut" a inceput sa patrunda, nesigur, pe la mijlocul anilor 2000. Speed Dating Party este un concept care, datorita structurii de concurs, a reusit sa faca inconjurul globului cu rapiditate. In prezent, sunt organizate destul de putine evenimente de gen in marile orase, in special in Bucuresti.

Exista inca o oarecare reticenta, insa din ce in ce mai multi descopera avantajele unei astfel de intalniri. Cam jumatate dintre noii participanti vin prin recomandari ale fostilor participanti, asa ca evolutia numarului de persoane nou inscrise este direct proportionala cu impresia pe care si-a facut-o un participant, spune reprezentantul Quick Dating.

Aproximativ 70% dintre participanti isi gasesc perechea la acest eveniment, insa nu exista o statistica privind numarul de casatorii post-eveniment, conform datelor firmelor de profil.

Cum functioneaza sistemul

Ce este speed dating-ul? O adunare in care un numar egal de barbati si femei se intalnesc pentru a-si gasi potentiali parteneri de cuplu, intr-o locatie si la o data stabilita de organizatori.

Fiecare persoana are la dispozitie 10 minute pentru a purta o discutie cu un participant de sex opus, apoi trece la altul, sistemul de rulare permitand ca toti participantii sa poate discuta cu fiecare participant de sex opus. Discutiile au loc la mese de doua persoane.

In cazul firmei Quick Dating, o data la doua saptamani participantii isi petrec o seara de maraton al intalnirilor, in compania celorlalti inscrisi, dupa completarea unui formular online si achitarea taxei de participare – 50 lei.

Bifarea cu da sau nu pe cartonasul corespunzator fiecarei intalniri este analizata la sfarsitul serii de catre organizatori, iar cei compatibili sunt anuntati ulterior, lasand la latitudinea lor urmatorul pas. Astfel, presiunea de a fi respins sau de a respinge direct pe cineva este inlaturata.

Conceptul evenimentului presupune un numar egal de barbati si femei, iar in momentul inregistrarii pentru un eveniment, locul ocupat este automat actualizat in lista locurilor ramase disponibile pentru un eveniment. Asadar, nu exista posibilitatea unui numar diferit intre barbati si femei.

Profilul clientului

Clientela acestor servicii este reprezentata de persoane din mediul urban, cu varste cuprinse intre 27 si 45 ani, provenind din domenii de activitate diverse. Majoritatea participantilor au intre 30 si 35 de ani, ducand un mod de viata alert si incarcat. Dintre participanti, peste 85% au studii superioare, potrivit organizatorilor.

“Ideea afacerii a aparut in momentul in care am sesizat ca principalele modalitati de a intalni pe cineva, cum ar fi iesirea intr-un club, cineva de la serviciu sau o cunostinta a unor prieteni, devenise deja o povara pentru foarte multi care nu frecventau cluburile sau care erau satui de potentialii parteneri prezentati de prieteni”, a declarat Radu Velcea, reprezentantul Quick Dating.

Originea speed dating-ului este corelata cu numele rabinului Yaacov Deyo, care s-a gandit la acest tip de intalniri pentru a oferi sansa tinerilor evrei de a se cunoaste si de a se casatori. Primul eveniment "comercial" de speed dating s-a desfasurat in 1998, in Beverly Hills, in Pete's Café.

In anii 2000, conceptul a luat amploare, fiind propulsat in mare masura de filme precum "Sex and the City", "Gilmore Girls" sau "The40-Year-Old Virgin", ca pe un must have pentru oamenii indrazneti.

Un studiu realizat in 2005 de Universitatea din Pennsylvania a aratat ca majoritatea oamenilor iau decizia in primele 3 secunde ale intalnirii. Subiecte ca religia, casniciile trecute sau dependenta de fumat au un rol mult mai mic decat se poate crede.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Badu a spus:
20/02/2012 11:46
Interesant concept, o sa-l incerc si eu.
 
Adrian Popescu a spus:
24/02/2012 20:31
Incercati orice idee timpita care vine din occident . In fond un om trebuie sa treaca prin toate ,,mizeriile '' vietii ca sa isi dea seama ( uneori prea tirziu ) ca putea sa evite multe costuri ( de timp , bani si nervi ) daca GINDEA inainte sa faca orice pas cit de mic .
 
danut a spus:
25/02/2012 10:27
@adrian popescu... un intelept a zis: "daca taceai filozof ramaneai'
... asa ca nu mai da cu bata-n balta!
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 07 Iulie 2022, 10:43
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter