- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Luxul prinde la romani: Hainele, ceasurile si bijuteriile high-end, mai profitabile in 2010

26 Aug, 00:07 • valentin..nicolae
Retail-ul de lux a reusit sa isi pastreze farmecul si stralucirea chiar si in vremuri de criza: hainele, bijuteriile, ceasurile si parfumurile high-end nu au reprezentat o exceptie printre preferintele de shopping ale romanilor. DailyBusiness.ro iti prezinta mai jos cum a evoluat piata bunurilor de lux anul trecut si care sunt cele mai interesante miscari din piata.
Luxul prinde la romani: Hainele, ceasurile si bijuteriile high-end, mai profitabile in 2010

Louis Vuitton Romania

, parte a celui mai mare producator de bunuri de lux din lume Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH), a reusit anul trecut sa-si dubleze profitul la 3,3 milioane de lei (783.0000 euro) de la 1,6 milioane de lei in 2009, cu toate ca la nivel local LV opereaza un singur magazin. In acelasi timp, business-ul a crescut cu 8% la 19,7 milioane de lei (4,6 milioane de euro).

Grupul international LVMH a inregistrat in 2010 un profit net de 3,03 miliarde de euro, in crestere cu 75% fata de anul anterior, in timp ce cifra de afaceri s-a majorat cu 19% la 20,3 miliarde de euro.

Luis Vuitton Romania opereaza pe plan local si doua fabrici, in judetul Sibiu, respectiv in localitatile Cisnadie si Avrig, prin intermediul companiei Somarest. Aceasta din urma a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 76 milioane de lei (18 milioane de euro), in crestere cu 30% fata de anul anterior, si un profit de 8,2 milioane de lei (1,9 milioane de euro), in urcare cu 71%.

Magazinul Peek and Cloppenburg, care reuneste marci precum Armani, Hugo Boss, D&G, Tommy Hilfiger, Betty Barclay, Calvin Klein si Versace, a reusit anul trecut o crestere spectaculoasa a profitului, de aproape 10 ori, pana la 8,2 milioane de lei (circa 1,9 milioane de euro). In acelasi timp, business-ul a crescut cu 14% la 56 milioane de lei (13 milioane de euro). Compania a reusit o performanta spectaculoasa in contextul in care business-ul a crescut si in 2009, cu 32% fata de 2008 (primul an de functionare).

High Fashion Concept, divizia de lux a grupului Solmar, care opereaza magazinul multibrand Victoria 46 a raportat in 2010 un profit de 255.500 lei (60.700 euro) si o cifra de afaceri de 19,8 milioane de euro (4,7 milioane de euro). In 2009, Amalia Nastase, sotia tenismen-ului Ilie Nastase, a achizitionat 30% din High Fashion Concept, in al carei portofoliu se regasesc brand-urile Dior, Lanvin, Yves Saint Laurent, Roberto Cavalli, Alexander McQueen, Balenciaga si Stella McCartney.

In prezent, la Registrul Comertului si Ministerul Finantelor nu exista date cu privire la bilantul pe 2009 al High Fashion Concept.

Alsa Boutiques, companie in al carei portofoliu se regasesc francize de lux precum Max Mara, Ermenegildo Zegna, Pal Zileri, La Perla, Mariella Burani si Marela, a reusit sa treaca pe profit dupa ce in 2009 si-a adancit pierderile de 3,5 ori la 3,4 milioane de lei. Astfel, in 2010 a avut un castig de 970.000 lei (230.000 euro) si o cifra de afaceri de 10 milioane de lei (2,3 milioane de euro), in scadere cu 13% fata de anul 2009.

Pe segmentul bijuteriilor si ceasurilor de lux Helvetansa a continuat sa isi adanceasca pierderile. In 2010 pierderile companiei au crescut cu 57% la 2,2 milioane de lei (522.000 euro), dupa ce in 2009 s-au adancit de aproape sapte ori in comparatie cu 2008. Pe de alta parte, Helvetansa si-a crescut business-ul cu 7% in 2010 la 13,5 milioane de lei (circa 3,2 milioane de euro), parasind panta descendenta pe care a intrat in 2009, cand cifra de afaceri a scazut de la 19,1 milioane de lei la 12,6 milioane de lei.

Helvetansa comercializeaza atat bijuterii (Chaumet, Dior, Piaget sau Pilgrim), cat si ceasuri (Certina, Tissot, Chanel, Cartier, Longines sau Baume&Mercier) in doua magazine din Bucuresti.

In 2010, Micri Gold a trecut pe profit, de la pierderi de 670.000 lei in 2009 la un castig de 187.000 lei (45.000 euro). Cifra de afaceri a companiei infiintate in 1991 a scazut cu 10% la 9,8 milioane de lei. In portofoliul Micri Gold se regasesc marci ca Bulgari, Chopard, Damiani si Chimento.

Compania Chronolink, distribuitorul Rolex, Mikimoto si Boucheron in Romania, a trecut in 2010 pe profit, respectiv a raportat un castig de 178.000 lei (42.000 euro), dupa ce in 2008 si 2009 a mers pe pierdere. Cifra de afaceri a crescut la randul de aproape doua ori, de la 2,6 milioane de lei in 2009 la 4,9 milioane de lei in 2010 (1,1 milioane de euro).

Chronolink detine in prezent un magazin monobrand Rolex si unul multibrand in galeria comerciala a hotelului Marriott, cel din urma fiind inaugurat anul trecut in urma unei investitii de 1 milion de euro.

Cielo Venezia 1270 , companie prezenta pe piata locala cu 10 magazine, si-a adancit pierderile in 2010 la 1,4 milioane de lei (332.000 euro) de la 1,1 milioane de lei, cu toate ca business-ul aproape s-a dublat la 9,1 milioane de lei (2,1 milioane de euro).

Compania Diamond Consult, care opereaza magazinele de bijuterii Adorri, si-a crescut profitul cu 51% in 2010 pana la 10.300 lei (2.400 euro), aproape de nivelul din 2008. Pe de alta parte, cifra de afaceri a scazut anul trecut cu 7% la 1,2 milioane de lei (285.000 euro). In prezent, pe piata locala exista doua magazine Adorri, ambele in Bucuresti.

Lantul de magazine Cellini, condus de Alessandro Amato si Marian Mihart, nu si-a publicat bilantul pe 2010, insa in 2009 a raportat un profit de 1,1 milioane de lei si o cifra de afaceri de 88 milioane de lei. Cei doi asociati detin si magazinul Gucci deschis anul acesta in incinta hotelului Hilton din Bucuresti.

Lantul Cellini curpinde 18 magazine dintre care patru sub brandul Swarovski.

In zona parfumeriilor de lux, Madison Rand Promotions, care comercializeaza produsele a peste 10 case de parfumuri precum Clive Christian, Comme des Garcons, Miller Harris, Claus Porto, Ineke San Francisco, Eau d’Italie, Couto si Carthusia, a reusit sa isi dubleze profitul in 2010. Astfel, de la 12.700 lei in 2009, compania a castigat 28.900 lei (6.900 euro) in 2010, in timp ce business-ul a stagnat la 1,9 milioane de lei (451.000 euro). Compania Madison opereaza in prezent doua magazine in Capitala.

La polul opus fata de evolutia financiara a celor de la Madison, Elysee Concept, companie care opereaza trei parfumerii in Bucuresti, a inregistrat mai mult decat o dublare a pierderilor in 2010, pana la 62.400 lei (14.800 euro). Pe de alta parte, business-ul a crescut cu 78% la 956.000 lei (227.000 euro). Portofoliul companiei numara brand-uri ca Cristiano Fissore, Etro, Indult, Amouage si Ambregris.

*Nota: Datele prezentate in articol sunt preluate din bilanturile publicate de Ministerul de Finante si Registrul Comertului.